Google

מדינת ישראל - ג'קי יעקב קלפה

פסקי דין על ג'קי יעקב קלפה

11068-12/10 פ     21/06/2011




פ 11068-12/10 מדינת ישראל נ' ג'קי יעקב קלפה




לך






בית משפט השלום באשקלון

ת"פ 11068-12-10 מדינת ישראל
נ' קלפה(עציר)



21 יוני 2011


בפני
כב' השופט חיים נחמיאס
,שופט בכיר

11092-12-10

המאשימה

מדינת ישראל


נגד

הנאשם

ג'קי יעקב קלפה
(עציר)

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה – עו"ד אילנית נחום

ב"כ הנאשם – עו"ד
אבו-עמאר
הנאשם – בעצמו


גזר דין
שקלתי את טענות הצדדים ונסיבות העניין. הנאשם הורשע על סמך הודאתו בכתב אישום מתוקן המייחס לו עבירות של הסגת גבול פלילית בצוותא חדא עם אחרים, התפרצות לבית מגורים, גניבה בצוותא חדא והחזקת נשק שלא כדין בצוותא חדא.
מדובר בארוע חמור ביותר מיום 21.1.2010, עת הנאשם יחד עם שלושה אחרים התפרצו לביתו של המתלונן, נכנסו לבית חיטטו בחדרים, גרמו לתוהו ובוהו פרקו דלת כספת שהיתה מקובעת בתוך הקיר וגנבו נשק, כסף בסך 57,000 ₪, תכשיטי זהב בשווי כולל של 42,680 ₪ וכן שיקים נוספים. בהמשך קיבל הנאשם מכספי הגניבה שכר בסך 5,000 ₪.
באי כוחם המלומדים של הצדדים טענו כדרכם כל אחד במקצועיות לטובת שולחו.
באת כח המדינה עמדה על חומרת העבירות, על פגיעתם הקשה בשלום הציבור ובטחונו, ברכושו, בעובדה שכלי נשק נגנב ולא ברור איה הוא. עמדה על הרשעותיו הקודמות החמורות של הנאשם, עתרה למצות עימו הדיון, העדר תסקיר חיובי. ביקשה לגזור עליו בין היתר, 50 חודשי מאסר לריצוי בפועל
תוך שהיא מפנה לפסיקה שקבעה מידת ענישה שכזו.
הסניגור המלומד מנגד, ביקש שלא למצות עם הנאשם את הדין עמד אל אורחות חייו הקשים משחר נעוריו. ביקש לקחת בפרופורציה את חלקו הקטן יחסית ביחס לאחרים בביצוע העבירות. הסביר שהליך המעצר יכל להסתיים בשחרור אם היה בנמצא ערב או מפקח, אך הנאשם למעשה בודד ואיש לא מלווה אותו לדיונים המשפטיים.
שקלתי את הדברים בכובד ראש ומקרה זה יוכיח עד כמה קשה היא מלאכת גזירת הדין. במקרה רגיל אחר לא הייתי
מהסס לגזור על הנאשם עונש מאסר כפי שעתרה התובעת, אלא אפילו עונש כפול ממנו, שכן מדובר במקרה חמור ביותר מהחמורים ביותר שבאו בפני
. מדובר לכאורה ממש בכנופיה שחברה יחדיו לבצע עבירות, הנאשם תושב ת"א, שם את פעמיו לאשקלון, קרוב לוודאי מתוך ידיעה שבבית מצוי רכוש רב בכספת. אני לא מדבר רק על עוגמת הנפש, הנזק הכספי שנגרם לבעל הבית. מדובר ממש בחבורה מסוכנת ובמיוחד נושא הנשק שנגנב, שכידוע נקבע לא אחת והדברים ברורים, שניסיון השנים מלמד שנשק המוחזק שלא כדין מוצא דרכו לעיתים לידיים עויינות, לעיתים נעשה בו שימוש למטרות פליליות ולא אחת אלה גורמות לאובדן חיי אדם ולפגיעה בחפים מפשע. יש להלחם בכל אלה על דרך ענישה המבטאת את סלידתה של החברה ודעתה הנחרצת של לא להשלים עם עבריינים בכלל ומסוג זה בפרט. ראה למשל ע"פ 761/07, ראה תיק פלילי נצרת 31/10.
אכן עצם החזקת נשק שלא כדין הוא כשלעצמו מחייב ענישה מרתיעה, דוגמאת זו שהפנתה התובעת לתיק ע"פ 4797/05. פסק הדין אליו הפנתה התובעת בפני
כב' השופטת רחל ברקאי 8283/03 אף הוא מדבר על נשק שנגנב, אומנם היה מדובר בשם ברובה, גם שם היה מדובר על התמכרות לסמים מסוכנים שהיתה הרקע לביצוע העבירה, עמדה כב' השופטת ברקאי וציטטה פסיקה שיצאה מלפני בית המשפט העליון במקרים דומים. לא התעלמתי מהעובדה ששם הנשק נמכר לאחר ובסופו של יום גזרה עליו 50 חודשי מאסר בפועל. מקרה דומה למדי לשלנו הובא בפני
כב' השופטת ברקאי בתיק 8141/05, גם שם אומנם היה מדובר ברובה שנגנב מרכב, אלא שלמרבית המזל הנשק נתפס שם סמוך לאחר מכן. חוזרת כב' השופטת ברקאי וציטטה פסיקה מבית המשפט העליון מדוע יש להחמיר, אפילו אך על עבירה של החזקת נשק שלא כדין וגזרה שם 50 חודשי מאסר בפועל, פסק הדין אושר בבית משפט עליון בתיק ע"פ 11671/05.
הנה כי כן, במצב דברים רגיל כאמור לא הייתי מהסס למצות עם הנאשם את מלוא חומרת הדין. הנשק כאן לא נתפס, לא קשה לתאר לאן התגלגל וזה רק שאלה של זמן מתי יעשה בו שימוש בלתי חוקי אם על ידי גורמים עויינים או על ידי גורמים פליליים.
מדובר בנאשם כאמור עם עבירות קודמות רבות לרבות עבירה של החזקת נשק שלא כדין. הוטלו עליו עונשי מאסר בעבר,אך הם לא הרתיעו אותו מלחזור לסורו, עבירות של התפרצויות, פריצות וגניבות הפכו למטה לחמו. העובדה שהנאשם מכור לסמים לא מעניינת את הציבור, ההיפך זו רק עובדה מחמירה שלמרבית המזל המתלונן לא היה בביתו, עת הנאשם ביצע את העבירות יחד עם אחרים, שאם היה בבית אינני יודע איך ארוע כזה יכול היה להסתיים.
מאידך, בבואי לגזור את דינו של הנאשם אסור לי להתעלם מטענות הסניגור על חייו הלא פשוטים משחר נעוריו, חיים לא פשוטים כעולה מהתסקיר, שאביו נפטר כאשר האב לחם להגן על המדינה במלחמת שלום הגליל כאשר היה רק בן שנה. אימו נישאה בשנית, אך בעלה
נהג כלפי הנאשם באלימות ובנוקשות. הנאשם חש עזוב ומופקר עם תחושות
נטישה וחוסר שייכות, כך עבר לגור אצל בית דודתו. התרועע משחר נעוריו בחברה שולית, לא התגייס לצה"ל, עבד עבודות מזדמנות תוך הוא מנהל אורח חיים התמכרותי ועברייני. כל ניסיונות שרות המבחן לסייע בידו לא צלחו. נדון שוב ושוב
לעונשי מאסר בפועל, לאחר שהשתחרר חזר לסורו.
זקפתי לזכות הנאשם את הודאתו,
חסכון בזמן שיפוטי יקר, הבעת הצער על מעשיו הרעים ואני מקווה שרצונו אמיתי וכן להשתלב בטיפול גמילה מהסמים הארורים ולשנות אורחות חייו.
הסניגור המלומד הגיש פסיקה מקלה עד מאוד שעם כל הכבוד וההערכה שיש לי לאותם שופטים, פסיקה שכזו מעודדת ממש את העבריינות.
לאחר ששקלתי את כל השיקולים ואיזנתי ביניהם, לא אמצא היום עם הנאשם את חומרת הדין, אך אגזור עליו את העונשים המינימליים המתחייבים:
1.
40 חודשי מאסר לריצוי בפועל שמניינם מיום מעצרו 1.12.2010.
2.
18 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שיחרורו מהמאסר, שלא יעבור עבירה כלשהי כנגד רכוש, לרבות התפרצות או גניבה, או החזקת נשק שלא כדין.
3.
12 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שיחרורו מהמאסר, שלא יעבור עבירה כלשהי של הסגת גבול פלילית.
4.
אני מחייב הנאשם לשלם למתלונן, עד התביעה 1, פיצויים בסך 50,000 ₪ שישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד יום התשלום בפועל.
5.
אני מחייב הנאשם לחתום על התחייבות כספית ע"ס 50,000 ₪ שלא יעבור תוך 3 שנים מהיום עבירה כלשהי של התפרצות או גניבה, או החזקת נשק שלא כדין.
אי חתימה על ההתחייבות היום תגרור מאסר למשך 100 יום במצטבר לעונש המאסר שנגזר על הנאשם.

בשולי הדברים ולאור המלצת שרות המבחן אני ממליץ לשלב
את הנאשם
במסגרת גמילה מסמים במסגרת שב"ס כדי שתקופת המאסר בפועל תנוצל לטובת עניין זה.
זכות ערעור כחוק לבית משפט מחוזי ב"ש.
<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ט סיון תשע"א, 21/06/2011 במעמד הנוכחים.


חיים נחמיאס
, שופט בכיר


<#5#>
החלטה

בנסיבות הענייו, אבקש לאפשר לנאשם לקבל זוג נעליים לבית הסוהר, כמובן לאחר שיעברו בדיקה בטחונית כמקובל על פי הנהלים, לוודא שהמדובר בנעליים בלבד.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ט סיון תשע"א, 21/06/2011 במעמד הנוכחים.




חיים נחמיאס
, שופט בכיר
הוקלד על ידי: מזל בן-סימון







פ בית משפט שלום 11068-12/10 מדינת ישראל נ' ג'קי יעקב קלפה (פורסם ב-ֽ 21/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים