Google

זכי רחמני - עירית רמת גן

פסקי דין על זכי רחמני | פסקי דין על עירית רמת גן

32755-08/10 עא     31/10/2011




עא 32755-08/10 זכי רחמני נ' עירית רמת גן








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



ע"א 32755-08-10 רחמני נ' עירית רמת גן

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
1

בפני

כב' הרשם
חגי ברנר


מבקשים

זכי רחמני


נגד


משיבים

עירית רמת גן



החלטה


1.
בפני
י בקשה לפטור מהפקדת עירבון בסך 20,000 ₪. עסקינן בערעור על פסק דינו של בית משפט השלום אשר חייב את המבקש לשלם סך של 18,890 ₪ בתוספת הוצאות בסך כולל של 3,180 ₪ למשיבה ועל החלטתו שלא לבטל את פסק הדין שניתן במעמד צד אחד.

2.
המבקש פטור מהפקדת עירבון
או הפחתתו נדרש להוכיח הן חוסר יכולת כלכלית להפקיד עירבון, תוך פריסת תשתית עובדתית בדבר העדר יכולת לגייס את סכומו, והן קיומם של סיכויים טובים להליך.

3.
המבקש, המיוצג על ידי הלשכה לסיוע משפטי,
טוען כי
מצבו הכלכלי קשה וכי אין באפשרותו לעמוד בהפקדת העירבון. לטענת המבקש, הוא, אשתו ובנם הגר עימם עקב מצבו הרפואי מתקיימים מקיצבת


נכות עבודה לה הוא זכאי מהביטוח הלאומי, מקצבת הנכות של בנם
הנכה 100% וממשכורת חודשית בסך 1,000 ₪ מעבודת אשתו כתופרת. המבקש מציין בבקשתו כי הוא משלם מידי חודש בהוצל"פ סך של 300 ₪ בגין חובות ארנונה למשיבה. בתשובתו לתגובת המשיבה מציין המבקש כי ראש ההוצל"פ השית עליו צו תשלומים חודשי בסך 100 ₪ בלבד. לדברי המבקש, ילדיו האחרים משתדלים לסייע לו לשלם עבור מזון ותרופות אך אין ביכולתו להסתייע במשפחתו לצורך גיוס סכום העירבון.

4.
זכאותו של המבקש לייצוג מטעם הלשכה לסיוע משפטי מהווה אינדיקציה לדלות כלכלית. כמו כן, צו התשלומים שהושת עליו בלשכת ההוצל"פ אמנם לא צורף לבקשה, אך הואיל והמשיבה לא התכחשה לו, ניתן לקבוע כי הוא מהווה ראייה נוספת להעדר יכולת כלכלית. יחד עם זאת, הבקשה אינה כוללת את מלוא הפירוט הנדרש לצורך הוכחת חוסר יכולת כלכלית ולא צורפו לה

תדפיסי חשבון בנק וחיוב כרטיסי אשראי לששת החודשים שקדמו להגשתה, תדפיס הוצאות אחזקת הבית לתקופה זו, אישורים לגבי קבלת הקצבאות הנטענות וציון סכומם. זאת ועוד, המבקש מציין באופן כללי כי אין באפשרותו להסתייע בבני משפחתו, אך אינו מתאר אלו ניסיונות עשה לגיוס סכום העירבון בקרב משפחתו ובפרט בקרב ילדיו אשר צוין כי הם תומכים בו כלכלית.
מכאן, שעל אף התרשמותי כי מצבו הכלכלי של המבקש אכן רעוע, לא הוכחה באופן מלא חוסר יכולתו להפקיד עירבון.

5.
באשר לסיכויי ההליך, לא ניתן לשלול על פניהם את סיכויי ההצלחה בערעור, שכן ראוי שתתברר עד תום טענת המבקש לזכאות להנחה של 60% בתשלום הארנונה אשר ממנה התעלמה המשיבה.

6.
אשר על כן, על מנת להבטיח כי לא יינעלו דלתות בית המשפט בפני
המבקש אך מחמת מצבו הכלכלי והואיל ועסקינן בשאלה משפטית מצומצמת יחסית, יופחת סכום העירבון לסך של 2,400 ₪, וישולם בשני תשלומים חודשיים, החל
מיום 29.11.2011, שאם לא כן – יידחה הערעור.







ניתנה היום, ג' חשון תשע"ב, 31 אוקטובר 2011, בהעדר הצדדים.


חגי ברנר
, שופט
רשם
ביהמ"ש המחוזי
תל אביב-יפו







עא בית משפט מחוזי 32755-08/10 זכי רחמני נ' עירית רמת גן (פורסם ב-ֽ 31/10/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים