Google

או.אי.אם.חברה להשקעות בע"מ - עו"ד עדי בראונשטיין בתפקידו כמפרק חברת טיולי השלושה בע"מ,כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על או.אי.אם.חברה להשקעות בע"מ | פסקי דין על עו"ד עדי בראונשטיין בתפקידו כמפרק חברת טיולי השלושה | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי |

1119/01 פשר     14/06/2004




פשר 1119/01 או.אי.אם.חברה להשקעות בע"מ נ' עו"ד עדי בראונשטיין בתפקידו כמפרק חברת טיולי השלושה בע"מ,כונס הנכסים הרשמי




1


בתי המשפט
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
פשר 001119/01
בשא 16649/03


בפני
:
כב' השופטת אלשיך ורדה


20/06/2004



המבקשת:
או.אי.אם.חברה להשקעות בע"מ

ע"י ב"כ עוה"ד אלון פלס ואח'


-- נ ג ד --


המשיבים:
1. עו"ד עדי בראונשטיין
בתפקידו כמפרק חברת טיולי השלושה בע"מ


2. כונס הנכסים הרשמי

ע"י ב"כ עוה"ד גלי נווה




החלטה

לא ברור לי כלל ועיקר אופן התנהלותו של המפרק בתיק זה. המפרק אינו חולק על חבותו בתשלום דמי שכירות בגין הנכס, אך מתנער מחבות זו באמתלא כי המבקשת לא ביססה את מעמדה כבעלת הזכות לדרוש את דמי השכירות, לאור היות הנכס מרובה בעלים משותפים ב"מושאע".

התנהגות זו אינה מקובלת עלי. המפרק, כשליחו של בית המשפט, אינו עוד "שוכר מן השורה", אשר יכול להתנער מחובת תשלום, ואם לא ברור היה לו מי הגורם הזכאי לדמי השכירות, שומה היה עליו לפנות לבית משפט זה בבקשה למתן סעד בדרך של טען ביניים לפי הורות תקנה 224 לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד - 1984, ולמצער, בבקשה למתן הוראות, אך כזאת לא נעשה.

יתר על כן, המפרק הסתפק בהעלאת הטענה הסתמית לפיה אם יעתר בית המשפט לבקשת המבקשת, אזי עשויים שותפים נוספים לבוא בדרישות דומות, וזאת על אף שאף אחד מן השותפים לא העלה טענה כזו, וכעולה מהודעת המבקשת לבית המשפט – כל השותפים אף נתנו הסכמתם לבקשה. ממילא, יכול היה המפרק להגיע להסדר כלשהו עם המבקשת בדבר שיפוי השותפים האחרים, אם אלו יטענו לזכויות כלשהן בנכס, אך גם באפשרות זו לא נקט.

לאור האמור לעיל, יתכבד המפרק, ייצור קשר עם יתר בעלי הנכס, ויבהיר לבית המשפט בתוך 20 יום אם יש בידי מי מהבעלים הרשומים האחרים התנגדות לתשלום דמי השכירות. כמו כן, אני מורה לצדדים להדבר ביניהם במהלך השבוע הקרוב, ולהגיש הודעה מוסכמת בדבר התקופה החייבת בדמי שכירות. בהעדר הסכמה, יבהיר כל צד את עמדתו, על פני עמוד אחד לכל היותר.

מוצע לצדדים להשכיל ולפתור את המחלוקות ביניהם בהבנה ובהסכמה, שכן הכרעת בית המשפט בתיק זה, אם תדרש, תגרור חיוב בהוצאות.

המזכירות תודיע לצדדים על המצא ההחלטה לרשותם החל מהיום.

בלשכתי, היום כ"ה בסיון, תשס"ד (14 ביוני 2004) בהעדר הצדדים.


אלשיך ורדה
, שופטת
קלדנית: תפארת








פשר בית משפט מחוזי 1119/01 או.אי.אם.חברה להשקעות בע"מ נ' עו"ד עדי בראונשטיין בתפקידו כמפרק חברת טיולי השלושה בע"מ,כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 14/06/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים