Google

דניאלי בסביבה בע"מ - jenz gmbh, איוב יוסף-י.א. יבוא ושירותי תיקון מכונות, אניס איוב

פסקי דין על דניאלי בסביבה בע"מ | פסקי דין על jenz gmbh | פסקי דין על איוב יוסף-י.א. יבוא ושירותי תיקון מכונות | פסקי דין על אניס איוב |

7931-07/10 א     27/07/2011




א 7931-07/10 דניאלי בסביבה בע"מ נ' jenz gmbh, איוב יוסף-י.א. יבוא ושירותי תיקון מכונות, אניס איוב








בית המשפט המחוזי בחיפה



ת"א 7931-07-10 דניאלי בסביבה בע"מ
נ' jenz gmbh
ואח'





בפני
כב' השופט אמיר טובי

התובעת
דניאלי בסביבה בע"מ


נגד

הנתבעים
1.
jenz gmbh
– ניתן פס"ד 3.1.11
2.
איוב יוסף-י.א. יבוא ושירותי תיקון מכונות
3.
אניס איוב


החלטה

מונחת בפני
בקשת הנתבעים 2-3 (להלן: "המבקשים") להוציא מתיק בית המשפט חוות דעת מומחה-מטלורג שהוגשה ביום 15.3.10 ע"י התובעת (להלן: "המשיבה").

לטענת המבקשים חוות הדעת האמורה פסולה מיסודה בהיעדר חתימה של המומחה על גביה. כן נטען כי המשיבה מסכלת את ניסיונם של המבקשים לערוך חוות דעת נגדית באשר לא שיתפה פעולה עם בדיקה בשטח שביקשו נציגי המבקשים לערוך, העלימה מן המבקשים את ספר הטיפולים של המכונה והשמידה חלקים מן המכונה (מצמד ומשאבה הידראולית) אשר בדיקתם חיונית לשם עריכת חוות הדעת הנגדית.

ככל שהבקשה עניינה העדר חתימתו של המומחה על גבי חוות הדעת, הרי שעל גבי העותק שהוגש לבית המשפט, מופיעה חתימת המומחה מיום 25.5.10. אמנם החתימה אינה מופיעה בסוף חוות הדעת אלא בתחילתה, אך אין בכך כדי לשנות. בכל מקרה ניתן לרפא פגם זה, ככל שקיים, בדרך של חתימת המומחה על חוות דעתו בפתח עדותו בבית המשפט. משכך, טענה זו של המבקשים דינה להדחות.

באשר לטענות הנוספות - ממכתבו של ב"כ המשיבה מיום 16.6.11 שצורף לבקשה, עולה כי המשיבה נתנה את הסכמתה למסור למומחה מטעם המבקשים את הפריטים שברשותה לפרק הזמן הדרוש לו, היינו שבועיים.

משכך, הרי שגדר המחלוקת מצטמצמת כאמור לעניינם של שלושה פריטים שטוענת המשיבה כי אינם בידה: משאבה הידראולית ומצמד אשר הושמדו על-פי הנטען, וספר הטיפולים של המכונה.

לפיכך, אני מורה למשיבה להעביר למומחה מטעם המבקשים את הפריטים שברשותה וזאת תוך 14 יום. כן, תפרט המשיבה בתצהיר מתי ומדוע הושמדו חלקי המכונה המבוקשים שאינם ברשותה, מי הורה על השמדתם ומדוע. ככל שהיה בידה ספר הטיפולים של המכונה תתייחס המשיבה לגורלו של ספר זה, אימתי יצא מידיה, לידי מי נמסר והיכן הוא מצוי כיום.

תצהיר כאמור יוגש לבית המשפט ולצד שכנגד תוך 30יום.

בכפוף לאמור לעיל, דין הבקשה להידחות.

החלטה זו ניתנה מבלי שנתבקשה תגובת המשיבה, באשר העובדות הדרושות עולות מן הבקשה ונספחיה.

ניתנה היום, כ"ה תמוז תשע"א, 27 יולי 2011, בהעדר הצדדים.








א בית משפט מחוזי 7931-07/10 דניאלי בסביבה בע"מ נ' jenz gmbh, איוב יוסף-י.א. יבוא ושירותי תיקון מכונות, אניס איוב (פורסם ב-ֽ 27/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים