Google

יצחק יחזקאל - מדינת ישראל

פסקי דין על יצחק יחזקאל |

26201-11/10 מת     19/06/2011




מת 26201-11/10 יצחק יחזקאל נ' מדינת ישראל




לך



st1\:*{behavior: }



בית המשפט המחוזי בבאר שבע

מ"ת 26201-11-10 מדינת ישראל
נ' יחזקאל



19 יוני 2011



26188-11-10

בפני
כב' השופטת נחמה נצר


המבקש
יצחק יחזקאל



ת.ז. 056364839


נגד

המשיבה
מדינת ישראל









נוכחים:
המבקש בעצמו וב"כ עו"ד גבאי מיכה

עו"ד אביב דמרי
בשם המשיבה
<#2#>
החלטה
בפני
בקשה לעיון חוזר בהחלטת שיחרור שניתנה לראשונה ביום 8.12.10. במסגרת ההחלטה שניתנה, שוחרר המבקש לחלופת מעצר בחולון, ולימים, במהלך חודש פברואר שנה זו, נעתר בית משפט לבקשת המבקש, והתיר לו לשנות את מקום החלופה לתחומי העיר חולון,
למושב חצב, בית אחותו של המבקש.
אם לא די בכך, הרי שביום 1.6.11, לבקשת המבקש ועל דעת המשיבה, התרתי למבקש לצאת מדי יום בין השעות 07:00 ועד 19:00 לצורך עבודה ברשת "קפה קפה" בתחנת דלק פז, הממוקמת בצומת ברורים.

הבקשה הנוכחית מכוונת לאפשר חזרתו של המבקש לעיר קריית מלאכי, מקום ביצוע העבירות המיוחסות למבקש.

לרגל הדיון בבקשה, נתבקש שירות המבחן להגיש את התייחסותו במסגרת תסקיר מעצר משלים, ואכן שירות המבחן פעל להגיש תסקיר שכזה.

ניכר מהאמור בתסקיר, כי שירות המבחן בחן קשת שונה של עניינים
ואשר היה בהם כדי להביא את שירות המבחן לכלל מסקנה, כי לא יהיה זה נכון בשלב זה להמליץ על חזרתו של המבקש לביתו.

יחד עם זאת, סבר שירות המבחן, כי ניתן להסיר את האיזוק האלקטרוני ולהסתפק בפיקוח אנושי בלבד, כאשר בהחלטה מיום 1.6.11, הוכרה זכותו של המבקש לצאת מבית אחותו ולהמצא מחוץ לבית על פני שעות לא מעטות משעות היממה.

המלצתו זו של שירות המבחן שלא לאפשר למבקש לחזור לעיר מגוריו, נומקה על ידי שירות המבחן במצבו הרגשי השברירי של הנער הקטין וכן החשש כי חזרתו של המבקש ולו בפיקוח צמוד לעיר מגוריו, מקום מיקומה של הפנימייה שבה שוהה הקטין לרגל לימודיו, עלולה לגרום לפגיעה בתחושת בטחונו של הקטין, והגברת החרדה שהוא מצוי בה ואף לנסיגה במצבו.

יודגש כי מדובר בקטין יליד יוני 1995, וכבר מתסקיר המעצר עולה אינדקציה לכך שלאחר האירועים המתוארים בכתב האישום, חלה נסיגה ברמת התפקוד של הקטין, ולמעשה, חודשים לא מעטים סירב הקטין לחזור למסגרת הלימודים בעיר קריית מלאכי וכי נדרשו מאמצים של גורמי הטיפול השונים, על מנת לגייס את הקטין חזרה למסגרת לימודית.

נכון כי עומדים אנו ערב סיום שנת הלימודים בבתי הספר התיכוניים. יחד עם זאת, אין לדייק ולומר, כי גם הקטין, עתיד לסיים את לימודיו כבר בימים
הקרובים ובעניין זה לטעמי, נדרשת הבהרה של שירות המבחן, האם על פי תוכנית הלימודים, במוסד החינוכי, שבו משולב הקטין, עתידים לימודיו להסתיים מחר, 20.6.11 או שמא המדובר בתוכנית לימודים אחרת, המחייבת המשך שהייתו של הקטין בפני
מייה עד לסיום שנה"ל הנוכחית

זאת ועוד, מתברר כי במסגרת ההליך העיקרי, הקטין טרם סיים לתת את עדותו וכי המשך עדותו קבוע ליום 3.7.11.
כשאלו הם פני הדברים, סברתי כי יהיה זה נכון, להמתין עם הכרעה בבקשת
המבקש, עד לאחר שיעלה בידי שירות המבחן להגיש את ההבהרה המתבקשת לגבי המועד הצפוי לסיום שנה"ל בעבור הקטין המתלונן וכן לחלוף המועד שבו מוזמן הקטין להמשך ולסיום עדותו.

המדובר, כאמור, במועדים סמוכים, ואינני רואה מדוע שלא להמתין עם החלטה עד לאחר מועד זה.

מבלי לגרוע מהאמור לעיל, נראה סביר בעיני, להורות כבר עתה על ביטול התנאי בדבר איזוק אקלטרוני והנני
מורה על הסרת האיזוק האלקטרוני כאמצעי פיקוח על המבקש ולמעשה ההחלטה האחרונה מיום 1.6.611 תעמוד במלוא תוקפה וביחס לתנאי השחרור שנקבעו בהחלטות מיום 8.12.10 וההחלטה מיום 22.2.11 – מורה כי התנאי הקובע קיומו של איזוק אלקטורני, יבוטל.

שירות המבחן מתבקש להודיע לביהמ"
ש בהודעה משלימה, שתוגש בתוך 7 ימים, אודות המועד הצפוי לסיום שנה"ל בעבור המתלונן הקטין.

נראה כי לאחר שתתקבל הודעה משלימה זו, ואף בחלוף המועד שנקבע לגמר עדותו של הקטין בהליך העיקרי, ניתן יהיה להכריע בבקשה זו, אף מבלי צורך לקיים דיון נוסף.

ברור כי אם יחולו שינויים לעניין מועד הדיון בהליך העיקרי והודעה מתאימה תימסר בהליך המעצר, ניתן יהיה לבחון העניינים באופן מחודש.

בשולי הדברים, אבקש להדגיש, כי אמנם אין להקל ראש בעובדה שהמבקש מורחק חודשים לא מעטים, מביתו, מעיר מגוריו, וכי נודעת השפעה לא טובה לפחות על בתו הקטינה של המבקש כתוצאה מכך. יחד עם זאת, ביהמ"ש מחוייב לאזן הפגיעה במבקש ובמשפחתו אל מול החשש מפגיעה נוספת במתלונן והואיל ושירות המבחן טרח לציין ולהדגיש כי רק במהלך חודש מרץ 2011 ניתן היה לשוב ולגייס את המתלונן למסגרת לימודית, יש באלו כדי להצדיק בחינה מושכלת של מלוא תמונת הדברים, טרם קביעה קטגורית המכירה בזכותו של המבקש, אם בכלל לשוב לבית מגוריו.

המזכירות,כאמור נדרשת להעביר החלטה זו לשירות המבחן, באשקלון, על מנת שאלו ימציאו את ההשלמה המתבקשת.

ניתנה והודעה היום י"ז סיון תשע"א, 19/06/2011 במעמד הנוכחים.



נחמה נצר
, שופטת

החלטה
בהמשך להחלטה
המפורטת מעלה, באה בפני
בקשה, אשר בעיני מבטאת ברובה הגדול מצוקה של אחות המבקש שהיא הערבה לשחרורו, העותרת לכך שלפחות בסוף השבוע הקרוב, תוכל משפחתה הגרעינית להתכנס בינה לבין עצמה וכי המבקש יוכל במקביל לשהות עם בני משפחתו הגרעינית.

הואיל ומעיון בתיק עולה, כי בעבר נעתרו ללא דיון בקשות של המבקש לשהות עם משפחתו, גם בתחומי העיר קריית מלאכי, ולא על פני שעות ספורות, אינני רואה מדוע למנוע מהמבקש בסוף השבוע הקרוב באופן חד פעמי ולא בבחינה חריג העשוי ללמד על הכלל, להגיע לביתו בעיר קריית מלאכי בליווי אחד הערבים, ביום שישי – 24.6.2011 החל מהשעה 18:00 ולשהות בביתו ובתחומי ביתו בלבד, עד למוצאי שבת, 25.6.2011 עד השעה 22:00, כאשר לאחר שעה זו, ישוב המבקש לחלופה במושב חצב.

למותר לציין, כי במהלך שהותו בביתו, ילווה המבקש באופן צמוד ומלא על ידי אחד הערבים.
<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ז סיון תשע"א, 19/06/2011 במעמד הנוכחים.



נחמה נצר
, שופטת

הוקלד על ידי: נתי אברהמי







מת בית משפט מחוזי 26201-11/10 יצחק יחזקאל נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 19/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים