Google

עדה שבת - דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ

פסקי דין על עדה שבת | פסקי דין על דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ

19246-10/10 תצ     21/07/2011




תצ 19246-10/10 עדה שבת נ' דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ




לפני כבוד השופטת שושנה אלמגור
המבקשת (התובעת)
עדה שבת
ע"י ב"כ עוה"ד יוחי גבע

נ ג ד
המשיבה (הנתבעת)
דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד אהרן מיכאלי ועוה"ד יהודה רוזנטל
פ ס ק ֿ ד י ן
בעקבות: בקשה מס' 3 מיום: 31.03.11

ונחת לפניי בקשה למתן פסקֿֿדין הדוחה את התביעה ואת הבקשה לאישורה כתובענה ייצוגית.

עילתן של התביעה ושל הבקשה לאשרה כתובענה ייצוגית (להלן: ,,הבקשה לאישור'') היא מחדל של המשיבה, חברה ציבורית להשכרת רכב, בין היתר בשיטת המיקח אגב-שכירות (ליסינג). זו, אליבא דמבקשת, בחרה לשלם בעצמה – ולא באמצעות מבטחת צי הרכב שלה – פיצויים בעד נזקי רכוש שנגרמו לצדדים שלישיים מפגיעת כלי-הרכב שבבעלותה. בכתב התביעה נטען כי המשיבה לא הוסיפה לסכומי הפיצוי ששילמה הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום האירוע ועד למועד התשלום המלא בפועל.

המשיבה הגישה בקשה לסילוק הבקשה לאישור על הסף מן הטעם שחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו–2006 (להלן: ,,החוק'') אינו חל על התביעה. זאת – משום שהיא איננה מבטח או סוכן ביטוח, ועלֿֿכן אינה אחת מן הישויות המשפטיות שניתן לבקש לאשר תביעה נגדן כתובענה ייצוגית עלֿֿפי התוספת השנייה לחוק. בעקבות הבקשה לסילוק על הסף, הגם שלא מצאתי מקום להיעתר לה, הגישו הצדדים בהסכמה בקשה זו. במסגרת הבקשה הסכימו כי המשיבה תשלם למבקשת גמול בסך 10,000 ₪, ולבא-כוחה – שכר טרחה בסך 50,000 ₪. כמצוות בית המשפט בהחלטה מיום 04.04.01 פורסמו מודעות בעיתונות ונשלחו הודעות למנהל בתי המשפט וליועץ המשפטי לממשלה. עמדת היועץ היא שיש למחוק את בקשת האישור ולא לדחותה, כדי שלא ליצור מעשהֿֿביתֿֿדין אשר יחול על כלל חברי הקבוצה. איני סבורה שיש לאמץ עמדה זו. טוב עשו הצדדים כשהסכימו לדחיית התביעה, שכן המשיבה אינה מבטח והתביעה אינה ממין ההליכים הנכנסים בגדר התוספת השנייה לחוק. משכך מצאתי כי יש לדחות את התביעה והבקשה לאישורה.

אשר לסכומי הגמול ושכר הטרחה שעליהם הסכימו הצדדים – דומתני כי כאן נגדשה מעט הסאה. מצד אחד, אין להתעלם מכך שהמבקשת איתרה תופעה שיש למגר. מנגד, הואיל והמקרה דנן אינו נכלל בחוג הסגור של המקרים הראויים לדיון בפסים של תובענה ייצוגית, מן הדין היה לדחות את הבקשה לאישור. בנסיבות אלו אני רואה לנכון לפסוק למבקשת גמול בסך 5,000 ₪, ולבא-כוחה שכר טרחה בסך 30,000 ₪ (כולל מע"מ).

ניתן בלשכתי היום, י"ט תמוז תשע"א (21 ביולי 2011).

המזכירות תשגר פסקֿֿהדין לבאי-כוח הצדדים. המבקשת תשלח העתקים למנהל בתי המשפט וליועץ המשפטי לממשלה.
_____________________
שושנה אלמגור
, שופטת
בית המשפט המחוזי בתל־אביב-יפו
ת"צ 19246-10-10 שבת נ' דן
רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ
21 ביולי 2011
י"ט בתמוז תשע"א
1 מתוך 2









תצ בית משפט מחוזי 19246-10/10 עדה שבת נ' דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ (פורסם ב-ֽ 21/07/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים