Google

מדינת ישראל - דוד יפרח

פסקי דין על דוד יפרח

6572-05/10 תד     14/06/2011




תד 6572-05/10 מדינת ישראל נ' דוד יפרח




לך






בית משפט השלום לתעבורה באילת

ת"ד 6572-05-10 מדינת ישראל
נ' יפרח



14 יוני 2011





בפני
כב' השופט אלון רום


המאשימה
מדינת ישראל


נגד

הנאשם
דוד יפרח


נוכחים:
ב"כ המאשימה עוה"ד בן שאנן
הנאשם וב"כ עוה"ד ארז דראב
<#1#>
<#2#>
גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות גרימת תאונת דרכים, נהיגה בקלות ראש וגרימת חבלות של ממש, סטייה מנתיב וגרימת חבלות של ממש ונהיגה במצב השולל את השליטה ברכב וגרימת חבלות של ממש.

על פי כתב האישום מיום 04.07.2009, הנאשם נהג ברכב בכביש 90 מכיוון דרום לצפון ועימו 4 נוסעים. הנאשם נהג בקלות ראש כך שסמוך לקילומטר ה- 60 בהיותו רדום החל בסטייה לשול הימני ובחלוף 48 מטרים התנגש בעמוד תאורה המוצב בצידי הדרך שנעקר מקיבועו, כתוצאה מכך הנאשם סטה חזרה לנתיבו ומשם לנתיב הנגדי, חסם את התנועה של הרכב המעורב וגרם להתנגשות חזיתית בין כלי הרכב.

כתוצאה מהתאונה 4 מנוסעי הרכב נחבלו בגופם חבלות של ממש, כאשר מר אדיר מלינק אושפז עד ליום 22.07.2009 והועבר לאחר מכן לטיפול שיקומי בבית החולים לוינשטין, עבר טיפולי פיזותרפיה תוך התניידות בכיסא גלגלים.

נפגע אחר מיכאל שפונה באמצעות מסוק סבל משפשופים ב- 4 גפיו, חבלת ראש ושפשופים רבים.

פצוע נוסף מר גנאדי נפצע בפני
ו וטופל בהרדמה מקומית ותפירת הפציעה.

פצוע נוסף מר אלברט נפצע בראשו וטופל בהדבקת פיצעו. ופצועה נוספת גברת קלריס נחבלה בגפה ונגרם לה שבר דחיסה בחוליה
l
- 1.

כמו כן, הנאשם ובתו בת ה- 10 ונוסע ברכבו נחבלו ונזקקו לטיפול רפואי. כלי הרכב המעורבים והרכוש הציבורי ניזוקו.

הנאשם גרם לתאונה עקב נהיגתו בקלות ראש במצב השולל את השליטה ברכב.

הצדדים הגישו סיכומיהם בכתב, כאשר ב"כ המאשימה עותר לעונש של פסילה בפועל שלא יפחת מ- 6 שנים, צו שרות לתועלת הציבור בהיקף של 250 שעות, מאסר מותנה ארוך ומרתיע בגין עבירות נהיגה בפסילה וכל עבירה הגורמת תאונת דרכים, פסילה מותנית מרתיעה, קנס גבוה ופיצוי לנפגעי התאונה האמורים בסעיף 4 לכתב האישום.

התובע מפנה לתוצאות הקשות של תאונת הדרכים תוך שחומרה יתרה לטעמו יש לכך כי הנאשם נרדם תוך כדי הנסיעה. עוד טוען התובע כי הנגע של תאונות הדרכים הינו קשה ותובע קורבנות רבים, כאשר הגורם האנושי הינו סיבה עיקרית ומכרעת להרס הרב של המשפחות הקורבנות.

התובע הציג פסיקה מתאימה ממנה עולה כי יש להחמיר בענישה דנן, תוך שהפנה לפסיקה בה הוטלו עונשי מאסר בעבירות דומות ופסילה לשנים ארוכות.

התובע התייחס לכך כי חבריו של הנאשם הביעו את עמדתם אף שנפצעו בתאונה כי לא ייגזר מאסר בפועל כנגד חברם הנאשם.

ב"כ הנאשם בסיכומיו ביקש להפנות לעובדה כי הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה ונטל אחריות על מעשיו, זאת כאשר ההסדר הוא על רקע שיקולי ראיה.

עוד נטען כי יתכן כי התקר בצמיג הרכב של הנאשם יכול שתרם לארוע התאונה.

כן מפנה ב"כ הנאשם לנסיבות האישיות וטוען כי הענישה היא לעולם אינדיבידואלית כאשר המקרה ארע תוך יציאה לאילת במהלך חופשה, וכן מבקש הוא לציין כי מצבם של הנפגעים טוב בהרבה.

עוד טוען ב"כ הנאשם כי מדובר באדם נורמטיבי וכן מפנה לתסקיר שרות המבחן בו נקבע כי מדובר באדם שמגלה אחריות ורצינות בכל הקשור לחייו, טוען ב"כ הנאשם כי אין מדובר בנהג מסוכן ומכאן מבקש
הוא להטיל עונש של מאסר מותנה מרתיע וכן 250 שעות של"צ, פסילה בפועל של 6 חודשים תוך סיווג הרישיון, פסילה על תנאי מרתיעה וקנס סביר.

ב"כ הנאשם טוען שאין מקום לפיצוי נפגעי התאונה, שכן ביטוח החובה הוא זה שמשלם בגין הנזקים, זאת כאשר רכיב הקנס הוא המתאים לענישה במקרה דנן.

שקלתי את טיעוני הצדדים בפני
י ואפשרתי להם להוסיף טיעון קצר בע"פ.

המדובר בארוע חמור של תאונת דרכים שארעה כתוצאה מארוע שארע בעת שהנאשם נרדם תוך כדי נהיגה. התוצאות הקשות של התאונה מחייבות ענישה ממשית ויש מקום להטלת עונש פסילה ארוך לצד רכיבי הענישה המוסכמים.

לאחר שנתתי דעתי לטענות הצדדים, לסיכומיהם ובחנתי את נסיבות התיק שבפני
י, כן עיינתי בתסקיר אשר בא בהמלצה חיובית בעניינו של הנאשם, תוך שהומלץ על של"צ בהיקף של 250 שעות, החלטתי לגזור על הנאשם את העונשים הבאים:

1.
פסילה בפועל -

הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה וזאת לתקופה של 5 שנים, בניכוי פסילה מנהלית בת 60 יום אשר ריצה הנאשם.


יותר לנאשם לנהוג לצורכי עבודתו בתוך מתחם רפא"ל ו/או בכביש מערכת הצמוד לגזר רפא"ל ולא מעבר לכך ונאסר עליו לנהוג בכל כביש ציבורי שהינו מחוץ למתחם.


2.
מאסר על תנאי -
מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים. הנאשם ישא בעונש זה אם בתקופה של 3 שנים מהיום
יעבור על עבירה נוספת לפי הורשע לרבות עבירה של נהיגה בפסילה.

3.
פסילה על תנאי –
הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה וזאת למשך 12 חודשים. הנאשם ישא בעונש זה אם בתקופה של 3 שנים מיום סיום הפסילה בפועל יעבור על עבירה נוספת בה הורשע.

4.
קנס
- קנס בסך 15,000 ש"ח או מאסר למשך 200 יום תחתיו; הקנס ישולם ב- 30 תשלומים חודשיים שווים ורצופים. התשלום הראשון ישולם בתוך 30 יום מהיום ויתר התשלומים מידי 30 יום לאחר מכן. פיגור בתשלום אחד מן השיעורים שנקבעו לעיל, יעמיד לפירעון מיידי את יתרת הקנס שטרם שולמה ויחייב את הנאשם בתשלום תוספת פיגורים כחוק.

5.
פיצוי –
הנאשם יפצה את הנפגעים המצויינים בסעיף 4 לכתב האישום, כל אחד מהם בסך של 1,000 ₪. הפיצוי ישולם בתוך 240 יום .

6.
של"צ –
ניתן בזה צו של"צ בהיקף של 250 שעות. הנאשם יבצע של"צ באחזקה כללית במתנ"ס מצפה רמון על פי הוראות שרות המבחן ו/או אחראי במקום.

הוברר לנאשם כי ככל שלא יבצע את השל"צ יכול ויוחזר עניינו לבית המשפט לגזירת דינו מחדש.

זכות ערעור בתוך 45 יום מהיום.
<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ב סיון תשע"א, 14/06/2011 במעמד הנוכחים.



אלון רום
, שופט





קלדנית: אביגייל אונתנוב



הוקלד על ידי: שני פרידמן







תד בית משפט לתעבורה 6572-05/10 מדינת ישראל נ' דוד יפרח (פורסם ב-ֽ 14/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים