Google

ישראל לאון - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על ישראל לאון | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

15228-07/11 ברע     23/08/2011




ברע 15228-07/11 ישראל לאון נ' המוסד לביטוח לאומי




המבקש






המבקש

ישראל לאון


נגד


המשיב

המוסד לביטוח לאומי


החלטה

1.
לפני בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בחיפה (בל 29843-01-10; השופט אלכס קוגן), בו נדחה ערעורו של המבקש על החלטת הוועדה הרפואית לעררים בנפגעי עבודה (להלן גם הוועדה) מיום 3.1.10.

2.
לאחר שעיינתי בבקשה ובכל חומר התיק שבפני
ובחנתי את טענות המבקש לא מצאתי מקום להתערב בפסק דינו של בית הדין האזורי וליתן רשות ערעור עליו. אין בטיעוניו של המבקש דבר אשר יצביע על טעות משפטית בהחלטתה של הוועדה אשר יש בה כדי להצדיק את התערבותה של ערכאת הערעור.
3.
על פי עובדות המקרה, בקצרה, המבקש לקה באוטם שריר הלב שלוש פעמים: הראשון משנת 97', השני משנת 98' והשלישי משנת 05', כאשר רק האוטם הראשון הוכר כתאונת עבודה. עניינו של הקשר בין האוטם הראשון לאוטם השני נדון כבר בועדה רפואית לעררים מיום 4.3.01, בה נקבע כי אין קשר בין השניים משום שהאוטם השני נגרם על ידי עורק כלילי אחר והוא לא פגע בתפקוד החדר השמאלי ולא גרם להפרעה לבבית ארוכת טווח. לאחר שהוגש ערעור על החלטת הוועדה וניתן

פסק דין
בבית דין זה בהסכמה, הוועדה התכנסה שוב ביום 25.12.05 וחזרה על קביעתה לפיה אין קשר סיבתי בין האוטם הראשון והשני. המבקש הגיש ערעור על החלטה זו ובקשת רשות ערעור לבית דין זה, אך שניהם נדחו. כן נדחתה תביעתו הנפרדת להכיר באוטם השני כתאונת עבודה.
4.
הוועדה נשוא

פסק דין
זה התכנסה לדון בבקשת המערער להחמרת מצב לאחר האוטם השלישי משנת 2005. עיון בפרוטוקול הוועדה מלמד כי היא התייחסה באופן מפורט ומנומק למצבו של המבקש ולמסמכים הרפואיים בעניינו, וקבעה כי ההתקדמות במחלתו של המבקש נבעה מגורמי הסיכון הנוספים וללא קשר לפגיעה בעבודה, והאוטם השלישי התפתח במקום אחר מהאוטם הראשון, ולכן הוועדה לא מצאה החמרה במצבו.

בטענותיו בבקשת רשות הערעור, שב המבקש ותוקף את ההחלטה שלא להכיר בקשר סיבתי בין האוטם הראשון לבין האוטם השני, ואף טוען כי לא היה לו את יומו בבית הדין לטעון טענה זו. אין בידי לקבל טענה זו, ומקובלת עליי קביעתו של בית הדין האזורי לפיה הקביעה בדבר היעדר קשר סיבתי בין האוטם הראשון לאוטם השני היא קביעה חלוטה, שאין כל טעם משפטי להתערב בה. כמו כן, תמוהה טענתו של המבקש לפיה לא היה לו את יומו בבית הדין, לאור ההליכים הרבים שניהל בקשר לועדות הרפואיות בעניינו לאורך השנים.

5.
סיכומו של דבר – בקשת רשות הערעור נדחית ללא צו להוצאות.



ניתנה היום,
כ"ג אב תשע"א, 23 אוגוסט 2011, בהעדר הצדדים.














ברע בית הדין הארצי לעבודה 15228-07/11 ישראל לאון נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 23/08/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים