Google

אפרת זרובינסקי - כונס נכסים רשמי תל אביב

פסקי דין על אפרת זרובינסקי | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב

54190-05/11 פשר     23/06/2011




פשר 54190-05/11 אפרת זרובינסקי נ' כונס נכסים רשמי תל אביב










בית המשפט המחוזי מרכז

פש"ר 54190-05-11
זרובינסקי נ' כונס נכסים רשמי תל אביב



23 יוני 2011




2

לפני
כב' השופט
שאול מנהיים

מבקשת
אפרת זרובינסקי



נגד

משיב

כונס נכסים רשמי תל אביב



החלטה

בקשה לעיכוב כל ההליכים כנגד המבקשת, שהגישה לאחרונה בקשה לצו כינוס ולפשיטת רגל.

הכלל הוא שעיכוב הליכים ניתן יחד עם צו כינוס. עיכוב הליכים כללי, בתיק פש"ר, טרם צו כינוס הוא חריג. ככל חריג, נדרש שתהיינה נסיבות מיוחדות ממש כדי שבקשה כזו תישקל. הנסיבות המפורטות בבקשה אינן חריגות כלל, והן מאפיינות את כל המקרים בהם אדם מבקש להיות מוכרז פושט רגל. מצבו של מי שהגיע לידי כך תמיד אינו טוב, והוא תמיד נתון בהליכי הוצאה לפועל המתנהלים נגדו על כל הכלול בכך. עיכוב הליכים טרם צו כינוס פוגע בנושים, המאבדים באחת את היכולת לנסות ולהיפרע ולו כדי מקצת החובות שחבים להם, והכל טרם שהכנ"ר, המופקד על כך, בדק ומצא שנסיבות המקרה מצדיקות מתן צו כינוס ומצדיקות את הפגיעה בנושים הנגרמת עם מתן הצו. יודגש: אישור הכנ"ר לפתיחת תיק פש"ר לבקשת חייב אינו מעיד שהבדיקות שהוזכרו לעיל התבצעו. אישור כזה ניתן לאחר בדיקה ראשונית שכל מה שנכלל בה הוא עמידת המבקש בתנאי הסף להגשת בקשה. הבדיקות שיש לעשות טרם צו כינוס שונות לחלוטין ומצריכות זמן. בעניינה של המבקשת לא ברור כלל מדוע היא נזקקת בכלל לעיכוב הליכים כאשר היא משלמת, לטענה, סכום קבוע בתיק איחוד, אולם בכל מקרה אין מצבה שונה ממצבם של כמעט כל החייבים המגישים בקשה לפשיטת רגל.


יש לזכור גם כי כאשר עניינו של חייב נמצא ראוי למתן צו כינוס, כולל צו הכינוס גם כמה כלים שנועדו לצמצמם ולאזן את הפגיעה בנושים, הנגרמת עם מתן הצו מחמת עיכוב ההליכים. כלים אלה כוללים בעיקרם הטלת חובות תשלום חודשי, חובות דיווח חודשי, צו עיכוב יציאה מהארץ ובמקרים רבים גם מינוי מנהל מיוחד על כל הסמכויות שיש למנהל מיוחד על פי חוק. עיכוב הליכים טרם צו כינוס פירושו פגיעה בנושים ללא כלי איזון אלה. מכאן הצורך בהצבעה על נסיבות חריגות במיוחד כדי שיישקל עיכוב הליכים טרם צו כינוס. כאמור לעיל, לא מצאתי שיש במקרה זה דבר החורג מהרגיל בבקשות חייבים לפשיטת רגל.

מטעמים אלה הבקשה הנוכחית נדחית. אין בכך כדי לפגוע בזכותה של המבקשת לפנות בבקשות לעיכוב הליך כזה או אחר בכל אחד מתיקי ההוצאה לפועל המתנהלים נגדה.


ניתנה בסמכותי כרשם היום,
כ"א סיון תשע"א, 23 יוני 2011, בהעדר הצדדים.









פשר בית משפט מחוזי 54190-05/11 אפרת זרובינסקי נ' כונס נכסים רשמי תל אביב (פורסם ב-ֽ 23/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים