Google

ה.ר. סיקיוריטק בע"מ, רדא הלון - אנטקו בע"מ

פסקי דין על ה.ר. סיקיוריטק | פסקי דין על רדא הלון | פסקי דין על אנטקו בע"מ

51480-03/11 תט     20/07/2011




תט 51480-03/11 ה.ר. סיקיוריטק בע"מ, רדא הלון נ' אנטקו בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"ט 51480-03-11 אנטקו בע"מ
נ' ה.ר. סיקיוריטק בע"מ
ואח'

ת"ט 57353-05-11 אנטקו בע"מ
נ' ה.ר. סיקיוריטק בע"מ
ואח'





מספר בקשה:
5

בפני

כב' הרשם
אבי כהן


המתנגדים
(החייבים/הנתבעים)

1. ה.ר. סיקיוריטק בע"מ
2. רדא הלון
שניהם ע"י ב"כ עוה"ד סרור מארון


נגד


המשיבה
(הזוכה/התובעת)

אנטקו בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד שלומי ברדוגו




החלטה


בהחלטה זו תוכרע בקשת המתנגדים להעביר את הדיון בהתנגדויות לבית משפט השלום בחיפה.

עובדות והליכים רלוונטיים:

בפני
י דיון מאוחד בשתי התנגדויות לביצוע שטר (בהחלטה מיום 16.6.11 של סגנית הנשיאה, כב' השופטת נועה גרוסמן, נעתרה בקשה מוסכמת לאיחוד דיון בהתנגדויות): תיק בימ"ש 51480-03-11 שנפתח לשם דיון בהתנגדות שהגישו המתנגדים לביצוע שיק ע"ס 100,000 ₪ (שיק מס' 80000379, תאריך פירעון 10.2.11, שנמשך ע"י המתנגדת 1 על בנק דיסקונט סניף מרכז הכרמל שבחיפה לטובת המשיבה) בתיק הוצל"פ 0120979112; ותיק בימ"ש 57353-05-11 שנפתח לשם דיון בהתנגדות שהגישו המתנגדים לביצוע שני שיקים ע"ס כולל של 250,000 ₪ (שיק ע"ס 100,000 ש"ח מס' שיק 80000380, תאריך פירעון 10.3.11, שנמשך ע"י המתנגדת 1 על בנק דיסקונט סניף מרכז הכרמל שבחיפה לטובת המשיבה, ושיק ע"ס 150,000 ₪ מס' שיק 80000322, תאריך פירעון 20.3.11, שנמשך ע"י המתנגדת 1 על בנק דיסקונט סניף מרכז הכרמל שבחיפה לטובת המשיבה) בתיק הוצל"פ 0135565111.

ביום 5.7.11 נערך בפני
י דיון בהתנגדויות. בדיון זה הוחלט, נוכח עמידת המתנגדים על כך שתחילה תוכרע שאלת הסמכות המקומית לדון בהתנגדויות, כי אכן יש להכריע תחילה בשאלת הסמכות המקומית, אך מאחר שב"כ המתנגדים הודיע בדיון כי הוא לא מסכים לכך שביהמ"ש יעיין במסמכי תיקי ההוצל"פ הנ"ל ומאחר שעלה מטענות הצדדים צורך לעיין בכל מסמכי תיקי ההוצל"פ בטרם הכרעה בדרוש, הפסקתי את הדיון והוריתי לב"כ המשיבה להגיש לתיק ביהמ"ש תצהיר שאליו ייצורף עותק מכל מסמכי שני תיקי ההוצל"פ כולל הכל, וכן הוריתי לב"כ המשיבה להגיש תגובה בכתב על טענת הסמכות המקומית שהועלתה במסמכי ההתנגדות.

ביום 7.7.11 הגישה המשיבה את תצהירו של מנכ"ל המשיבה, מר אבי ברקת, בו נרשם בסעיף 2 כך: "כל המסמכים המצורפים, צורפו בשני תיקי ההוצל"פ נשוא ההתנגדויות דנן.
להלן המסמכים:
א.
הסכם לרכישת מוצרים על כל נספחיו, ולרבות כתב ערבות אישית מאומת + כתב אחריות + תנאי אשראי.
ב.
בקשה להטלת עיקולים בטרם אזהרה על נספחיה.
ג.
בקשה לצירוף חייב עם נספחים זהים לבקשה דלעיל.
ד.
בקשה לעיכוב יציאה מן הארץ עם נספחים זהים לבקשה דלעיל."

בנוסף הגישה המשיבה ביום 7.7.11 תגובתה על טענת הסמכות המקומית של המתנגדים.

בהחלטתי מיום 7.7.11 הוריתי למתנגדים להודיע, בתצהיר, האם לתצהיר הנ"ל מיום 7.7.11 מטעם המשיבה אכן צורפו כל מסמכי שני תיקי ההוצל"פ.

המתנגדים לא קיימו החלטתי הנ"ל מיום 7.7.11 ולא מסרו עד היום התייחסותם לשאלת הגשת כל מסמכי תיקי ההוצל"פ ע"י המשיבה.

ביום 13.7.11 הגישו המתנגדים תשובה על תגובת המשיבה בנושא הסמכות המקומית.

ביום 20.7.11 הגישה המשיבה תשובה על תשובת המתנגדים.

דיון ומסקנות:

לאחר שעיינתי בכל המסמכים שהגישו הצדדים ובכל טענות הצדדים, מצאתי לקבל את טענת המתנגדים, לפיה בית משפט השלום בת"א מחוסר סמכות שיפוט מקומית לדון בהתנגדויות, ויש להעביר את הדיון בהתנגדויות לבית משפט השלום בחיפה.

דומה שאין מחלוקת בין הצדדים, כי, עפ"י תוכן ונוסח בקשות הביצוע של השיקים בתיקי ההוצל"פ, צודקים המתנגדים בטענתם בעניין הסמכות המקומית. ואכן, עפ"י מסמכי ביצוע השיקים הסמכות המקומית לדון בהתנגדויות נתונה לבית משפט השלום בחיפה. למעשה, המשיבה כלל לא מילאה את חלק החובה בטפסי בקשת הביצוע הנוגע לשאלת הסמכות המקומית, והותירה אותם ריקים לחלוטין. די בכך. ומעבר לכך, אין חולק כי מקום מושבה של המתנגדת 1 הוא בישוב עוספיא המצוי בתחום השיפוט של בימ"ש שלום חיפה, וגם מקום מושבו של הבנק הנמשך בשיקים הוא בחיפה. המשיבה, בכתבי הטענות שהגישה, אף לא מתיימרת לטעון אחרת לגבי טפסי ביצוע השיקים.

נראה כי המחלוקת בין הצדדים היא בשאלה, האם המשיבה רשאית להתבסס, לעניין הסמכות המקומית, על הסכם מיום 7.7.08 שנעשה בין המשיבה לבין המתנגדים ו/או לבין מי מהם (מכתבי הטענות עולה לכאורה מחלוקת בשאלת הצד הנכון להסכם), הסכם שבסעיף 5.6 שלו הוסכם על סמכות שיפוט ייחודית לבתי המשפט בת"א.

במחלוקת זו, ולצורכי שלב דיוני זה בלבד ולצורכי החלטתי זו בלבד, אני מעדיף את עמדת המתנגדים על פני זו של המשיבה. שוכנעתי כי אין להתיר למשיבה להסתמך על אותו הסכם בנושא שבנדון. ההסכם הנ"ל לא צורף כחלק מבקשות ביצוע השיקים והמשיבה לא טוענת כי ביקשה לתקן את בקשות ביצוע השיקים לצרף אליהן מסמך כלשהו, כך שבקשות הביצוע שבפני
י כיום הן בקשות הביצוע המקוריות, בהן אין כל זכר לאותו הסכם. מעבר לכך, סבורני שיש טעם רב לפגם בכך שהמשיבה לא מצאה למסור למתנגדים את מסמכי בקשותיה לצירוף המתנגד 2 כחייב נוסף לתיקי ההוצל"פ, תוך ציון כי היה זה מחובת המתנגדים לעקוב אחר הנעשה בתיקי ההוצל"פ ולצלם מהם הדרוש. סבורני כי בקשה כה מהותית של צירוף חייב נוסף לתיקי ההוצל"פ, בקשה שמשמעותה עבור אותו חייב נוסף היא פתיחת תיקי הוצל"פ חדשים נגדו לביצוע שיקים, היא בקשה שמגישה חייב למסור את מסמכיה לצד שכנגד. מכל מקום, די לצורכי החלטתי זו לקבוע, כי בכך שהמשיבה לא מסרה המסמכים למתנגדים, אין לאפשר לה להסתמך עליהם בדיון זה שבבסיסו עומדות בקשות ביצוע השיקים. בהקשר זה אציין, כי אין זה ראוי וסביר לקבוע, כפי הצעת המשיבה, כי המתנגדים מוחזקים כמי שקיבלו את המסמכים ומכירים אותם, בגדר היסק הגיוני ממהלך הדברים. היתה נחוצה פה מסירה כדין של מסמכי בקשת צירוף המתנגד 2 כחייב לתיקי ההוצל"פ ואפשר שהיה אף דרוש תיקון של בקשות ביצוע השיקים.

באשר לטענת המשיבה הכללית, לפיה חל פיחות במעמד נושא סמכות השיפוט המקומית, הרי שגם אם ניתן להסכים שקיימת מגמה בהלכה הפסוקה להקטין מחשיבות הנושא, עדיין קיימות תקנות סדר הדין האזרחי ותקנות ההוצל"פ בנושא זה, והתקנות לא בוטלו ולכן יש לכבדן.

לפני סיום אציין, כי גם המשיבה לא קיימה את הוראתי בדבר צירוף כל מסמכי שני תיקי ההוצל"פ, כולל הכל, כאשר לתצהיר המשיבה לא צורפה ולו החלטה אחת של רשם ההוצל"פ (כאשר נוכח צירוף חייב לתיק מן הסתם קיימת החלטה לגבי הצירוף), וראוי היה בנסיבות לצרף הכל, כולל הכל, כפי הוראתי המפורשת.

לסיכום:

בקשת המתנגדים להעברת הדיון בהתנגדויות לבית משפט השלום בחיפה – מתקבלת.

מיותר לציין, כי אין בהחלטתי זו משום הכרעה באיזו מטענות הצדדים האחרות, זולת טענת הסמכות המקומית.

בנסיבות ולאור אופן ההתנהלות של שני הצדדים גם יחד, אין צו להוצאות בגין ההליך שבפני
י, וכל צד יישא בהוצאותיו.

המזכירות מתבקשת להעביר את שני התיקים שאחודו בפני
י לבית משפט השלום בחיפה, בו יינותב הדיון בהתנגדויות לגורם השיפוטי המתאים.

ניתנה היום, י"ח תמוז תשע"א, 20 יולי 2011, בהעדר הצדדים.









תט בית משפט שלום 51480-03/11 ה.ר. סיקיוריטק בע"מ, רדא הלון נ' אנטקו בע"מ (פורסם ב-ֽ 20/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים