Google

נריה מליחי, פלייר מלחי - משפחתוני חיים משה מרגלית, חיים פנחס אייזנברג, משה בן חמו

פסקי דין על נריה מליחי | פסקי דין על פלייר מלחי | פסקי דין על משפחתוני חיים משה מרגלית | פסקי דין על חיים פנחס אייזנברג | פסקי דין על משה בן חמו |

1032-10/10 א     10/07/2011




א 1032-10/10 נריה מליחי, פלייר מלחי נ' משפחתוני חיים משה מרגלית, חיים פנחס אייזנברג, משה בן חמו








בית משפט השלום באשדוד



ת"א 1032-10-10 מליחי(קטין) ואח' נ' משה מרגלית ואח'





מספר בקשה:
8

בפני

כב' השופט
גיל דניאל


מבקשים

1. נריה מליחי
(קטין)
2. פלייר מלחי
(אפוטרופוס)


נגד


משיבים

1
.
משפחתוני חיים משה מרגלית

2
.
חיים פנחס אייזנברג

3
.
משה בן חמו
.



החלטה

בפני
בקשה לפטור מהגשת חוות דעת רפואית מטעם התובע ולהורות על מינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט.

עניינה של התביעה הינה פיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לתובע, קטין יליד 2002, ביום 16.6.09 כתוצאה מכך שרגלו נתקלה בחלקי המתכת הבולטים והחדים שהיו מתחת לדלת המשפחתון בו שהה אשר בבעלות הנתבעים.

לטענת התובע, נותרה לתובע צלקת בכף רגלו בעקבות התאונה וכי יש צורך במינוי מומחה פלסטיקאי אשר יקבע אם נותרה נכות צמיתה בשל הצלקת ומהי הנכות.
בבקשה לפטור מהגשת חוות דעת רפואית מטעם התובע, נטען כי אביו של התובע הינו מפרנס יחידי והגשת חוות דעת תכביד עליו מבחינה כלכלית וצירף מסמכים כתמיכה בטענתו.

מנגד, טוענים הנתבעים כי אין במסמכים שצירף כדי לפטור את התובע מהגשת חוות דעת מומחה פלסטיקאי מטעמו. כן לטענתם, רק במקרים חריגים ביותר מאפשר בית המשפט מינוי מומחה מטעמו ורק לאחר הגשת חוות דעת מטעם הצדדים, אולם אין המדובר כאן במקרה חריג וקיצוני.

תקנה 127 לתקנות קובעת:
"רצה בעל דין להוכיח עניין שברפואה לביסוס טענה מטענותיו, יצרף לכתב טענותיו תעודת רופא או חוות דעת של מומחה, לפי העניין, שנערכה לפי סעיף 24 לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971
(להלן - חוות דעת); אולם רשאי בית המשפט או הרשם לפטור בעל דין מצירוף חוות דעת מטעמים מיוחדים שיירשמו
".

תקנה 130 לתקנות קובעת:
"בית המשפט או
הרשם רשאי, בכל עת ולאחר שנתן לבעלי הדין הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיהם, למנות מומחה או מומחים לעניין במחלוקת בין בעלי הדין (להלן - מומחה מטעם בית המשפט)".

הפסיקה קבעה כי שילובן של תקנה 127 ותקנה 130 מאפשר לביהמ"ש, בהתקיים טעמים מיוחדים, לפטור בעל דין מהגשת חוות דעת מטעמו ולמנות מומחה מיוזמתו - וזאת אף ללא הגשת חוות דעת על ידי הצד המעוניין במינוי המומחה (ראה רע"א 10251/02 כץ חמים וטעים נ' דואני [פורסם בנבו]).

בבר"ע (ב"ש) 511/06 מאיר אמויאל נ' פלונית


[פורסם בנבו]
תמצת כב' השופט נ' הנדל את המבחן המשולש בו יש לעמוד תובע בכדי לזכות בפטור מהגשת חוות דעת בעניין שברפואה:
"נדמה שעל מנת שצד העותר לבית משפט יזכה לפטור מהגשת חוות דעת בעניין שברפואה, עליו לעמוד במבחן משולש. המבחן הראשון, הוא נסיבות מיוחדות המסבירות מדוע לא יהיה זה צודק לדרוש מהצד להגיש חוות דעת בכוחות עצמו. המבחן השני הוא שהתביעה או ההגנה, בעלת סיכוי סביר להתקבל ולו לכאורה. המבחן השלישי הוא, ראשית ראייה או ראייה לכאורה שהעניין שברפואה מבוסס אף שלא הוגשה חוות דעת רפואית. מתפקידו של בית המשפט לבדוק מבחנים אלה ולהגיע להכרעה על בסיס שיקלול תוצאות הבדיקה על פי הנסיבות הקונקרטיות של כל מקרה ומקרה תוך מתן משקל ראוי לכלל שעומד ביסוד תקנה 127 לתקנות סד"א".

מהכלל אל הפרט :
לעניין המבחן הראשון, נטען כי מתקיימות נסיבות אישיות מיוחדות של חסרון כיס. לעניין היכולת הכלכלית, אמור היה התובע לפרוס תמונה מלאה אודות מצבו הכלכלי, אולם זה לא נעשה. אין די בהעלאת טענה בעלמא בדבר חוסר יכולת כלכלית, אלא על המבקש פטור מהגשת חוות דעת רפואית להוכיח את חוסר יכולתו הכלכלית בראיות של ממש.
מתדפיס העו"ש שהוצג עולה כי אמנם יתרת חשבונו שלישית אך עומדת על מינוס 1,149 ₪ בלבד נכון לחודש יוני 2011, כאשר מאותו התדפיס עולה כי לתובע הוראת קבע לחיסכון בסך של 600 ₪ בחודש.
כמו כן, לא פירט התובע בתצהירו מדוע לא יפנה לאחד מקרובי משפחתו במטרה לגייס הכסף להגשת חוות הדעת הרפואית וכן לא הצהיר היכן מצא המימון הנדרש לשם לקיחת ייצוג משפטי.
משלא מתקיים אפילו המבחן הראשון, דין הבקשה להידחות.

למעלה מן הצורך אציין כי במקרה שלפני, אין לומר בשלב זה כי סיכויי התביעה להתקבל גבוהים יותר מסיכוייה להידחות.

אשר למבחן השלישי, מהמסמכים הרפואיים שהוגשו על ידי התובע נראה כי כלל לא פנה התובע בתלונות למומחה פלסטיקאי ממועד הפגיעה ועד הגשת התביעה, אלא טופל רק על ידי מומחית ברפואת ילדים.
לפיכך, גם מבחן זה אינו מתקיים ולא מצאתי כי יש מקום, בנסיבות המקרה שבפני
, לפטור את התובע מהגשת חוות דעת רפואית מטעמו.

התוצאה היא שהבקשה לפטור מהגשת חוות דעת רפואית מטעמם התובע – נדחית.

על התובע להגיש חוות דעת רפואית מטעמו עד ליום 1.9.11, שאם לא כן, לא יהיה מנוס אלא להורות על דחיית התביעה.





ניתנה היום, ח' תמוז תשע"א, 10 יולי 2011, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 1032-10/10 נריה מליחי, פלייר מלחי נ' משפחתוני חיים משה מרגלית, חיים פנחס אייזנברג, משה בן חמו (פורסם ב-ֽ 10/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים