Google

מחמוד ג'בארין - מדינת ישראל

פסקי דין על מחמוד ג'בארין |

4345/04 בש     20/06/2004




בש 4345/04 מחמוד ג'בארין נ' מדינת ישראל




5


בתי המשפט

בית משפט מחוזי חיפה
בש 004345/04


בפני
:
כב' השופטת ברכה בר-זיו

תאריך:
20/06/2004



בעניין:
מחמוד ג'בארין



ע"י ב"כ עו"ד
אלדין אגברייה ואח'
המבקש

נ ג ד


מדינת ישראל



ע"י ב"כ עו"ד
תביעות חדרה
המשיבה

נוכחים:
ב"כ המבקש - עו"ד אגברייה

המבקש – אין הופעה
ב"כ המשיבה - עו"ד גב' שרון שמואלי-גושן


החלטה
1. 1. בפני
ערר על החלטת בית משפט השלום בחדרה (כבוד השופט ח. שרעבי) מיום 1.6.04 בב"ש 3170/04), אשר הורה על מעצר העורר עד תום הליכים כנגדו.

2. 2. נגד העורר הוגש בתאריך 13.5.04 כתב אישום (בת.פ. 1793/04) המייחס לו עבירה של תקיפת בת זוג – לפי סעיף 379+ 382(ב) לחוק העונשין, התשל"ז- 1977. על פי עובדות כתב האישום נהג הנאשם להכות את בת זוגתו ובתאריך 7.5.04 הוא בעט בה ברגליו בכל חלקי גופה וכן סטר לה בכל חלקי גופה. בעקבות התקיפה נטלה המתלוננת סכין וניסתה להתאבד, בכך שחתכה את ידה השמאלית.

3. 3. המשיבה הגישה בקשה לעצור את העורר עד תום ההליכים כנגדו וטענה כי יש כנגד המשיב ראיות לכאורה טובות להוכחת המיוחס לו בכתב האישום, כי העבירה המיוחסת לו חמורה ביותר, במיוחד כאשר מדובר בתא המשפחתי וכי בהיותו משוחרר עשוי הנאשם לתקוף את המתלוננת ועלול להשפיע עליה ולשבש הליכי המשפט. לטענתה, גם חלופת מעצר לא תאיין את מסוכנותו של העורר.

הסניגור הסכים כי קיימות ראיות לכאורה טובות כנגד העורר, וכי קיימת עילת מעצר, אך ביקש לשחררו בחלופת מעצר הואיל ומסוכנותו הינה אך ורק כלפי בת זוגו וניתן לנטרלה בחלופה שתרחיק אותו ממנה.

4. 4. בהחלטה מיום 1.6.04, נשוא הערר, קבע כבוד השופט שרעבי, לאחר שקיבל תסקיר מעצר בעניינו של העורר, כי שחרורו של העורר ממעצר עלול לסכן באופן ממשי ומוחשי את בת זוגו וחלופת מעצר בעניינו , לא יהיה בה כדי להסיר מסוכנות זו, מה עוד שהחלופה שהוצעה על ידו – מעצר בית בבית אחותו המרוחק 20 ק"מ מביתו – אין די בה.

5. 5. בהודעת הערר נטען כי לעורר אין עבר פלילי, זוהי הסתבכותו הראשונה עם החוק וניתן להסיר מסוכנותו אם ישהה במעצר בית בבית אחותו, המרוחק 20 ק"מ מביתו. בדיון בפני
הוסיף ב"כ העורר וטען כי כתב האישום מייחס לעורר אירוע תקיפה חד פעמי וכי חרף העובדה שאין להקל ראש בחומרת העבירה, ניתן להסתפק בחלופת מעצר לשם איון מסוכנותו.

6. 6. ב"כ המשיבה הדגיש את חומרת העבירה המיוחסת לעורר והפנה לעדויות, ובמיוחד לדו"ח העובדת הסוציאלית , ממנו עולה כי יש איומים קונקרטיים על חיי המתלוננת ונשקפת סכנה לחייה.

7. 7. בחנתי את ראיות המשיבה ואת נימוקי כבוד השופט שרעבי ואיני סבורה כי יש מקום להתערב בהחלטתו, שהינה מפורטת ומנומקת כדבעי.

על חומרת העבירה המיוחסת לעורר אין חולק, וגם בא כוחו בהגינותו, לא חלק על עובדה זו, כמו על עובדת קיומן של ראיות לכאורה כנגד העורר וקיומה של עילת מעצר בנסיבות.
מתסקיר המעצר עולה מפורשות כי שחרור העורר לחלופת מעצר עלול לסכן את חיי המתלוננת וגם אם כתב האישום מתייחס לאירוע בודד, בבוא בית המשפט לשקול חלופת מעצר, הוא לא יכול לפעול בחלל ריק, על סמך עובדות כתב האישום בלבד, כאשר מתסקיר המעצר עולה מפורשות כי העורר נקט באלימות פיזית ומילולית כלפי המתלוננת משך שנים רבות, עד כדי איומים ברצח – דבר שהוביל את המתלוננת לנסיון לשים קץ לחייה.
בנסיבות שכאלה גם לא ניתן לאמר כי עברו של המבקש "נקי", חרף העובדה כי לא הורשע בדין.

למותר לציין כי בשים לב לסכנה הנשקפת למתלוננת ברור כי חלופת המעצר שהוצעה – מעצר בית במרחק של 20 ק"מ בלבד מבית המתלוננת, אינה ראויה.

8. 8. לפיכך אני דוחה אתה ערר.

9. 9. החלטה זו ניתנה בהעדר העורר, מאחר ועקב תקלה לא הובאו העצורים לבית המשפט וב"כ העורר ביקש ליתן את ההחלטה בהעדרו מאחר ולא יכול להמתין. ב"כ העורר התחייב להודיע תוכן החלטה זו לעורר.

ניתנה היום א' בתמוז, תשס"ד (20 ביוני 2004) בנוכחות הצדדים.

מותר לפרסום מיום 20/06/2004.

ב. בר-זיו, שופטת

004345/04בש 051 עדי שטרית








בש בית משפט מחוזי 4345/04 מחמוד ג'בארין נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 20/06/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים