Google

בוריס מינקוב - כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א

פסקי דין על בוריס מינקוב | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א

12396/09 תלא     27/06/2011




תלא 12396/09 בוריס מינקוב נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו




תל"א 12396-09 מינקוב נ' ברדיצ'ב ואח'




בקשה מס' 1

בפני

כב' השופטת ורדה אלשיך
– סגנית נשיאה


המערער

בוריס מינקוב
ע"י ב"כ עו"ד אריק נאור


נגד

משיבים
1. רו"ח חן ברדיצ'ב
בתפקידו כנאמן להסדר נושים של חברת מילומור בע"מ

2. כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א
ע"י ב"כ עו"ד אורי ולרשטיין


החלטה



מונחת בפני
י בקשתו של מיניקוב בוריס (להלן: "המערער") להורות על מחיקת הערעור ולהשית תשלום הוצאותיו ושכ"ט עו"ד על רו"ח חן ברדיצ'ב, הנאמן להסדר הנושים (להלן: "הנאמן") של מילומור בע"מ (להלן: "החברה").
בקשה זו הוגשה לבית המשפט עקב בחינה מחודשת של הנאמן את תביעת החוב של המערער והחלטתו הסופית בעניינה אשר לדברי המערער ממצה את המחלוקות בין הצדדים ומייתרת את המשך הדיון בערעור.
אשר לבקשה למחיקת הערעור הרי שלאור מיצוי המחלוקת ועמדות כל הצדדים לרבות עמדת הכונס הרשמי, אין מניעה לעשות כך והבקשה מתקבלת כמבוקש.
אשר לבקשה לצו הוצאות, עיינתי בטענות המערער ובטענות הנאמן לעניין זה ובטרם אדרש להחלטתי, אפרט את העובדות בקצירת האומר;

המערער הינו עובד לשעבר של החברה שהגיש תביעת חוב בסכום של 183,371 ₪ בגין שכר עבודה ותשלומים נלווים כפיצויי פיטורין, דמי הבראה, הפרשה לפוליסות וכיו"ב.
החלטתו הראשונה של הנאמן, אשר הביאה להגשת הערעור, אישר הוא למערער סך של 30,409₪ ולאחר הגשת הערעור תיקן הנאמן את החלטתו ואישר סכום נוסף של כ- 2,500 ₪. המערער והנאמן המשיכו בניהול דין ודברים אשר הביא את הנאמן לתקן את החלטתו פעם נוספת עד שהעמידה על אישור התביעה בסך של 87,169 ₪, סכום המקובל על המערער ושהביאו לידי הבקשה לסיום הליך הערעור.

טענות המערער לפסיקת הוצאות;

המערער טוען כי נוכח העובדה שהנאמן אישר לבסוף את תביעתו כמעט במלואה וזאת תוך תיקון החלטתו ארבע פעמים הרי שיכול היה להיחסך הליך הערעור והוצאותיו הכרוכות בכך לו היה הנאמן מגיע לאותה התוצאה בטרם הכרעתו הראשונה.
מאידך גיסא טוען הנאמן כי החלטתו המקורית ניתנה בהתאם לראיות ולעובדות אשר הונחו בפני
ו באותה העת. לאחר שהוגש הערעור בחן הנאמן בשנית ולפנים משורת הדין, את טענות המערער והבהרות שהוגשו על ידו.
לטענת הנאמן, נקט האחרון בעמדה מקלה עם המערער לאור העובדה כי הוא עובד לשעבר של החברה ולפיכך הסכים לעיין שנית בערעור ולתקן את החלטתו שאף היא הוא מדגיש, אינה מקבלת את התביעה במלואה.
המערער הוסיף בהגשת הודעה לבית המשפט כתגובה לתגובת הנאמן ולפיה בפני
הנאמן הונחו מלוא טענותיו של המערער עוד במועד ההכרעה המקורית
וככל שנדרשו לנאמן הבהרות הרי שהיה עליו לבקשן בטרם הכריע.

עיינתי בטענות הצדדים ולהלן החלטתי;

ראשית אומר כי לא בכדי לא ביקש המערער להשית הוצאות אישיות הנאמן כי אליבא דכולי עלמא
הוצאות אישיות על בעל תפקיד מוטלות אך במקום בו התנהלותו של בעל התפקיד מניה וביי הייתה חריגה באופן מיוחד ובמקום בו ניתן לייחס לבעל התפקיד התרשלות חמורה, התנהגות מבישה שאינה הולמת את מעמדו וככלל במקום בו הטענות המופנות לנאמן מופנות כלפיו באופן אישי להבדיל מטענות המופנות לפעולותיו במסגרת סמכויותיו כבעל תפקיד.
פירושם של דברים כי אם לא יוטלו הוצאות על הנאמן באופן אישי הרי שהוצאות אלו יוטלו על קופת הסדר הנושים ובמצב דברים כאמור לעיל אני מוצאת טעם לפגם בכך שהוצאות אלו יהפכו להיות "קנס" ליתר נושי החברה.

חרף האמור לעיל ובלא צורך לקבוע מסמרות, הרי שיש מקום לשקול השתת הוצאות מקום בו בעל תפקיד דוחה תחילה תביעת חוב כולה או רובה מנימוקים שאינם יכולים לעמוד, ורק לאחר הגשת ערעור, תכתובות נוספות והערות בית משפט, חוזר בו הנאמן וזאת באורח המטיל ספק אם הטיעונים לדחיית התביעה היו נכונים מלכתחילה. במצב כזה עשוי להיות מקום לשקול את העלויות המשפטיות ואובדן הזמן אשר נגרם לנושה המערער.

אלא מאי? במקרה שבפני
י הרי התוצאה הסופית אינה קבלת התביעה במלואה אלא קבלה של מעט יותר מחמישים אחוז מסכום התביעה. במצב דברים שכזה הרי אף אם לא היו מגיעים הצדדים להסכמה, בית המשפט היה נאלץ לדון בערעור לגופו ולהכריע בו והיה מגיע לתוצאה דומה לזו הרי שברוב רובם של המקרים לא היה בית המשפט נוטה להשית הוצאות על מי מהצדדים, וזאת נוכח העובדה כי הערעור התקבל בחלקו בלבד.
כמו כן אין אף לשכוח את הנטייה הרווחת לעודד הגעה לפשרות ולא למהר לפסוק הוצאות מקום בו עלה בידי הצדדים לסיים את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט.

סוף דבר, הבקשה מתקבלת בחלקה בלבד ודין הערעור להתקבל ללא צו להוצאות.

ניתנה היום,
כ"ה סיון תשע"א, 27 יוני 2011, בהעדר הצדדים.












תלא בית משפט מחוזי 12396/09 בוריס מינקוב נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א (פורסם ב-ֽ 27/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים