Google

מדינת ישראל - הבטמו קסה, אלי ג'אן

פסקי דין על הבטמו קסה | פסקי דין על אלי ג'אן |

50571-02/11 פ     06/09/2011




פ 50571-02/11 מדינת ישראל נ' הבטמו קסה, אלי ג'אן




לך






בית משפט השלום בנתניה

ת"פ 50571-02-11 מדינת ישראל
נ' קסה(עציר) ואח'


06 ספטמבר 2011


בפני
כב' השופטת שירה בן שלמה
, סגנית נשיא



המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמים
1.
הבטמו קסה
(עציר)
2.
אלי ג'אן
(עציר) – קבוע ליום 8.9.11

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עוה"ד עומר שפרלינג
(עוה"ד בן מיור
)
נאשם 1 הובא ע"י שב"ס וב"כ עוה"ד אלי בניה
<#5#>
גזר דין בעניין נאשם 1

הנאשם הורשע, עפ"י הודאתו, בגידול סם מסוכן ובגניבת חשמל אליבא לעובדות כתב האישום המתוקן לקולא.

בפברואר 2011 גידל בדירה אותה שכר שתילי קנבוס במשקל של כ - 9 ק"ג. בדירה הותקנו אביזרי חשמל שונים וציוד חקלאי לצורך הגידול, בתנאי מעבדה, בשיטת ההידרו. לצורך כך התחברו לרשת החשמל הראשית של חברת החשמל וגנבו חשמל. אין באמור כדי לקבוע מסמרות באשר לחלקו של נאשם 2. נאשם 1 הודה בחלקו בלבד.

ב"כ המאשימה עמדה על החומרה ועל העבר. ציינה כי שיטת הגידול בתנאי מעבדה דורשת אמצעים, הכנה, טיפוח ובקרה. הבהירה שהכמות הגדולה מלמדת על הייעוד. הפנתה לעבר, למאסר הקצר לצד המאסר המותנה בגין עבירות רכוש, אשר לא היה בהם כדי להרתיע. הפנתה לצילומי המעבדה המדברים בעד עצמם ומצביעים על התמחות והתמקצעות. ציינה את הקושי בחשיפה נוכח גידול הסמים בחדרי חדרים ועתרה למאסר משמעותי תוך הפעלת המאסר המותנה חציו במצטבר וחציו בחופף, עפ"י המוסכם, למאסר על תנאי, לקנס ולפסילה.



בא כוחו עמד על נסיבותיו והפנה לגזה"ד האחרון בעניינו בו נסקרו תולדותיו. התייתם לפני כשנה מאב מה שגרם להידרדרות במצבו. מתגורר עם אמו ושני אחיו הצעירים. אחיו ואחותו הבוגרים נשואים. מדובר במשפחה נורמטיבית. ציין כי הודה ולקח אחריות על הפרוייקט עוד במשטרה. ועדיין, ביקש
לראות בו שותף זוטר בהעדר ידע, מימון, מיומנות, מקצוענות ועבר בתחום. כן פרט את מקור הציוד. הפנה לפסיקה במקרים דומים ולרף ענישה שנע בין 12 עד 18 חודשי מאסר. מאחר ומבחינתו מדובר במעידה חד פעמית בתחום הסמים, הנובעת מקושי כלכלי רב, מנסיבות חיים קשות ומתהליך של הידרדרות עתר להסתפק ב - 18 חודשי מאסר הכוללים את הפעלת המאסר המותנה, חציו במצטבר, כמוסכם.

הנאשם הביע חרטה על מעשיו ותקווה כי יעשה צדק.

הנאשם יליד 1988, עלה מאתיופיה בשנת 2001. את מעורבותו בפלילים, בעבירה של פריצה לבניין שאינו דירה, החל בשנת 2007. בגין עבירה זו, עבירה דומה נוספת, גניבה ופריצה לרכב הסתיים עניינו, בשנת 2009, ללא הרשעה. בגזה"ד צויין כי ביהמ"ש נמנע מלהרשיעו על רקע הליך טיפולי משמעותי בו נטל חלק. צויין, בנוסף, כי היה תלמיד מצטיין, אשר הוגדר בעבר כשקדן וחיובי. במסגרת ההליך הקודם שולב בקבוצה, השתתף בה באופן פעיל, מסר בדיקות שתן ואף השתלב בפרוייקט "דרך המלך" של עמותת על"ם.

עם זאת, באוגוסט 2009, כחודשיים לאחר סיום עניינו במבחן ושל"צ, חלה נסיגה במצבו. שרות המבחן שיקף בפני
ו את ההתרשמות כי נתון בסיכון. הנאשם שלל זאת. ברם, כעבור זמן לא רב, בדצמבר 2009 נעצר בגין עבירות גזה"ד שכללו תקיפה בצוותא, איומים, ניסיון גניבה והתנגדות למעצר. באותה עת גם היה נתון תחת השפעת אלכוהול אך לא הביע נכונות לטיפול. נוכח אדישות וחוסר עניין נמנע שרות המבחן מהמלצה בעניינו.

בפברואר 2010, בכבדו הסדר שכלל 4 חודשי מאסר מיום המעצר, לצד עונשים נילווים, אף כי צויין שראוי היה להטיל עונש חמור מזה, כיבד ביהמ"ש את ההסדר, בתקווה כי יהיה
בתקופת המאסר הקצרה כדי להשפיע עליו לשנות את התנהגותו. התקוות, למרבה הצער, התבדו. כעבור כשנה, בפברואר 2011, הרחיב את פעילותו העבריינית מעבירות רכוש ואלימות גם לסמים וכשל בעבירות התיק שבפני
.

בשים לב לכמות ולמקצוענות שבגידול, כאשר אך סביר כי גודלו לצורך שיווק והחטאת הרבים מטעמי בצע כסף, כשערה אני לרף הענישה בתחום, לרבות בפסיקה שהוגשה, לעבר, להידרדרות בה מצוי, ומנגד, ולקולא, לגילו הצעיר, לנסיבותיו האישיות, להודיה ולחרטה והנני דנה לעונשים הבאים:

הנני דנה הנאשם ל - 32 חודשי מאסר מתוכם 20 חודשים לריצוי בפועל והיתרה על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר שלא יעבור כל עבירת סמים בניגוד לפקודת הסמים המסוכנים מסוג פשע.

הנני דנה הנאשם ל - 6 חודשי מאסר אותם ירצה באם תוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר יעבור כל עבירת רכוש, למעט החזקת נכס חשוד כגנוב.

מורה על הפעלת עונש המאסר המותנה למשך 6 חודשים אשר הושת בבימ"ש השלום נתניה, ביום 23.2.10, בת"פ 17960-12-09, חציו בחופף וחציו במצטבר למאסר שהושת.

סה"כ ירצה הנאשם 23 חודשי מאסר החל מיום המעצר -
18.2.11 (כפי הצהרת ב"כ המאשימה).

בשים לב לתקופת המאסר ולא אמצה את מלוא חומרת הדין לעניין הקנס. הנני דנה הנאשם לתשלום
קנס בסך 5000 ₪ או 60 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב - 10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, הראשון תוך 30 יום מהיום.

הנני פוסלת הנאשם מלקבל ומלהחזיק רשיון נהיגה למשך 9 חודשים.
זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.
<#3#>
ניתנה והודעה היום ז' אלול תשע"א, 06/09/2011 במעמד הנוכחים.

שירה בן שלמה
, שופטת

הוקלד על ידי: מיכל גורן







פ בית משפט שלום 50571-02/11 מדינת ישראל נ' הבטמו קסה, אלי ג'אן (פורסם ב-ֽ 06/09/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים