Google

מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ - עו"ד אהוד רז-בתוקף תפקידו כמנהל מיוחד, כונס הנכסים הרשמי מחוז חיפה ואח'

פסקי דין על מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ | פסקי דין על עו"ד אהוד רז-בתוקף תפקידו כמנהל מיוחד | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי מחוז חיפה ואח' |

23096-05/10 פרק     18/07/2011




פרק 23096-05/10 מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ נ' עו"ד אהוד רז-בתוקף תפקידו כמנהל מיוחד, כונס הנכסים הרשמי מחוז חיפה ואח'










בית המשפט המחוזי בנצרת

פר"ק 23096-05-10 יפרח נ' מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות קרית שמונה בע"מ ואח'



18 יולי 2011

בקשה מס' 87 + בקשה מס' 88




בפני
כב' השופט בכיר האשם חטיב




בעניין:

מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ


נגד

ובעניין:
עו"ד אהוד רז
בתוקף תפקידו כמנהל מיוחד

ובעניין:
כונס הנכסים הרשמי – מחוז חיפה

רשם ההקדשות

עיריית קריית שמונה
המבקשת בבקשה מס' 88

<#2#>
נוכחים:
עו"ד אהוד רז – המנהל המיוחד

עו"ד שמחה רוטמן
– ב"כ רשם ההקדשות

עו"ד ענת רום
– ב"כ הכונ"ר

עו"ד רותם
ועו"ד בר יוסף
– ב"כ עיריית קריית שמונה
המנהל התפעולי – מר שגב עמי

<#3#>
החלטה

בפני
שתי בקשות למתן הוראות, האחת של המנהל המיוחד (בקשה מס' 87) והשניה של עיריית קרית שמונה (בקשה מס' 88), כאשר עניינן של שתי הבקשות הוא אחד. המחלוקת שבין הצדדים באשר לפירוש שיש ליתן להסכמות אליהן הגיעו הצדדים במסגרת בקשה 83, הסכמות אשר קיבלו תוקף של החלטה שיפוטית.
הרקע למחלוקת בין הצדדים הוא מינוים של שתי עובדות ע"י המנהל התפעולי שמונה מטעם העירייה עפ"י אותן הסכמות, האחת כמנהלת הספריה והשניה כמנהלת היכל התרבות, מינוי אשר התנגד לו המנהל המיוחד, אם כי ברור שהמחלוקת בין הצדדים היא מחלוקת עמוקה יותר ומתייחסת לשאלת הסמכות של מינוי עובדים בחברה והאם זה יהיה המנהל המיוחד שמונה מטעם ביהמ"ש במסגרת הליך הפירוק של החברה או העירייה שהתחייבה עפ"י ההסכמות ליתן את התקציב הדרוש להפעלה זמנית של מתנ"ס החברה וללא קשר עם חובות העבר של החברה.

סעיף 2 להסכמות שהושגו בין הצדדים קבע כי המנהל התפעולי יהיה ממונה על הפעילות השוטפת והתפעול השוטף של המתנ"ס, הספריה והיכל התרבות כשהוא כפוף לפיקוח המפרק-המנהל המיוחד והכונס הרשמי. עוד נקבע בסעיף זה כי המנהל התפעולי יהיה כפוף להוראות התקציביות של המנהל המיוחד, וככל שיחרוג מהן ותיווצר חריגה בתקציב התפעולי תכוסה אותה חריגה ע"י העירייה והסוכנות היהודית.

העיריה מבקשת לקרוא לתוך סעיף זה גם סמכות של המנהל התפעולי למנות עובדים הדרושים לקיום הפעילות השוטפת. מנגד, סבור המנהל המיוחד, שעמדתו נתמכת הן ע"י ב"כ רשם ההקדשות והן ע"י ב"כ הכונ"ר, כי מדובר בניהול חברה שנמצאת בחדלות פרעון, כאשר אחת המטרות החשובות הינה להגיע להסדר נושים ולפיכך שאלת הסמכות למינוי העובדים צריכה להיות של המנהל המיוחד.
הדברים אמורים במיוחד לאור המצב אליו נקלעה החברה והגיעה לחדלות פרעון עת שלא הייתה תחת ניהול מיוחד ומינוי העובדים הושפע אולי משיקולים זרים.

שקלתי את טענותיהם של ב"כ הצדדים, ובאתי לדעה כי במצב בו החברה הינה חדלת פרעון ונמצאת תחת הליכי פירוק וניהול מיוחד ע"י מנהל מיוחד שמונה מטעם ביהמ"ש, ראוי כי מינוי עובדים לחברה יהיה בסמכותו של המנהל המיוחד ולא בסמכותו של המנהל התפעולי הממונה על הפעילות השוטפת של המתנ"ס, הספריה ובית התרבות.
מצד שני, העובדים שימונו יעבדו למעשה תחת הדרכתו והוראותיו של המנהל התפעולי, על כן ראוי כי בטרם מינוי עובדים ע"י המנהל המיוחד, יוועץ המנהל המיוחד עם המנהל התפעולי וככל שתהיה למנהל התפעולי הסגה על מינוי עובד זה או אחר מבחינת הכישורים הנדרשים למילוי אותו תפקיד, והמנהל המיוחד יעמוד על מינויו של אותו עובד, תוכרע מחלוקת זו ע"י ביהמ"ש לאחר שהמנהל המיוחד יפנה בבקשה מתאימה.

ככל שהמנהל התפעולי יהיה סבור כי קיים צורך במינוי עובדים לתפקיד זה או אחר, בין אם במתנ"ס, בין אם בספריה או בהיכל התרבות, הוא יפנה בעניין זה למנהל המיוחד שכאמור הוא המוסמך למנות את העובדים בחברה.

ביהמ"ש מצפה כי העירייה תעמוד בהתחייבותה ותגיש את התקציב הדרוש לצורך הפעילות השוטפת הזמנית.
ככל שהעירייה לא תעשה כן ולא תעמיד את התקציבים הדרושים, המנהל המיוחד רשאי לחזור ולהפעיל את החברה במתכונת בה הופעלה קודם, הכוונה להפעלת הספריה והיכל התרבות.

בנסיבות, אין צו להוצאות וכל צד ישא בהוצאותיו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ז תמוז תשע"א, 18/07/2011 במעמד הנוכחים.



האשם חטיב
, שופט בכיר

הוקלד על ידי: סנא חאמד







פרק בית משפט מחוזי 23096-05/10 מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ נ' עו"ד אהוד רז-בתוקף תפקידו כמנהל מיוחד, כונס הנכסים הרשמי מחוז חיפה ואח' (פורסם ב-ֽ 18/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים