Google

פרחאת אחמד עטא, פרחאת עטא חסן, פרחאת מוחמד חסן - בסטוני חסאן

פסקי דין על פרחאת אחמד עטא | פסקי דין על פרחאת עטא חסן | פסקי דין על פרחאת מוחמד חסן | פסקי דין על בסטוני חסאן

37833-02/10 א     14/09/2011




א 37833-02/10 פרחאת אחמד עטא, פרחאת עטא חסן, פרחאת מוחמד חסן נ' בסטוני חסאן








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בעכו



ת"א 37833-02-10 פרחאת ואח' נ' בסתוני ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
5

בפני

כב' השופט
אברהים בולוס


מבקשים

1. פרחאת אחמד עטא
2. פרחאת עטא חסן
3. פרחאת מוחמד חסן


נגד


משיב

בסטוני חסאן



החלטה


לפניי בקשת התובעים (להלן:המבקשים)
שבגדרה עתרו למתן צוים המופנים למנהל מקרקעי ישראל ושני בנקים להצגת מסמכים.

רקע עובדתי

1. המבקש מס' 1 הינו בנם של
המנוח
עטא פרחאת
(להלן: המנוח), ושל המנוחה עאישה פרחאת
( להלן
:
המנוחה) . ואילו הנתבעים מס' 2, ו-3 הינם בניו של המנוח חסן פרחאת שהינו בנם של המנוחים עטא ועאישה ואחיו של המבקש מס' 1. המנוחה עאישה הינה היורשת היחידה של המנוח עטא, והיא הורישה את מלוא זכויותיה לשני בניה, המבקש מס' 1 ולאבי המבקשים מס' 2,ו-3. במותו של אבי המבקשים מס' 2,ו-3, הרי מבקשים אלה הפכו ליורשיו.

2. הנתבע (להלן : המשיב) הינו עורך דין במקצועו, אשר ייצג את המנוח במסגרת הליכים משפטיים נגד מנהל מקרקעי ישראל בת.א 1007/90 ובע"א 1510/94, לקבלת פיצויים בגין הפקעת מקרקעין הידועים כחלקה 23 גוש 19045 מאדמות מג'ד אלכרום (להלן: ההליכים הקודמים).

3. ביום 22.2.10, הגישו המבקשים נגד המשיב תביעה כספית על סך של 140,000 ₪ . בהתאם לכתב התביעה, לאחר סיום ההליכים הקודמים לא נוצר כל קשר בין המנוחים והמבקשים למשיב, והם אף לא שכרו את שירותיו המשפטיים מחדש. יחד עם זאת, ורק ביום 15.2.10, המבקשים הופתעו לגלות כי המשיב יזם על דעת עצמו הליך משפטי בשם המנוח
על סמך יפויי כוח, שלטענתם, הינ מזויף. באותו הליך חדש, כך נטען, הוגשה תביעה נוספת נגד מנהל מקרקעי ישראל , הן בביהמ"ש המחוזי במסגרת ה"פ 201/07 והן במסגרת הליך ערעור שמספרו ע"א 4246/08 . בסופו של הליך זה נפסקו לטובת המנוח פיצויים
אותם גבה המשיב ושלשל לכיסו. מכאן, התביעה שפניי שבגדרה המבקשים עותרים לחיובו של המשיב בתשלום הכספים שגבה שלא כדין.

4. מנגד, טען המשיב שהוא ניהל את ההליכים המשפטיים המאוחרים על סמך יפויי כוח בלתי חוזר, אשר נחתם על ידי המנוחה. נטען עוד, שהסכום שבמחלוקת מגיע לו ,על סמך הסכם שכר טרחה שגם הוא נערך ונחתם בינו לבין המנוחה . הסכם זה, כך נטען, נכרת בעקבות כך שהוא נוכח לדעת כי קיבל רק חלק משכר הטרחה המגיע לו בגין ההליכים הקודמים.

המסמכים המבוקשים

א. מסמכים מאת מנהל מקרקעי ישראל המפרטים את כל התשלומים שהועברו למשיב, ואשר הגיעו למנוח או מי מיורשיו על סמך פסקי הדין בת"א 1007/90, ע"א 1510/94, ה"פ 201/07, ע"א 4246/08 .

ב. מסמכים מבנק לאומי, סניף קריית ביאליק, שמשקפים את התנועות בחשבון
שמספרו 10271/58,
בו הופקדו הכספים שהועברו למשיב ע"י המנהל. יצויין כי חשבון זה יועד אך ורק לכספי הפיצויים ששולמו למנוח.

ג. אישורים מבנק הפועלים באשר לחשבון המנוחה עאישה מס' 470014, המלמדים אודות סכום השיק שנמשך ע"י המשיב לטובת המנוחה והופקד ע"י המשיב בחשבון זה.

טענות הצדדים

6. המבקשים טוענים בבקשתם כי, מסמכים אלה רלבנטיים ביותר לצורך ניהול תביעתם, ולצורך ליבון המחלוקת שבין הצדדים.

7. המשיב מתנגד לבקשה. לטענתו, מדובר ב"מסע דיג" שאינו קשור למחלוקת בין הצדדים. טוען המשיב עוד, שהמסמכים המבוקשים חוסים בצלו של חיסיון עו"ד-לקוח. זאת ועוד, הדרישה למסמכים הנוגעים לחשבונות הבנק השונים , מהווה פגיעה בפרטיותו, ואינה חיונית לבירור התובענה.

8. בתשובה לתגובה, חזרו המבקשים על טענותיהם המועלות בבקשה.

דיון והכרעה

9. לאחר עיון בבקשה, בתגובה, בתשובה לתגובה ובכל המסמכים הרלבנטיים הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להזמנת המסמכים להתקבל. עם זאת,
הדרך הנכונה להצגת המסמכים המבוקשים, הינה בהזמנת עדים מטעם הגופים הנ"ל אשר יתבקשו להתייצב ולהפקיד את המסמכים בתיק בהמ"ש, ולא בסמגרת צו לגילוי ועיון במסמכים המופנה כלפי צדדים הזרים להליך (ראו, סוגיות בסדר דין אזרחי, אורי גורן, מהדורה 10, עמ' 199).

10. קבלת המסמכים הספציפיים שהמבקשים עותרים לגלות, בדבר הסכומים שנתקבלו מהמנהל, הסכומים שהופקדו ע"י המשיב והסכומים שהועברו למי מהמנוחים, הינה רלבנטית ונוגעת לגרעין המחלוקת שנטושה בין הצדדים. המדובר הוא במסמכים שעשויים לשפוך אור על השאלות השנויות במחלוקת בין בעלי הדין , ויש בכוחם כדי לעזור בחשיפת
האמת במקרה שלפנינו.

11. יתרה מכך , אין בידי לקבל את טענותו של המשיב, לפיה חשיפת המסמכים המבוקשים יש בה כדי להפר את החיסיון שבינו לבין המנוח . הלכה פסוקה היא כי, חיסיון עו"ד-לקוח הינו לטובת הלקוח, והוא נועד להבטיח היוועצות גלויה, כדי לאפשר ייצוג באופן הולם ויעיל
(ראו: רע"א 5806/06 עיזבון המנוח נמירובסקי מיכאל ז"ל נ' שימקו (פורסם במאגרים) ; ע"א 407/73 גואנשיר נ' חברת חשמל לישראל בע"מ, פ"ד כט(1) 169, 171).
משום שחסיון זה מיועד לשמור על האינטרס של הלקוח ולא של העו"ד המייצג, הרי רק הלקוח רשאי לוותר על חסיון זה. ועוד, ,הזכות לחיסיון אינה עוברות מן העולם עם מותו של בעל הזכות אלא, במקומו של בעל הזכות "המקורי" שעם מותו אינו כשיר עוד לזכויות- באים יורשיו תחתיו כבעלי אותה זכות שהייתה למורישם ( ראו: רע"א 1917/92 סקולר ואח' נ' ניצה ג'רבי ואח', פ"ד מז(5) 764, 772 ).

במקרה דנן, זכותו של המנוח לחסיון עוברת למבקשים , והם בהחלט רשאים לוותר על זכות זו
שהינה מנת חלקם. אין זה מתקבל על הדעת, שהמבקשים
יכנסו בנעליו של המנוח לצורך תביעת זכויותיו, ולא תינתן להם הזכות לעיין במסמכים הכרחיים לניהול תביעתם , מטעמי פגיעה בחיסיון שבין אותו מנוח לבין בא כוחו דאז .

12. גם טענתו של המשיב, לפיה גילוי המידע המצוי בחשבונות הבנק יפגע בפרטיותו אין בה ממש. ראשית , אין אף זיקה בין חשבונה של המנוחה לבין המשיב, הרי המבוקש הוא חשיפת תנועות שבוצעו בחשבונה הפרטי של המנוחה ותו לאו, דבר שאין בו כדי להשליך או לפגוע באף אחת מזכויותיו של המשיב, ובודאי שלא בזכותו לפרטיות. שנית, באשר לחשבון הנאמנות שמספרו 10271/58, הרי חשבון זה נפתח רק לצורך הפקדת כספיו של המנוח שהתקבלו מהמנהל, כפי שנטען ע"י המבקשים ולא הוכחש ע"י המשיב. בחשבון זה לא נעשה כל שימוש לצורך הפקדת כספים השייכים ללקוחות אחרים. משכך , אין אני מוצא פגיעה כלשהיא
בפרטיותו של המשיב או מי מלקוחותיו .

14. המבקשים יגישו בקשה שבגדרה יציינו את מלוא הפרטים ביחס להליכים שלעיל, ואשר בגדרה יתבקש נציג מטעם המנהל להתייצב לדיון שיקבע לשם הצגת מלוא המסמכים הרלוונטים, או להצגת תעודת עובד ציבור. כן יציינו את מלוא הפרטים לגבי חשבונות הבנק, לרבות המועדים הרלוונטיים, לשם הזמנת נציגים מאת הבנקים להמצאת המסמכים המבוקשים.

15. מחייב את המשיב לשלם למבקשים את הוצאותיהם בגין בקשה זו בסך של 1,500 ₪.

המזכירות תמציא העתק החלטתי זו לצדדים.

ניתנה היום, ט"ו אלול תשע"א, 14 ספטמבר 2011, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 37833-02/10 פרחאת אחמד עטא, פרחאת עטא חסן, פרחאת מוחמד חסן נ' בסטוני חסאן (פורסם ב-ֽ 14/09/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים