Google

מדינת ישראל - אייל מנסור

פסקי דין על אייל מנסור

37453-01/11 פ     09/08/2011




פ 37453-01/11 מדינת ישראל נ' אייל מנסור




לך






בית משפט השלום בחיפה

ת"פ 37453-01-11 מדינת ישראל
נ' מנסור(אחר/נוסף)



09 אוגוסט 2011



38077-01-11

בפני
כב' סגנית הנשיא, שופטת אורית קנטור

המאשימה

מדינת ישראל


נגד

הנאשם
אייל מנסור



<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה – עו"ד בנעים

ב"כ הנאשם – עו"ד שגיא מלח
– סנגוריה ציבורית
הנאשם – בעצמו
<#3#>
גזר דין
הנאשם הורשע בעבירות של התפרצות לעסק וגניבה.

הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה לאחר שכתב האישום תוקן לקולא ונותרו, כאמור, שתי עבירות של התפרצות לעסק וגניבה, כאשר באישום הראשון מדובר בגניבת ממתקים ובאישום השני מדובר בגניבה של 180 ₪ ושתייה קלה, וזאת ביחד עם אחרים.

בשל גילו של הנאשם, יליד 15/07/1992, הופנה הנאשם לתסקיר שירות המבחן ולאור ההסדר אליו הגיעו הצדדים, הופנה הנאשם לממונה על עבודות שירות.

על פי חוות דעת שהתקבלה בתאריך 19/06/11, נמצא כי תוצאות בדיקות השתן שמסר הנאשם מצביעות על שימוש בחשיש. אולם, בבדיקה נוספת שנערכה נמצאו דגימות שתן נקיות, כאשר הנאשם הודה כי בסמוך לראיון הקודם אכן השתמש בחשיש.

לפיכך, ולאחר התלבטויות, מצא הממונה את הנאשם כשיר לביצוע עבודות שירות, אך בתנאי שיעמוד לבדיקת שתן בכל עת שיידרש, תוך הבהרה כי בדיקה עם ממצאים חיוביים תהווה עילה להפסקה מנהלית.

על פי התסקיר שהוגש, הנאשם זקוק למעורבות טיפול אינטנסיבית במסגרת שירות המבחן שתסייע לו לעבד את תחושותיו, תסייע לו לראות את חלקו האישי בהתנהגותו ותקנה לו דרכים להתמודדות עם מצבי לחץ ומצוקה והגברת מודעות באשר למניעים הרגשיים מאחורי התנהגותו.

למרות כל אלה, הנאשם מתנגד להשתלבות במסגרת טיפולית, ומתקשה לראות את חלקו בביצוע העבירוה, תוך קושי לגלות אמפתיה כלפי קורבנות העבירה.

לפיכך נמנע שירות המבחן מהמלצה טיפולית בעניינו והמליץ על ענישה מוחשית.

הצדדים טענו לעונש, כאשר ב"כ המאשימה ביקש לגזור שישה חודשי מאסר בעבודות שירות בצירוף ענישה נוספת מרתיעה, והתנגד לניכוי 47 ימי מעצרו של הנאשם מתקופת המאסר. ב"כ הנאשם ביקש להתחשב בנסיבות הקלות, בעובדה כי חלקו של הנאשם היה קטן מזה של שותפיו לעבירות ובערך הנמוך של הרכוש אשר נגנב.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים, עיינתי בתסקיר, בחוות דעת הממונה ולקחתי בחשבון את עברו הנקי של הנאשם, כמו גם נסיבותיהן הקלות של העבירות, אני קובעת כי הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים מקיים את האיזון הראוי בין האינטרס הציבורי הפרטני והאינטרס הציבורי הרחב, שמייצגת התביעה, לבין טובת ההנאה שניתנה לנאשם, כפי שנקבע בהלכת פלוני – (ע"פ 1958/98), ולכן בכוונת בית המשפט לכבדו.

העובדה כי הנאשם שהה למעשה במעצר מאחורי סורג ובריח 47 יום, כשאין לחובתו כל הרשעות קודמות, חייב לדעתי להילקח בחשבון.

אשר על כן, אני דנה את הנאשם לעונשים דלקמן:

אני דנה את הנאשם למאסר בפועל לתקופה של 6 חודשים, מהם ינוכו 47 ימי מעצרו.
את תקופת המאסר שנותרה, ירצה הנאשם בעבודות שירות בבית כלא דמון, ת.ד 98 דליית אל כרמל, בהתאם לחוות דעת הממונה.

אני דנה את הנאשם למאסר על תנאי לתקופה של 9 חודשים למשך שלוש שנים והתנאי הוא - כי לא יעבור עבירה בגינה הורשע וכן כל עבירת רכוש מסוג פשע ועבירה בניגוד לסעיף 384 לחוק העונשין.

הנאשם יתייצב לריצוי עבודות השירות בתאריך 04/09/11 בשעה 08:00, במפקדת מחוז צפון, יחידת עבודות השירות, מתחם בית סוהר חרמון.

הנאשם מתחייב לעדכן את משרד הממונה בכל שינוי, אם יחול, בכתובת מגוריו והוא מודע לכך כי עליו לעמוד בתנאי הפיקוח וביקורות הפתע, וכי כל הפרה תביא להפסקה מנהלית ולריצוי העונש במאסר ממש.

הודע לנאשם כי עליו לעמוד בבדיקת שתן בכל עת שיידרש והובהר לו כי בדיקה עם ממצאים חיוביים לשימוש בסם, תהווה עילה להפסקת מנהלית של עבודת השירות.

זכות ערעור תוך 45 יום.
<#4#>

ניתן והודע היום ט' אב תשע"א, 09/08/2011 במעמד הנוכחים.



אורית קנטור
, סגנית נשיא

הוקלד על ידי: אלינה צ'רקסקי







פ בית משפט שלום 37453-01/11 מדינת ישראל נ' אייל מנסור (פורסם ב-ֽ 09/08/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים