Google

מדינת ישראל - אדם אבו עסא

פסקי דין על אדם אבו עסא

42971-07/10 פ     05/07/2011




פ 42971-07/10 מדינת ישראל נ' אדם אבו עסא








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בבאר שבע

ת"פ 42971-07-10 מדינת ישראל
נ' אבו עסא







בפני
כב' השופט אור אדם



המאשימה:
מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד דוד ז'נבה



נגד

הנאשם:
אדם אבו עסא
– בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד יחיא סעדה






גזר דין

הנאשם הורשע ע"פ הודאתו בכתב האישום המתוקן בשתי עבירות של איומים, עבירה של היזק במזיד ועבירה של הפרת הוראת חוקית. ביום 5.7.10 איים הנאשם על אמו, בכך שהוציא סכין יפנית מכיסו ואמר לה: "אני אקרע לך את הצורה אם תדברי עוד מילה" לאחר מכן שבר עציץ. בהמשך איים על המתלוננת שוב ע"י העברת יד על צווארו. שבוע לאחר מכן, ביום 12.7.10 הפר הנאשם צו הגנה שאסר עליו להכנס לבית, ואיים שוב על אמו.

הנאשם נטול עבר פלילי.
הצדדים הציגו תחילה הסדר טיעון לפיו הנאשם לא יורשע וישלח לקבלת תסקיר שיבחן גם את סוגיית ההרשעה. לאחר קבלת התסקיר, הסכים גם הסניגור כי יש מקום להרשיע את הנאשם.
ב"כ המאשימה ביקש לגזור על הנאשם מאסר בפועל ומאסר על תנאי, לנוכח חומרת העבירות והתסקיר השלילי שהוגש לגבי הנאשם.
ב"כ הנאשם ביקש להתחשב בכך שמדובר בנאשם צעיר, כבן 19 שנים וחצי, ללא כל עבר פלילי, לגביו עצם הגשת האישום ומעצרו לתקופה של כשבוע ימים הוו טראומה. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה, ומדובר רק באיומים ללא כל ביצוע מעשה אלימות. לפיכך ביקש הסניגור להסתפק בעונש צופה פני עתיד. הנאשם עצמו התחייב שלא ישוב לבית אמו, הוא הציג תלושי משכורת המעידים על יציבות תעסוקתית והבטיח שהדברים לא יקרו שוב.
תסקיר שירות המבחן מיום 17.1.11 מציין כי מדובר באדם צעיר בעל פוטנציאל נורמטיבי. הוא התדרדר להתנהגות שולית לנוכח חשיפתו לאירועי אלימות במשפחת המוצא. כיום הוא עדיים מתקשה להציב גבולות להתנהגותו ונוטה לפעול באופן אימפולסיבי ומשליך את האחריות לסכסוך על המתלוננת. המתלוננת עצמה נמצאת במצוקה, מצד אחד היא חרדה מהתנהגותו של הנאשם ומצד שני היא מגוננת עליו. שירות המבחן התרשם מרמת סיכון גבוהה להשנות התנהגות פורצת גבולות.

תסקיר משלים מיום 17.5.11 מציין כי הנאשם התקשה לתת אמון בשירות המבחן, ונטה למסור מידע באופן מגמתי ומצמצם. הוא עדיין משליך את האחריות על גורמים חיצוניים. יחד עם זאת, הנאשם החל לעבוד בשמירה במסגריה, ניתק את הקשר עם אמו, וחלה התקדמות, גם אם מינורית, בהתייחסותו לעבירה. שירות המבחן שב על הערכתו על רמת סיכון גבוהה, ממליץ על ענישה מוחשית ונמנע מהמלצה טיפולית.
הענישה בתיק זה היא מורכבת. מדובר בעבירות חמורות שעבר הנאשם כלפי אמו, כאשר התסקירים מלמדים כי הוא איננו מודע לחומרת התנהגותו. יחד עם זאת, מדובר בנאשם צעיר ללא כל עבר פלילי, הוא שהה כבר שבוע ימים במעצר, ולעיתים עצם הגשת האישום הפלילי וההרשעה, די בהם כדי לטלטל את הנאשם ולהמנע מביצוע עבירות נוספות. יש לזכור כי מדובר באיומים שלא באו לידי מימוש. הנאשם החל כעת לנהל אורח חיים נורמטיבי. הוא ניתק את הקשר עם אמו והחל בעבודה קבועה.
בנסיבות אלה, ובמידה רבה לפנים משורת הדין, נראה לי כי ניתן לנקוט בעניינו מידת בית הלל. ענישה צופה פני עתיד של מאסר מותנית, בשילוב עם פיצוי וקנס שיהא על הנאשם לשאת בהם, יכולים להוות ענישה הולמת בהתחשב בגילו הצעיר ובהעדר עבר פלילי.
אשר על כן, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

א.
שישה חדשי מאסר על תנאי, לתקופה של שלוש שנים מהיום, שלא יעבור עבירת אלימות, איומים, היזק במזיד או הפרת הוראה חוקית.

ב.
פיצוי למתלוננת בסך 1,000 ₪. הפיצוי יופקד בקופת בית המשפט בשני תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל ביום 15.8.11 ויועבר ע"י המזכירות למתלוננת סרה אבו עסא ת.ז. 058971789 שכ' 1 בית 112 תל-שבע.

ג.
קנס כספי בסך 2,000 ₪ או שבועיים מאסר תמורתו. הקנס ישולם בארבעה תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל ביום 15.10.11. יודגש כי ע"פ דין אם הפיצוי לא יופקד , הרי שכל סכום שיופקד לטובת הקנס יועבר לפיצוי.

העתק גזר הדין ישלח לשירות המבחן למבוגרים.

זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי.

ניתן היום,
ד' תמוז תשע"א

,
06 יולי 2011

, בהעדר הצדדים.








פ בית משפט שלום 42971-07/10 מדינת ישראל נ' אדם אבו עסא (פורסם ב-ֽ 05/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים