Google

יוסף גדבאן - כונס נכסים רשמי מחוז חיפה

פסקי דין על יוסף גדבאן | פסקי דין על כונס נכסים רשמי מחוז חיפה

47515-02/11 פשר     29/06/2011




פשר 47515-02/11 יוסף גדבאן נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה








בית המשפט המחוזי בחיפה

פש"ר 47515-02-11 גדבאן נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה


בקשה מס'
1

בפני

כב' השופטת
רבקה פוקס

בעניין:
פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש] התש"ם-1980
להלן: "הפקודה"

בעניין:

יוסף גדבאן

ת"ז 052425402
להלן: "המבקש"

ובעניין:
כונס נכסים רשמי מחוז חיפה
להלן: "הכונ"ר"


החלטה


הרקע:
בפני
י בקשה של מבקש (להלן: "המבקש") למתן צו כינוס במסגרת הליך פשיטת רגל, שבכותרת.
מדובר בבקשה שנייה לאחר שבתיק פש"ר (חיפה) 768/04 יוסף גדבאן
נ' הכונס הרשמי, נדחתה בקשתו של המבקש להכריזו פושט רגל הן בשל חוסר תום לב בהתנהלותו בהליך והן משום שהמבקש יכול היה לסלק את חובותיו או את רובם בהצעה ראויה לנושים באמצעות נכס מקרקעין שברשותו שהינו בית בן 3 קומות, תחת זאת בחר להעניקו במתנה לילדיו שעה שהיה שקוע בחובות.
טענות הצדדים:
המבקש יליד 1953 אינו עובד וכך גם אשתו, כאשר הוא מצהיר בבקשתו על חובות בסך 2,119,531 ₪ ל-45 נושים.
לדבריו, חובותיו נוצרו בתום לב, כאשר בעל כורחו לקח על עצמו ניהול מפעל "חב' בלוק ירכא בע"מ" לאחר מות אחיו ונכשל בניהולו עד כדי קריסתו הכלכלית.
בבקשתו דנן מתעלם המבקש מגרסאות קודמות שנתן בעניין נכס מקרקעין שבבעלותו, פעם טען כי מכר את הנכס לבנו תמורת 110,000 דולר בשנת 1999 בצרפו הסכם מכר, ופעם טען כי נתן את נכס המקרקעין במתנה לשלושת ילדיו בשנת 2001, הגם שהיה נתון בקריסה כלכלית.
בבקשה דנן טוען המבקש בניגוד לגרסאות קודמות כי בתאריך 5.10.06 ערך צוואה לפיה ציווה על העברת נכס המקרקעין לשלושת ילדיו, הליך שאין לראותו כהברחת נכסים אלא קיום מסורת מזה דורות של העברת נכס מקרקעין בתוך המשפחה.
כמו כן טוען המבקש כי מצבו הרפואי אינו טוב ומפנה למסמכי המל"ל שם הוכר כנכה בשיעור 100% לצמיתות בשל מגוון מחלות החל משנת 2008, היינו לאחר דחיית הבקשה לפשיטת רגל קודמת.
הכונ"ר מתנגד לבקשה ומציין את חוסר אמינותו של המבקש במסירת גרסאות סותרות בסוגיה מהותית ורלוונטית להליך, שעניינה נכס מקרקעין שבבעלות המבקש, כאשר ברי כי
הנכס יכול להוות בסיס לסילוק חלק מחובותיו; דא עקא שהמבקש בחוסר תום לב בוחר להעדיף באופן מובהק את בני משפחתו על פני נושיו.
דיון והכרעה:
פקודת פשיטת הרגל אינה חוסמת חייב מלשוב ולהגיש בקשה נוספת למתן צו כינוס ולהכרזתו פושט רגל; דא עקא, שבנסיבות שכאלה על החייב להצביע על שינוי נסיבות אשר מצדיק פתיחה מחדש של ההליכים.
המקרה דנן אינו נמנה על המקרים החריגים בהם יש ליתן לחייב הזדמנות נוספת לנהל הליך פש"ר נוסף, ואנמק:
עקב אכילס בבקשתו הקודמת של המבקש נעוץ בגרסאותיו הסותרות שנתן בסוגית נכס המקרקעין שבבעלותו, דבר שלא רק מלמד על חוסר אמינותו אלא על דרך התנהלות שאין בה תום לב.
עיון בבקשה החדשה מעלה כי המבקש לא רק שלא מיישב את הסתירה בגרסאותיו השונות אלא מוסיף גרסה נוספת שהשלכותיה עומדות לו לרועץ, עת פעם נוספת מסרב להפנים את מהות ההליך בו הוא מבקש לקחת חלק, שעניינו בפרעון חובות עבר.
המבקש איתן בדעתו להשאיר את רכושו בידיו, כך שיועבר לבניו עפ"י צוואה שערך, ולהשאיר את נושיו ללא פרעון חובות ובפני
שוקת שבורה;
כך מתגורר החייב ובניו הבגירים בנכס המקרקעין מבלי שעולה כל מחשבה להתגייס להחזיר חובות לנושים בכל דרך, לרבות נטילת משכנתא שתשלומה יוטל על המבקש ובניו הבגירים, הגרים בביתו.
אשר על כן, אני מורה על דחיית הבקשה לפשיטת רגל שבכותרת, שכן כבר עתה ניתן לקבוע כי תום לב אינו קו מנחה בהתנהלות המבקש, וכן בשל העדרן של נסיבות מיוחדות לפתיחת הליך נוסף.
למעלה מן הנדרש אציין כי הטענה לפיה מצבו הרפואי של המבקש הורע, כסיבה לפתיחת ההליך דנן, אין בה ממש שכן אין מדובר בנסיבה חדשה שהרי כבר בהליך הקודם הצהיר המבקש כי אינו עובד מאז שנת 2006 ומתקיים מקצבת נכות זמנית של 100% אשר לימים, בשנת 2007, הועמדה כנכות יציבה בשיעור 100% מאז ואילך.
לאור האמור לעיל, הבקשה לפשיטת רגל נדחית.
המבקש ישלם הוצאות המשיב בסך 1,500 ₪.
החלטה זו ניתנת על ידי כרשמת בית המשפט המחוזי.

ניתנה היום, כ"ז סיון תשע"א, 29 יוני 2011, בהעדר הצדדים.










פשר בית משפט מחוזי 47515-02/11 יוסף גדבאן נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה (פורסם ב-ֽ 29/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים