Google

מדינת ישראל - ענף תביעות ש"י - נירה מזרחי

פסקי דין על נירה מזרחי

3675/09 פ     23/10/2011




פ 3675/09 מדינת ישראל - ענף תביעות ש"י נ' נירה מזרחי








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בירושלים

ת"פ 3675-09 מ.י. יחידת תביעות ש"י נ' מזרחי


23לנובמבר 2011


בפני

כב' השופטת
אילתה זיסקינד

בעניין
:
מדינת ישראל
-
ענף תביעות ש"י
ע"י ב"כ עו"ד נהלה גני

המאשימה


נ
ג
ד



נירה מזרחי
ע"י ב"כ עו"ד מרדכי קרויזר

הנאשמת




גזר - דין




הרקע
1.
על יסוד הודאת הנאשמת בעובדות כתב האישום, קבעתי ביום 7.12.10 כי הנאשמת ביצעה
עבירה של החזקת סם לשימוש עצמי, בכך שביום 17.3.08 בסמוך לשעה 10:46, בצומת הלידו, מעלה אדומים, החזיקה הנאשמת סם מסוכן מסוג חשיש במשקל נטו של 1.7622 גרם.

2.
הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו ייקבע כי הנאשמת ביצעה את העבירה והיא תשלח לשירות המבחן לצורך קבלת תסקיר אשר יבחן גם את עניין הרשעתה.
בעת הטיעונים לעונש, הגיעו הצדדים להסדר טיעון נוסף לפיו הנאשמת תורשע, יוטל עליה מאסר על תנאי על כל עבירה לפי פקודת הסמים, קנס אשר לגובהו יטענו הצדדים פתוח, פסילה בפועל של רשיון הנהיגה לתקופה שלא תעלה על חודש, ופסילה על תנאי של רשיון הנהיגה.


טיעוני ב"כ המאשימה לעונש
3.
הנאשמת החזיקה את הסמים בעת שנהגה ברכב, דבר המלמד על המסוכנות הנובעת מסיטואציה זו, בנוסף יש לה שתי הרשעות קודמות בעבירות סמים והתסקיר בעניינה שלילי ומפורט,כך ששירות המבחן אפילו לא בא בהמלצה טיפולית או עונשית. אשר על כן, עותרת המאשימה כי בית המשפט יגזור על הנאשמת מאסר על תנאי על כל עבירת סמים, קנס בסך 750 ₪ בתשלומים, ופסילת רשיון הנהיגה של הנאשמת בפועל לתקופה של חודש ופסילתו על תנאי, שכן לאור הרשעותיה הקודמות יש חובת פסילה.


טיעוני ב"כ הנאשם לעונש
4.
הנאשמת כבת 49, גרושה ואם חד הורית ל-3 בנות בגילאי 5-17, היא עובדת כסייעת למורה לאומנות בבית ספר ומתגוררת עם בנותיה בעליבות בצריף בדמי שכירות בסך 150 ₪ בכפר אדומים. מדובר באישה למודת סבל, שחוותה מסכת חיים קשה, שלא עישנה סמים לצורך הנאה, אלא לצורך הקלת הכאבים הקשים של דלקת הפרקים התוקפת אותה בגב, שאין להם כל מזור, מלבד השימוש בסם. מצבה הכספי קשה ביותר והיא נמצאת במסכת תלאות וייסורים לקבלת האישור הרפואי לשימוש בסם רפואי, וביום 17.7.11 קבוע לה תור לשם כך. בתסקיר צוין כי נערכו לנאשמת 4 בדיקות סמים, ופעמיים היא נמצאה נקייה מסם.

5.
אמנם בעת הנהיגה התגלו ברכבה של הנאשמת שתי סיגריות מגולגלות, אולם היא לא הייתה תחת השפעת הסם, ולא עישנה בזמן הנהיגה. שירות המבחן ציין כי הנאשמת קיבלה אחריות על המעשה. לפיכך, יש להתחשב לעניין העונש בנסיבותיה הקשות, בהיותה אם חד הורית שאינה מקבלת מזונות ואינה נעזרת בבן-זוג. הנאשמת תתקשה לבצע של"צ אחר הצהרים בשל הצורך לקבל את ילדיה, ועל מנת שהם לא ישהו מחוץ לבית, ורק מסיבה זו סירבה לצו של"צ.

6.
לעניין שלילת הרשיון, הנאשמת זקוקה לרכב כדי להתנייד מהצריף בו היא מתגוררת בכפר אדומים, לרבות הבאת הילדות (הגדולות בהן לומדות בירושלים, באמצעות הסעה, והקטנה לומדת בכפר).


התסקיר
7.
מהתסקיר אמנם עולה כי הנאשמת למודת סבל, עם זאת שירות המבחן התרשם כי יש לה כוחות נפש להתמודד עם קשייה הכלכליים והאישיים והיא בעלת כישורים רבים שלא באו לידי ביטוי. היא סיימה 12 שנות לימוד ללא בגרות ובקשתה להתקבל לאקדמיה למוזיקה נדחתה, והיא גם לא קיבלה תמיכה לכך ממשפחתה. לאחר השירות הצבאי נישאה לבן זוג שנהג להשתמש בסמים, ובעקבותיו אף היא נחשפה לסמים ואף צרכה בגיל 24 הירואין. לאחר שנגמלה לא שבה לסמים קשים, למדה במספר קורסים במשרד העבודה והרווחה, השתלבה במקומות עבודה רבים, אך פוטרה לאחר שהתגלה עברה הפלילי. בני הזוג התגרשו, מערכת היחסים ביניהם מתוחה, האב אינו משלם מזונות ואינו מתראה עם הבנות וכעת עובדת הנאשמת כסייעת למורה לאומנת בבית ספר.

8.
לאור מאמצי הנאשמת לשמור על אורח חיים תקין, נראה כי לאי הרשעתה חשיבות רבה בעיניה. הנאשמת התלבטה באשר ליכולתה לבצע צו של"צ, והודיעה כי לא תוכל לעמוד בו, היא גם לא נענתה להצעת שירות המבחן לשלבה בטיפול פרטני במסגרת שירות המבחן. לפיכך, שירות המבחן לא בא בהמלצה בעניין הרשעתה, והמליץ כי בעת גזירת העונש יביא בית המשפט בחשבון את מאמציה לשמור על אורח חיים תקין בהיותה מפרנסת יחידה, במצב נפשי ופיזי ירוד.


דיון
9.
לאחר ששקלתי את נסיבות המקרה, הרי שאין מדובר בעבירה ראשונה של הנאשמת בעניין הסמים, שכן בת"פ 290/87 בית משפט מחוזי ירושלים, היא נדונה ביום 27.10.87 ל-6 חודשי מאסר על תנאי בגין עבירה של החזקה ושימוש בסמים, בת"פ 51510/02 בית משפט שלום בירושלים היא נדונה ביום 26.3.03 להתחייבות בסך 750 ₪ להימנע מכל עבירה על פקודת הסמים (למעט עבירה של החזקה לשימוש עצמי), בגין עבירה של החזקה ושימוש בסמים, ובתיק זה היא חזרה וביצעה את העבירה ב-17.3.08, כך שמדובר בהמשך שימוש בסמים, ללא שהנאשמת טרחה להפסיק זאת או לחלופין להסדיר זאת באמצעות אישור רפואי. אציין כי גם עד למועד כתיבת גזר הדין, לא הומצא כל אישור רפואי מטעם הנאשמת המתיר לה שימוש בסמים. מאידך הנאשמת סרבה אפילו להצעה הטיפולית מטעם שירות המבחן, שנראית חיונית מאד לגביה.

10.
לאחר שבחנתי את מכלול הנסיבות, ובהתחשב בנסיבותיה האישיות של הנאשמת ובעברה הפלילי, אני גוזרת על הנאשמת את העונשים הבאים:
א.
מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים, והנאשמת לא תרצה עונש זה, אלא אם תעבור תוך תקופה של 3 שנים מהיום, על כל עבירה על פקודת הסמים המסוכנים, תשל"ג – 1973.
ב.
שלילת רשיון הנהיגה של הנאשמת למשך 10 ימים, ועל הנאשמת להפקיד את רשיון הנהיגה שלה במזכירות בית המשפט עד יום 1.11.11. הובהר לנאשמת כי תקופת השלילה היא ממועד גזר הדין, אך היא תימנה רק החל מהיום בו תפקיד הנאשמת את רשיון הנהיגה.
ג.
שלילת רשיון הנהיגה של הנאשמת על תנאי למשך 30 יום, והנאשמת לא תרצה עונש זה, אלא אם תעבור תוך תקופה של 3 שנים מהיום, כל עבירה על פקודת הסמים המסוכנים, תשל"ג – 1973.
ד.
מורה על השמדת הסמים.

11.
המזכירות תשלח עותק מגזר הדין לשירות המבחן.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום
.

ניתן היום כ"ו בחשון, תשע"ב (23.10.11), בנוכחות ב"כ המאשימה, עו"ד נהלה גני
, הנאשמת וב"כ עו"ד דבורה מילר מטעם עו"ד מרדכי קרויזר
.














פ בית משפט שלום 3675/09 מדינת ישראל - ענף תביעות ש"י נ' נירה מזרחי (פורסם ב-ֽ 23/10/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים