Google

עמוס גבעון - יפה רוטשילד, יאיר רוטשילד, מוטי רוזנזפט

פסקי דין על עמוס גבעון | פסקי דין על יפה רוטשילד | פסקי דין על יאיר רוטשילד | פסקי דין על מוטי רוזנזפט |

45074-05/11 רעא     16/06/2011




רעא 45074-05/11 עמוס גבעון נ' יפה רוטשילד, יאיר רוטשילד, מוטי רוזנזפט








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים
לפני כב' השופט ד"ר יגאל מרזל



רע"א 45074-05-11 גבעון נ' רוטשילד ואח'






המבקש
:
עמוס גבעון
על-ידי ב"כ עוה"ד ליאורה זילברמן ואח'


- נ ג ד -

המשיבים
:
1. יפה רוטשילד
2. יאיר רוטשילד
על-ידי ב"כ עו"ד מקסים ליפקין

3. מוטי רוזנזפט



החלטה

1.
לפניי בקשת רשות ערעור על החלטה של בית משפט השלום בירושלים (כב' השופטת מרים ליפשיץ-פריבס) מיום 17.5.2011. ההחלטה מושא בקשת רשות הערעור לא צורפה לבקשה, אלא באה לידי המבקש, על-פי הנטען, לאחר שהוקראה לב"כ המבקש על-ידי מרכז המידע של הנהלת בתי המשפט.

2.
בבקשת רשות הערעור מלין המבקש על כך שבית משפט קמא לא קיבל את בקשתו לדחות בקשה שהגישו המשיבים 1-2 להעברת התיק לבית המשפט לענייני משפחה מחמת היעדר סמכות עניינית (הבקשה הוכתרה תחילה כבקשה לאיחוד תיקים, אך במהותה מדובר בבקשה להעברה מחמת היעדר סמכות עניינית, ובית משפט קמא נעתר לבקשה שהוגשה לתיקון הכותרת עוד ביום 8.2.2011). לפי הנטען, שומה היה על בית משפט קמא לדחות את הבקשה שהגישו המשיבים להעברת התיק ולו מן הטעם שהבקשה לא הומצאה למבקש תוך 3 ימים (ובכלל) בניגוד להחלטה של בית משפט קמא, וממילא משיבים 1-2 אף לא הגישו לבית משפט קמא אישור מסירה של הבקשה כפי הנדרש על-פי החלטה של בית משפט קמא מיום 2.5.2011. בהחלטה מושא ההליך שבפני
י, בית משפט קמא הסתפק בקביעה לפיה מחדלם של המשיבים 1-2 (המבקשים בבקשה להעברת התיק מחוסר סמכות עניינית) לענין אי המצאת הבקשה ואי הגשת אישור המסירה – יילקח בחשבון בעת פסיקת הוצאות בבקשה. מכאן בקשת רשות הערעור. נימוקי בקשת רשות הערעור לאקוניים ביותר והיא הוגשה כאמור אף מבלי לצרף את החלטתו של בית משפט קמא. בבקשה נטען כי היה על בית משפט קמא לקבל את הבקשה של המבקש – כלומר לדחות את הבקשה להעברת התיק לבית המשפט לענייני משפחה, וכן לפסוק הוצאות עונשיות. עוד נטען כי המסר העולה מההחלטה אינו מתיישב עם כללי האתיקה.
3.
דין בקשת רשות הערעור להידחות מבלי להיזקק לתשובה. המבקש לא נימק ולא הצביע על כך שמדובר בענין המצדיק מתן רשות ערעור על החלטה אחרת בהתאם לאמות המידה שנקבעו בסעיף 52 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 ובפסיקה. אכן, על-פי דיני רשות הערעור אין הצדקה ליתן רשות ערעור בנסיבות העניין. מעבר לנדרש אציין כי גם לגופו של עניין דינה של הבקשה להידחות. בית משפט קמא פעל כפי שיקול דעתו הרחב בעניינים דיוניים כאשר קבע כי מחדלם של המשיבים יילקח בחשבון בעת פסיקה ההוצאות בבקשה. אין בכך בשלב זה של הדיון כדי להקים עילה לרשות ערעור.

4.
הבקשה לרשות ערעור נדחית. משלא נתבקשה תגובה, אין צו להוצאות.

המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים.
ניתנה היום, י"ד בסיוון תשע"א, 16 ביוני 2011, בהעדר הצדדים.













רעא בית משפט מחוזי 45074-05/11 עמוס גבעון נ' יפה רוטשילד, יאיר רוטשילד, מוטי רוזנזפט (פורסם ב-ֽ 16/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים