Google

חנן שפייזמן, אסתר שפיזמן - דלתא קפיטל גרופ בע"מ, עו"ד אריק אמיר כונס נכסים

פסקי דין על חנן שפייזמן | פסקי דין על אסתר שפיזמן | פסקי דין על דלתא קפיטל גרופ | פסקי דין על עו"ד אריק אמיר כונס נכסים |

38133-07/11 א     08/08/2011




א 38133-07/11 חנן שפייזמן, אסתר שפיזמן נ' דלתא קפיטל גרופ בע"מ, עו"ד אריק אמיר כונס נכסים








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 38133-07-11





בפני

כב' השופטת
מרים ליפשיץ-פריבס

המבקשים
1
.
חנן שפייזמן

2
.
אסתר שפיזמן
ע"י עו"ד נוריאל יקנה


נגד

המשיבים
1. דלתא קפיטל גרופ בע"מ
2. עו"ד אריק אמיר כונס נכסים


החלטה

1.
בפני
בקשה להורות על עיכוב הליכי הפינוי של המבקשים מדירתם ברח' דרזנר 6 בירושלים (להלן - "הדירה") עד למתן החלטה בתביעה שהוגשה על ידם לקציבת החוב שלהם למשיבה 1.

2.
ביום 21/07/11, ניתן בהיעדר הצדדים צו עיכוב זמני של הליכי הפינוי עד לדיון בבקשה במעמד הצדדים, בכפוף להפקדה בסך של 30,000 ₪, להבטחת נזקי המשיבה 1 אם יפקע הצו.

ביום 24/07/11 התקיים דיון במעמד הצדדים ובסיומו הוסכם כי מפתחות הדירה יוחזקו בנאמנות בידי המשיב 2 ותינתן למבקשים שהות לניהול מו"מ עם המשיבים, בניסיון להגיע להסכמות ביניהם.

3.
מהודעות ב"כ המבקשים וכן מהודעתו של המשיב עולה שלא הושגה הסכמה ביניהם וניתן ללמוד כי למבקשים תרעומת כנגד אופן ניהול המו"מ ע"י המשיב, בהתחמקותו לדידם מדיון במטרה להגיע להסכמות ובהזדרזו להודיע כי המו"מ לא צלח.

4.
המבקשים, נטלו הלוואה מהמשיבה ומבקשתם עולה, כי חלו עיכובים בפירעון תשלומי ההלוואה על ידם. כתוצאה מכך, נפתח נגדם תיק הוצל"פ בכפר- סבא 17/00860/10/1 (להלן – "תיק הוצל"פ"). לאחר שנפתח תיק ההוצל"פ ונקבע מועד לפינוי הדירה ליום 15/12/10 הגיעו המבקשים והמשיב להסכם פשרה וביום 16.12.10 חתמו עליו המבקשים ( הוגש וסומן מש/5, להלן-"ההסכם"). בהסכם, הצהירו המבקשים על גובה החוב בגין ההלוואה נכון ליום 13/12/10 וכן הוסכם על גובה ריבית הפיגורים שתתווסף על החוב (סעיף 10 להסכם). כמו כן, הוסכם על המועדים לפירעון החוב, בהעברת התשלומים למשיב 2 . בהסכם נקבע כי אי בצוע תשלום כלשהו במועדו, יאפשר לכונס לפנות את הדירה לפי צו שיחתם ע"י ראש ההוצל"פ בתאריך בו יבחר הכונס (סעיף 16 להסכם ) והצדדים, יבקשו במשותף שיינתן צו פורמאלי לפינוי הדירה באחד המועדים שפורטו בסעיף 4 להסכם.

עיון בסעיף 3 להסכם מלמד כי החזקה המשפטית בדירה הועברה לידי הכונס במועד החתימה על ההסכם והמבקשים, ישהו בדירה במעמד של ברי רשות בלבד.

5.
המבקשים טוענים כי התברר להם בדיעבד , כי המשיבה גבתה ריביות גבוהות בניגוד להסכם ההלוואה ולמוסכם ביניהם וכן חישבה עמלות ביתר. לפיכך, יש לעכב את הפינוי שלהם מהדירה שנקבע ליום 21/07/11, הוא המועד בו הוגשה הבקשה. בכך, יינתן להם יומם בבית המשפט להוכיח את שאלת קיומו של חוב ושעורו הואיל והחוב טרם נקצב. המבקשים טענו כי זכויותיה של המשיבה לא תיפגענה עקב מתן הסעד הזמני הואיל ורשומה משכנתא לטובתה על הדירה. מנגד, מאזן הנוחות פועל לטובתם לדידם שכן עסקינן בפינויים מדירת מגוריהם.

6.
בד בבד, עם הגשת הבקשה הוגשה תביעה לצו מניעה קבוע לפינוי הדירה עד לעריכת התחשבנות.

7.
המשיבים, דחו את טענותיהם של המבקשים.

המשיבים, הגישו הודעה בהולה ביום 21/07/11 (להלן-"ההודעה") עוד בטרם הגיעה לידיהם עותק מהבקשה וההחלטה. בהודעה נאמר כי כבר בצהרי אותו יום, הסתיים הליך הפינוי שבוצע ע"י קבלן הוצל"פ ובסיוע המשטרה. לפיכך, התייתר הצורך בדיון בבקשה בבחינת 'מעשה עשוי'. הפינוי, נדחה לטענתם מיום 15/12/10 בהתאם להסכם שנחתם ע"י המבקשים וניתן לו תוקף של החלטה ביום 22/12/10 ע"י ראש ההוצאה לפועל לבקשת הצדדים. בהתאם לכך, ניתן גם צו לפינוי הדירה.


8.
המשיבים טענו כי המבקשים, לא עמדו בהסכם ההלוואה ובהסכם הפשרה באי העברת התשלומים בסכומים ובמועדים שנקבעו בו (כאמור בסעיף 14 להסכם), למעט תשלום אחד בלבד ביום 31/1/11 בסך של 18,000 ₪. לטענת המשיבים, עסקו של המבקש נקלע לקשיים והוטלו עיקולים על חשבונותיו. המשיב בהודעתו הצהיר כי הוא ידאג לתשלום דמי שכירות לדירה חילופית שתימצא ע"י המבקשים במימון מקופת הכינוס וכן הוא נכון לממן את שהייתם בבית מלון למשך הימים הראשונים ממועד הפינוי שהושלם כבר לדידו ועד למציאת מושכר על ידם.

9.
המשיב, טען כי הדירה פונתה מכל אדם וכן הוצאו ממנה המיטלטלין ע"י המוציא לפועל קודם למתן ההחלטה לפיה הוריתי על עיכוב הפינוי. מנעול הדירה הוחלף והחזקה בה נמסרה לידיו בפועל עובר למתן ההחלטה (בתמיכה , הוגש דו"ח ביצוע של קבלן הוצל"פ , סומן מש/1).

מנגד טענו המבקשים באמצעות בא כוחם, כי חלק מהציוד שלהם נותר בדירה וטרם הוצא ממנה.


בה בשעה טוענים המשיבים, כי החזקה המשפטית עברה לידי המשיב במועד החתימה על ההסכם ,ביום 16/12/10 והעברתה בפועל לידיו הושלמה במועד הפינוי.

10.
המשיבים, הפנו גם למכתבם של המבקשים אל המשיבה מיום 05/04/09 (מש/2) בו הם הצהירו כי במקרה של מימוש זכותם בדירה ע"י המשיבה, הם מוותרים על זכותם לדיור או סידור חילופי למרות שידוע להם כי הם ייוותרו במקרה זה ללא קורת גג. גם בשל כך, דין הבקשה להידחות לטענתם.

בנוסף טענו כי טענה בדבר זכות להפחתה מגובה החוב, אינה מהווה עילה לעיכוב הליכי מימוש משכנתא בהוצאה לפועל ובכלל זה הליכי פינוי של הדירה והטענות לגוף החוב, אין מקומן להתברר בפני
בית משפט זה.

11.
במועד הדיון בבקשה במעמד הצדדים הודיע המשיב כי הדירה פונתה כבר וכן לא נסתרה לכאורה הודעתו של קבלן הביצוע של ההוצל"פ (מש/1) בדבר החלפת מנעול הדירה ומסירתה לכונס עוד בטרם מתן ההחלטה על עיכוב הפינוי ביום 21/07/11. המבקשים, לא סתרו גם את טענת המשיב לפיה, הם פונו מהדירה והוברר כי המחלוקת היא בשאלת הותרת חלק מהמיטלטלין בלבד בדירה.

מכל אלה אני למדה כי הדירה
פונתה מיושביה- המבקשים, ועיקר המיטלטלין הוצאו ממנה לרבות חפצים אישיים לצרכי יומיום שנארזו והוצאו כבר מהדירה.

12.

היה על המבקשים להקדים להגיש את הבקשה ואין להם להלין על ביצוע פינוי בטרם ניתנה ההחלטה וקיום דיון בבקשה במעמד הצדדים. המבקשים השתהו בהגשת הבקשה למרות ידיעתם על הפינוי הצפוי לפי ההסכם ומכתבם למשיבה (מש/2).

המבקשים, לא פרטו בתצהיר שהוגש בתמיכה לבקשה, מה גרם לעיכוב הרב בבירור זכויותיהם הכספיות ממועד החתימה על ההסכם בחודש דצמבר 2010 ועד למועד הגשת הבקשה והתביעה. ההסכם, נחתם ע"י המבקשים וחתימתם אושרה ע"י עו"ד מטעמם. ככל שסברו כי הייתה טעות מצידם בהסכימם בהסכם על גובה החוב בגין ההלוואה , היה עליהם לנקוט בהליכים הנדרשים, להוכחת פירעון החוב ומהבקשה עולה לכאורה כי התשלומים לא נפרעו כמתחייב על פי ההסכם. כך גם, המבקשים לא נקטו בהליכים להביא לביטולו של ההסכם, שקיבל תוקף של החלטה.

13.
על מנת שתעמוד למבקשים הזכות לקבלת הסעד הזמני, עליהם להוכיח כי קיימת עילת תביעה ולהוכיח את סיכוייהם לזכות בתביעה. המבקשים, לא הציגו גרסה סדורה בבקשה בדבר החישוב השגוי של החוב ע"י המשיבה בגין ההלוואה. לבקשה, לא צורפה חוות דעת של מומחה מטעמם ואף לא הוצגו נתונים כלשהם בתצהירו של המבקש, על מנת להוכיח לכאורה כי הייתה גבייה ביתר בגין ההלוואה או על טעויות חשבונאיות מצד המשיבה.
בבקשה, לא ניטען מהו הסכום שהיה בידי המשיבה לגבות מהמבקשים לפי הסכם ההלוואה, על מנת להוכיח לכאורה את התעשרותה על חשבונם כנטען בבקשה מחמת גבייה ביתר .

14.
ההסכם, קיבל תוקף של החלטה ובכך יש להסכם פן הסכמי ופן דיוני בהיותו בגדר החלטה שניתנה לבקשת המבקשים, ליתן לו תוקף של החלטה. התערבותו של בית משפט בהסכמי פשרה היא מצומצמת ובנסיבות בהן הוכח שינוי מהותי בנסיבות היוצר אי צדק (ראו: ע"א 11750/05 יעל שמר נ' בנק הפועלים בע"מ, פורסם בנבו, ניתן ביום 15/11/07 , ע"א 2919/01 אשרוביץ נ' ליפה (פריד) פד"י מה(5)592).

בהתאם לכך, על פי האמור בבקשה ומשלא הוכחה לכאורה הטעות בחישוב גובה החוב והיעדר ראיות לכאורה על סכום החוב הנכון לשיטת המבקשים, מה גם שלא הכחישו קיומו של חוב כלל, נימצא כי המבקשים לא עמדו בנטל הנדרש להוכחת זכותם לקבלת הסעד הזמני.

15.
בחנתי את שאלת מאזן הנוחות. משלא נסתרה טענת המשיב בדבר פינוי הדירה עובר למתן ההחלטה ובהתחשב בידיעתם הלכאורית של המבקשים לפי המסמכים שהוצגו בפני
, על התוצאות הכרוכות באי ביצוע תשלום במועד על פי ההסכם, באופן העשוי להביא לפינוי שלהם מהדירה לא הוכח כי מאזן הנוחיות נוטה לטובתם. נכונים הדברים, בפרט לאור השיהוי בהגשת הבקשה ובבירור זכויותיהם וטענותיהם כנגד הסכם הפשרה, עד למועד הפינוי המתוכנן.

משבוצע כבר הפינוי של המבקשים בפועל מהדירה ולאור ההצעה שהוצעה למבקשים ע"י המשיב למצוא לעצמם דירה חילופית ולקבלת מימון לדמי השכירות מקופת הכינוס (ובשלב הביניים - מהמשיב 2) נימצא כי יש בידי המבקשים למצוא להם קורת גג . בכך, הפגיעה בהם עקב הפינוי תקטן, למרות הצער בפינוי גופו, שכבר נעשה (על השיקולים למתן עיכוב ביצוע של פינוי היכן שקיים הסכם פשרה ובוצע פינוי מצינו ברע"א (י-ם) 47406/08/10 ח'יו סוועאד נ' פאטמה תאיה, פורסם בנבו, ניתן ביום 27/12/10).


בנסיבות אלו, מאזן הנוחות אינו נוטה לטובת המבקשים.

16.
בהתאם לקביעותיי, דין הבקשה להידחות. לפיכך, אני מורה על ביטול החלטתי מיום 21.7.11 לפיה הוריתי על עיכוב הפינוי.


17.
טענותיהם של המבקשים בעניין גובה החוב ייבחנו במסגרת התביעה העיקרית וכך גם אין לדון במסגרת הבקשה, בשאלת זכותם של המשיבים לחיוב המבקשים בתשלום פיצוי בגין הפרה של הסכם הפשרה.

18.
אני מחייבת את המבקשים, ביחד ולחוד, בתשלום הוצאות למשיבים, ביחד ולחוד, בסך של 5,000 ₪.

עותק ישלח לצדדים.

ניתנה היום,
ח' אב תשע"א, 08 אוגוסט 2011, בהעדר הצדדים.















א בית משפט שלום 38133-07/11 חנן שפייזמן, אסתר שפיזמן נ' דלתא קפיטל גרופ בע"מ, עו"ד אריק אמיר כונס נכסים (פורסם ב-ֽ 08/08/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים