Google

אורי כץ - כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א, עו"ד אורן הראל

פסקי דין על אורי כץ | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א | פסקי דין על עו"ד אורן הראל |

3153/09 פשר     23/10/2011




פשר 3153/09 אורי כץ נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א, עו"ד אורן הראל








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



פש"ר 3153-09 כץ נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א
ואח'

תיק חיצוני
:




בפני

כב' השופט
חגי ברנר


מבקשים

אורי כץ


נגד


משיבים

1. כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א
2. אורן הראל
, עו"ד



החלטה


בפני
י בקשה של המנהל המיוחד להורות על ביטול הליך הפש"ר של החייב.

לטענת המנהל המיוחד, אליה הצטרף הכנ"ר, יש לבטל את ההליך מחמת שתי סיבות. הסיבה הראשונה היא יצירת חובות בחוסר תום לב ואגב ביצוע עבירה פלילית של מירמה, בגינה ריצה החייב עונש מאסר בן שלוש שנים. הסיבה השניה היא התנהלות חסרת תום לב בהליך, שבאה לביטוי באי הגשת דו"חות ובצבירת חוב פיגורים.

מנגד, החייב טוען כי חובותיו נוצרו אגב התנהלות עסקית רגילה, גם אם בלתי מוצלחת, ואילו החוב נשוא ההרשעה הפלילית הוא לארבעה נושים בלבד, מבין 150 נושים שפתחו נגדו תיקי הוצל"פ. בנוגע לצבירת פיגורים, הרי שלדברי החייב נכון למועד הדיון לא נותר עוד חוב פיגורים, והחוב שנצבר בעבר, נצבר בשל אי יכולת כלכלית לעמוד בתשלומים במועדם.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים, באתי לכלל מסקנה כי יש ליתן לחייב הזדמנות נוספת ואחרונה לשפר את התנהלותו בהליך, בטרם יבוטל ההליך, והכל כמפורט להלן.

טענותיו של המנהל המיוחד בענין הסתבכות סדרתית של החייב, שיש בה כדי להעיד על חוסר תום לב מצידו בשלב יצירת החובות, נטענו באופן כללי ביותר, ללא מסירה של פרטים קונקרטיים. בנסיבות אלה, לא ניתן לקבוע ממצא עובדתי לפיו אכן החייב התנהל בחוסר תום לב בעת יצירת החובות.

מאידך, יש ממש בטענתו של המנהל המיוחד, לפיה החייב נמנע עד יום מלמסור לידיו עותק של הכרעת הדין וגזר הדין בגין עבירות המירמה שביצע החייב כלפי מקצת מנושיו. המנעות זו של החייב אינה מתקבלת על הדעת, ויש בה כדי למנוע מהמנהל המיוחד ומבית המשפט את המידע המלא בדבר היקף מעשי המירמה שביצע החייב, לרבות זהות קורבנות העבירה והיקפה הכספי של המירמה. לענין זה נודעת חשיבות רבה, שכן לא הרי מעשה מירמה שבוצע כלפי ארבעה נושים, בהיקף של 130,000 ₪ מתוך חובות בסכום כולל של כשישה מליון ₪, כנטען על ידי החייב, כהרי מעשה מירמה שבוצע כלפי נושים רבים יותר ובסכומי נשיה גבוהים יותר ביחס לחוב הכללי. על כן, ככל שהחייב לא ימציא למנהל המיוחד תוך 30 יום את העתקי הכרעת הדין וגזר הדין- יבוטל ההליך מטעם זה לבדו.

גם בטענות המנהל המיוחד בענין התנהלותו של החייב בהליך- יש ממש. אין זה מתקבל על הדעת כי החייב יעשה דין לעצמו וישלם חוב פיגורים בן חמישה חודשים, יומיים בלבד לפני הדיון בבקשת הביטול מחמת קיומו של חוב פיגורים. יצויין כי החייב הוזהר בהחלטה מיום 5.6.2011 כי עליו לפרוע את חוב הפיגורים תוך שבעה ימים אחרת יבוטל ההליך, וחרף זאת הוא הרשה לעצמו לצבור חוב פיגורים חדש (לאחר שסילק את חוב הפיגורים שבגינו הוגשה בקשת הביטול), אותו פרע כאמור יומיים בלבד לפני הדיון. מאידך, ככל שמחדל הפיגורים אכן תוקן ואיננו קיים עוד, לא יהיה זה ראוי כיום להורות על ביטול ההליך מחמת מחדל שכבר הוסר, חמור ככל שיהיה.

בנסיבות אלה, אני קובע כי ככל שישנו עדיין חוב פיגורים (ובענין זה התגלעה מחלוקת בין הצדדים), יש לסלקו תוך 15 יום. ככל שייווצר בעתיד חוב פיגורים חדש, יודיע על כך המנהל המיוחד לבית המשפט ללא דיחוי, ובמקרה כזה ההליך יבוטל לאלתר, שכן מוצו עד תום כל ההזדמנויות וארכות החסד שניתנו לחייב.

אין מקום לכינוס אסיפת נושים לדון בהצעת ההסדר של החייב, שכן מתוך סכום של 100,000 ₪ שהוא מציע לנושיו, סכום של 90,000 ₪ ישולם לנושה בדין קדימה, ובנסיבות אלה, על פניה ההצעה אינה מיטיבה עם הנושים הרגילים ואין טעם לכנסם לדיון בה.

המזכירות תשלח ההחלטה לצדדים.






ניתנה היום, כ"ה תשרי תשע"ב, 23 אוקטובר 2011, בהעדר הצדדים.








פשר בית משפט מחוזי 3153/09 אורי כץ נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז ת"א, עו"ד אורן הראל (פורסם ב-ֽ 23/10/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים