Google

יעקב אריאלי - פעמונים ארגון חסד

פסקי דין על יעקב אריאלי | פסקי דין על פעמונים ארגון חסד

35853-06/11 תט     28/07/2011




תט 35853-06/11 יעקב אריאלי נ' פעמונים ארגון חסד










בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ת"ט 35853-06-11 פעמונים ארגון חסד
(ע"ר) נ' אריאלי



28 יולי 2011

בקשה מס'
1







בפני
כב' הרשמת
קרן כ"ץ




מבקשים

יעקב אריאלי


נגד

משיבים

פעמונים ארגון חסד
(ע"ר)

<#1#>
נוכחים:
המבקש בעצמו
ב"כ המבקש עו"ד אחיקם שינדלר
ועו"ד גב' מירי אוליפנט

ב"כ המשיב עו"ד אלקנה וישיץ

<#6#>
החלטה

לפני מונחת בקשה של ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ולביטול עיקולים שניתנו
בטרם מסירת האזהרה בתיק ההוצאה לפועל.
הבקשה לביטול עיקולים הינה כללית ולא מפרטת
אילו עיקולים מבוקש לבטל , לא מפרטת לגבי אילו עיקולים אירע נזק ולא מפרטת אם היו עיקולים שתפסו "סכומים מסויימים או לחילופין גם לא מפרטת האם הוטלו על חשבון עו"ש שמצוי ביתרת חובה. בדרך כלל שנגרם נזק לאדם עקב עיקול ומשמוגשת בקשה לביטול העיקול הזה, עליו לפרט איזה נזק נגרם לו אם מדובר בחשבון עו"ש עליו לפרט מהו חשבון העו"ש מדוע נגרם לו נזק בחשבון העו"ש ועליו לצרף דפי חשבון בנק עדכניים לגבי אותו חשבון ודף אישור יתרות.

אף אחד מהדברים הללו לא נעשה, והבקשה לגבי ביטול העיקולים הינה כללית.
במהלך חקירתו של הנתבע עלה מן החקירה כי יש לו חובות נוספים מעבר לתביעה דנא, חובות שמשתרעים על מאות אלפי שקלים מעבר לתביעה זו. \
הנתבע העיד כי החובות מבוקרים מבחינתו, הנתבע העיד גם כי מצבו הקשה אך יציב וכי אין לו
הסדרים
עם הנושים שלו.
לכן אי אפשר להגיד בנסיבות אלו כי לא תהיה הכבדה על ביצוע פסק הדין כי יש לנתבע חובות של מאות אלפי שקלים.
לא זו אף זו, לדברי התובעת, ההלוואה שניתנה לנתבע, היתה גם בעקבות חובותיו שנצברו מהליך הגירושין והנתבע העיד בפני

כי חובות המזונות עדיין פתוחים כנגדו בתיק הוצאה לפועל (שורה 16 עמ' 4 לפרוטוקול הדיון). מכאן שעולה תמיהה גדולה מה נעשה בכספי ההלוואה , כיוון שכפי הנראה אך לא הושלמה החקירה בעניין זה, לא הועברו הכספים לתשלום חובות בגין המזונות.
הנתבע גם הודה כי קיבל כספים מאת התובעת, אך לא ידע להגיד כמה. עילתה של התביעה מבוססת.
בבקשה לביטול , טען הנתבע כי סוכם שיחזיר את הכספים באמצעות
תרומות שישיג לתובעת אך גם הוא מודה שהוא לא המשיך לעבוד עם התובעת, מכאן, שגם לגרסתו לא שולם החוב במלואו, וגם בבקשתו לא פירט ולא ידע לפרט מהו הסכום שהגיע לתובעת כתוצאה ממאמציו. גם כשפירט מהו הסכום הכללי שגויס
"בדינר" שהתקיים, כתב שמדובר בכ 515,000 ₪, סכום כולל מכל האירוע, אך לא פירט מה היה הסכום שנתרם כתוצאה מתורמים שהביא.
הנתבע טוען כי אין לו את המסמכים והוא לא יכול לפרט כי המידע מצוי אצל התובעת אבל הנתבע יכול היה לשער או לברר בזמנו במה מדובר ולא טרח אפילו להעלות השערה בפני
בית המשפט.
הנתבע לא מבקש לצאת לאירוע ספציפי לחו"ל אלא מבקש לבטל את צו עיכוב היציאה באופן כללי, לאור הדברים שפירטתי לעיל, אני מוצאת כי סיכויי התביעה טובים וסיכויי ההגנה בשלב זה שלא הובאו במסגרת התנגדות לביצוע תובענה אינם מפורטים מספיק כדי לדעת אם יש להפחית מסכום התובענה, סכומים מסויימים וכמה.
בתצהיר שהועבר לידי
אשר תמך בבקשה למתן צו עיכוב יציאה מן הארץ פורט בסעיף 13 לו כי הנתבע טען באוזני המצהיר מטעם התובעת כי יש לו קרובי משפחה בחול והוא מתכוון לנסוע לחו כדי להעזר בהם. המצהיר לא נחקר על סעיף זה ספצפית ולא ברור לי אם טענות אלו נטענו לשנת 2006 או לאחרונה. יחד עם זאת, אכן זכות היציאה מן הארץ הינה זכות חוקתית מן המעלה הראשונה וביטולה הינה סעד דרסטי אך כדי להבטיח שהנתבע לא יעזוב את הארץ לצמיתות,
אני קובעת כי צו עיכוב היציאה מן הארץ יבוטל בכפוף להמצאה של שני ערבים בעת שירצה הנתבע לעזוב את הארץ אשר יחתמו על כתב ערבות בנוסח המקובל והרצוי במזכירות בית משפט השלום בתל אביב כתנאי ליציאתו מן הארץ..
כמו כן לאור הפסיקה שמהועבר התיק לבית משפט שלום, יש להשלים את כל התנאים המופיעים בפרק סעדים זמניים לתקנות, תצטרף התובעת לתיק בית המשפט התחייבות עצמית בנוסח הנהוג והנמצא במזכירות בית שמפט השלום בתל אביב וכן תצטרף ערבות צד ג' על סך של 15,000 ₪. הערבויות תצורפנה בתוך 14 ימים מהיום.
באשר לעיקולים, לאור הניסוח הלא מספיק של הבקשה ולאור העובדה כי הנתבע מצוי בחובות אחרים, איני מוצאת לנכון להעתר לבקשה בשלב זה ואני דוחה אותה. לפנים משורת הדין, אני לא עושה צו להוצאות. במידה ויהיה עיקול ספציפי שמכביד על הנתבע, אני משאירה לו את הפתח להגיש בקשה לביטול אותו עיקול בפירוט מלא של אותם הנזקים הנגרמים לו מאותו עיקול, מה מבוקש לבטל, וכל המסמכים המעידים על מהות הנכס המעוקל ועל כך כי נרשם העיקול.
כמו כן ניתן להמיר את הערבים בעיקול ברישום על נכס מקרקעין אם קיים של המבקש אשר ערכו הנקי של המקרקעין לא יפחת מסך של 300,000 ₪ ובסכום זה יירשם גם העיקול. לעניין הטענות של הסתרת אינפורמציה על ידי התובעת מבית השמפט, איני מוצאת כי הטענות הנכון, שכן בסעיף 6 לתצהיר שהוגש בתמיכה לבקשה לעיקולים ולעיכוב יציאה מן הארץ, כתוב כי הבטיח לפרוע את חובו מעסקאות שיבצע ומעסקאות חליפין. אני מניחה שכוונת התצהיר היתה לאותה עבודה שהסכים לבצע עבור התובעת. באם מה שטען ב"כ התובעת כי הסכמות אלה הגיעו בשלב מאוחר יותר לחוב, הרי שלא היתה כל רלבנטיות בציון הדברים הנ"ל בעת הגשת הבקשה לעיקול שכן אם ההלוואה אכן ניתנה לנתבע ללא שום קשר לשירותים שנתן לתובעת, הרי שברור שלא היה צריך לציין מעבר לכך שום דבר.

<#7#>

ניתנה והודעה היום כ"ו תמוז תשע"א, 28/07/2011 במעמד הנוכחים.



קרן כ"ץ
, רשמת



הוקלד על ידי: שרון הבי







תט בית משפט שלום 35853-06/11 יעקב אריאלי נ' פעמונים ארגון חסד (פורסם ב-ֽ 28/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים