Google

יבגניה קמנצקי - סיגל עפרוני

פסקי דין על יבגניה קמנצקי | פסקי דין על סיגל עפרוני

17264-04/11 תט     10/07/2011




תט 17264-04/11 יבגניה קמנצקי נ' סיגל עפרוני








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בעכו



ת"ט 17264-04-11 עפרוני נ' קמנצקי
תיק הוצל"פ: 0806414106



מספר בקשה:
1

בפני

כב' הרשמת
דנה עופר


המבקשת

יבגניה קמנצקי


נגד


המשיבה

סיגל עפרוני



החלטה

בפני
התנגדות לביצוע שטר ובקשה להארכת מועד להגשתה ביחס לשני שיקים מיום 25/3/10, האחד על סך 6,960 ₪ והשני על סך 4,640 ₪. על פי הרשום בתיק ההוצאה לפועל, המועד האחרון להגשת ההתנגדות חל ביום 6/6/10, ואילו ההתנגדות הוגשה כעשרה חודשים לאחר מכן, ביום 4/4/11.

לטענת המבקשת, נפלה קורבן לנוכל, אשר לקח ממנה כספים רבים, ואף נהג כלפיה באלימות. במועד שבו היה על המבקשת להגיש את התנגדותה, סבלה ממצב נפשי קשה בעקבות אותה פרשה. לגופו של עניין טוענת המבקשת, כי פנתה אל המשיבה, שהינה עורכת דין, לשם טיפול בהחזרת רכבים שעוקלו ונתפסו בשל חוב לבנק. לטענתה, אמרה למשיבה, כי לשיקים אין כיסוי, וכי היא תגייס מזומן לביצוע התשלום, זאת על סמך הבטחת אותו נוכל, לטענתה, שיעביר אליה כסף.

עוד טוענת המבקשת, כי לאחר שהבינה שחברה אינו מתכוון להעביר אליה כסף, וכשבוע לאחר שפנתה אל המשיבה, התקשרה אליה והודיעה לה שאין לה כסף לשלם לה ועל כן אין צורך שתעשה את העבודה שלשמה היא הושכרה. המבקשת טוענת, כי המשיבה אמרה לה כבר אז כי עשתה את עבודתה, וכי היא תתבע אותה בהוצאה לפועל.

לטענת המבקשת, עומדת לה הגנת כשלון תמורה מלא.

בהתאם להחלטתי הגישה המשיבה תגובה לשתי הבקשות.

לטענת המשיבה, המבקשת ביקשה ממנה לטפל באופן דחוף בהגשת תביעה לסעד הצהרתי בשם אביה, וכן בהגשת בקשה להחזיר את הרכב שנתפס. לטענתה, המבקשת דרשה כי כל המסמכים יוכנו עוד באותו היום ויוגשו לבית המשפט למחרת, באופן דחוף, ועל כן הכינה המשיבה את כל הנחוץ.

לטענת המשיבה, סוכם כי התשלום יבוצע במזומן, עד ליום 25/3/10, כאשר ביצוע התשלום במזומן היה תנאי להגשת הבקשות שהוכנו לבית המשפט. מאחר והמבקשת לא שילמה, המסמכים לא הוגשו, אלא שהמשיבה ביצעה את עבודתה כמוסכם, ועל כן היא זכאית לתשלום שכר טרחתה. לטענת המשיבה, אין עילה המצדיקה הארכת המועד, והטענות בדבר מצבה הבריאותי של המבקשת הועלו ללא אסמכתאות.

הצדדים אינם חולקים על כך, שחלק מהחוב נגבה כבר באמצעות הליכי ההוצאה לפועל. בדיקתי בתיק ההוצאה לפועל הרלוונטי העלתה, כי באמצעים שונים נגבה כבר סכום של 10,920 ₪ על חשבון החוב, כך שנותרה יתרת חוב בסך 5,653 ₪ נכון להיום.

המבקשת והמשיבה הן צדדים קרובים לשטר, ועל כן רשאית המבקשת להעלות כלפי המשיבה טענות הנובעות מעסקת היסוד בין הצדדים. המחלוקת העובדתית בין המבקשת לבין המשיבה טעונה בירור בפני
בית המשפט, וכך גם השאלה אם בנסיבות שנוצרו, כפי שייקבעו ע"י בית המשפט, זכאית המשיבה למלוא שכר הטרחה המוסכם.

במיוחד לאור העובדה שחלק ניכר מהחוב כבר נגבה, אני רואה לנכון להאריך את המועד להגשת ההתנגדות וכן להורות על קבלתה, ללא צורך בהפקדת ערובה.

הליכי הוצל"פ מעוכבים.
התצהיר ישמש כתב הגנה.

נוכח סכום התביעה היא תידון בסדר דין מהיר.

התובעת תגיש תצהיר מטעמה, יחד
עם
רשימת
מסמכים
והעתקי המסמכים,
בהתאם
לתקנה
214ב1(1), תוך 30 יום מקבלת החלטה זו.

אם לא יוגש תצהיר מטעם התובעת, תוך המועדים שנקבעו לעיל, תימחק התביעה, וייסגר תיק ההוצל"פ כנגד המבקשת.

עם העברת התביעה מלשכת ההוצאה לפועל לבית המשפט עשוי להיווצר הפרש אגרה, אותו על התובעת לשלם תוך 30 יום מקבלת דרישת הגזברות, שאם לא כן תימחק התביעה, וייסגר תיק ההוצל"פ כנגד המבקשת.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.
ניתנה היום, ח' תמוז תשע"א, 10 יולי 2011, בהעדר הצדדים.








תט בית משפט שלום 17264-04/11 יבגניה קמנצקי נ' סיגל עפרוני (פורסם ב-ֽ 10/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים