Google

אברהם מישאלי - רבי נתניאן ,שושנה נתניאן

פסקי דין על אברהם מישאלי | פסקי דין על רבי נתניאן | פסקי דין על שושנה נתניאן |

4455/03 עא     20/06/2004




עא 4455/03 אברהם מישאלי נ' רבי נתניאן ,שושנה נתניאן




1


בתי המשפט
בבית המשפט המחוזי בירושלים
בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים


ע"א 4455/03


לפני:
כבוד השופט מ' גל

כבוד השופט י' צבן

כבוד השופט צ' זילברטל


22/06/2004




המערער
אברהם מישאלי

בעניין:


- נ ג ד -






המשיבים

1. רבי נתניאן

2. שושנה נתניאן





ערעור על

פסק דין
של בית משפט השלום בירושלים, מיום 6.7.03, בת"א 23921/97, שניתן ע"י כב' סגן הנשיא השופט י' שמעוני



עו"ד ד"ר מ' כהן

בשם המערער:
עו"ד א' תוסיה-כהן

בשם המשיבים:



פ ס ק - ד י ן


ערעור על פסק דינו של בית-משפט השלום בירושלים (כב' השופט י' שמעוני, סגן נשיא), בת"א 23921/97, שבו התקבלה תביעת המשיבים בחלקה והמערער חויב לשלם להם סכום פיצויים בשל הפרת הסכם.

המשיבים הגישו כנגד המערער תביעה כספית בסך של 970,880 ש"ח, אשר מצדו הגיש תביעה שכנגד בסך של 42,460 ש"ח. התביעות נבעו מזיכרון דברים שנחתם בין הצדדים ביום 18.7.90, בו התחייב המערער למכור למשיבים דירה בת 5 חדרים, מחסן וחניה. בעת החתימה על זכרון הדברים שילמו המשיבים למערער סך של 10,000$ בשקלים. זיכרון הדברים לא מומש בפועל, הצדדים לא חתמו על חוזה פורמלי, הדירה לא נמסרה ולא בוצעו תשלומי התמורה. בחלוף כשנתיים התנהלה תכתובת בין הצדדים, שבה עמדו המשיבים על קיום ההסכם ואילו המערער טען כלפיהם כי "זכרון הדברים בוטל בתכוף לחתימתו".

על רקע זה החלו הצדדים במסכת של התדיינויות ביניהם. בהליך בוררות שהתקיים בפני
בית-דין צדק לעדה החרדית הספרדית נדרש סעד של אכיפת ההסכם ותשלום פיצויים. לאחר שהעניין הוחזר בשנית לבית הדין הוא פסק, כי המערער חייב למכור למשיבים את הדירה בתנאי זכרון הדברים ובניכוי המקדמה ששולמה, ולחלופין לשלם להם את ההפרש בין מחיר הדירה ליום מתן פסק הדין לזה הנקוב בזכרון הדברים ולהשיב גם את תשלום המקדמה. בעקבות זאת פנו הצדדים אל בית משפט זה בהליכי אישור וביטול פסק הבוררות. לבסוף הפסק אושר, בכפוף לתיקון בעניין שיערוך חלקי של המחיר הבסיסי. בהמשך הוגשה התובענה אל בית-משפט קמא, שבה עתרו המשיבים לחייב את המערער לשלם להם פיצויים עבור האיחור במסירת ההחזקה בדירה. המערער מצדו טען בתביעה שכנגד, כי דווקא המשיבים היו אלה שהפרו את ההסכם, לכן עתר לפסק-דין הצהרתי בנושא ואף תבע מהם את תשלום סכום הפיצויים המוסכמים.

בית-משפט קמא קבע בפסק הדין, כי המערער הוא זה שהפר את זכרון הדברים, ולפיכך המשיבים זכאים לסכום הפיצויים המוסכמים. מכאן הערעור המונח לפנינו, בגדרו שב המערער וטוען כי המשיבים הם דווקא אלה שהפרו את ההסכם, לא עמדו בנטל הקטנת הנזק ומכל מקום קיים כלפיהם השתק מכוח מעשה בית-דין, לנוכח ההליכים הקודמים.

בשלב הטענות בערעור הגיעו הצדדים ובאי-כוחם לידי הסכמה, שלפיה אנו נכריז כי ההסכם בין הצדדים מבוטל, ועל דרך של פשרה, לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984, נקבע את סכום הפיצויים הכולל (לרבות סכום ההשבה) שעל המערער לשלם למשיבים, ובלבד שהסכום הכולל לא יפחת מסך של 40,000$ ולא יעלה על סך של 75,000$. עוד הוסכם, כי אנו נהיה רשאים לקבוע את סדרי התשלומים, את הסנקציה בשל אי ביצוע התשלומים במועד וכן את סכומי ההוצאות ושכר-טרחה - הכל לפי שיקול דעתנו.

לנוכח האמור אנו קובעים כי זכרון הדברים וכל התקשרות בין הצדדים לגבי הדירה המפורטת בו (דירה מס' 5 בגוש 30080 חלקה 35) - מבוטלים. כדי לסלק כל ספק מלבב מובהר בזה, שמבוטלים גם פסק-דינו של בית-משפט קמא וההליכים הקודמים.

על המערער לשלם למשיבים סך של 50,000$ בשקלים לפי השער היציג. סכום זה כולל גם את המקדמה ששולמה על-ידי המשיבים. כמו-כן ישא המערער בהוצאות המשיבים בשתי הערכאות, כולל שכר-טרחה עו"ד ומע"מ, בסך של 8,000$, בשקלים לפי השער היציג. הסכומים האמורים ישולמו על-ידי המערער למשיבים באמצעות בא-כוחם תוך 60 יום מעת המצאת פסק-דין זה. לא ישולמו במלואם כאמור, ישא המערער בתשלום של פיצוי מיוחד נוסף, בסך של 10,000$, בשקלים לפי השער היציג.

ניתן היום, א' בתמוז תשס"ד (20.6.04).

המזכירות תשלח אל באי-כוח הצדדים העתקים מפסק-דין זה.



ש ו פ ט ש ו פ ט ש ו פ ט









עא בית משפט מחוזי 4455/03 אברהם מישאלי נ' רבי נתניאן ,שושנה נתניאן (פורסם ב-ֽ 20/06/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים