Google

מדינת ישראל - ענף תביעות ש"י - טאהא גוילס

פסקי דין על טאהא גוילס

8648/08 פ     20/11/2011




פ 8648/08 מדינת ישראל - ענף תביעות ש"י נ' טאהא גוילס








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בירושלים

ת"פ 8648-08 מ.י. יחידת תביעות ש"י נ' גוילס






בעניין
:
מדינת ישראל
-
ענף תביעות ש"י
ע"י ב"כ עו"ד נהלה גני

המאשימה


נ
ג
ד


טאהא גוילס
ע"י ב"כ עו"ד עבד אלקאדר אשרף

הנאשם


גזר - דין




הרקע
1.
הנאשם הורשע לאחר הודאתו בעובדות כתב האישום וללא ניהול הוכחות בעבירה של החזקת סכין, בכך שב-05.02.08 בשעה 11:00 במחסום אלזעיים נתפסה סכין בתא הדלת השמאלית של הנהג ברכב שהיה ברשותו, והנאשם טען כי החזיק את הסכין לצורך הגנה עצמית.

2.
בישיבת ההוכחות הודיעו הצדדים כי הגיעו להסדר טיעון לפיו הנאשם יחזור בו מכפירתו, יודה במיוחס לו, יוגש תסקיר שיתייחס להרשעה ולעונש, עמדת המאשימה היא למאסר בעבודות שירות, הסניגור יעתור לאי הרשעה ולשל"ץ, והמאשימה תשקול עמדתה לאחר הגשת התסקיר.


התסקיר
3.
הנאשם כבן 66, נשוי כ-34 שנים, אב ל-5 ילדים בגילאי 23-33, בעל מערכת ערכים חיובית ומנהל אורח חיים נורמטיבי ככלל. מגלה אחריות כלפי בני משפחתו ופרנסתם, אך חש תסכול וחוסר אונים מול הידרדרות מצבו הבריאותי המקשה עליו לעבוד במשרה מלאה, במשך שעות ארוכות ולהתפרנס כבעבר, עקב מחלת ריאות כרונית. בעבר עבד כנגר במקומות שונים ובהמשך בנגרייה במשך 25 שנה, ולאחר שעזב עקב עייפות פיזית, עבד 14 שנים כנהג מונית שכיר, כששעות עבודתו מצומצמות בשל מצבו הבריאותי. בדיון בביהמ"ש אמר הנאשם כי אינו עובד עוד.

4.
שירות המבחן ציין כי הנאשם לקח אחריות מלאה למעורבותו בעבירה, תוך שציין כי בתחילת דרכו כנהג מונית נשדד על ידי חבורת נערים שהסיע, והחזיק את הסכין מאחר ועקב אירוע זה חש חוסר ביטחון וצורך להגן על עצמו. שירות המבחן שקל להמליץ על הטלת של"ץ, אולם מאחר והנאשם מסר כי אין ביכולתו להתחייב ולבצע של"ץ, בין היתר בשל מצבו הבריאותי, וההרשעה לא תפגע בעתידו, המליץ שירות המבחן על עונש מאסר על תנאי מרתיע ומשמעותי לצד הטלת התחייבות להימנע מביצוע עבירה דומה בעתיד.


טיעוני ב"כ המאשימה לעונש
5.
הנאשם, כבן 66 שנה, הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של החזקת סכין, אין לו עבר פלילי וזה התיק היחיד המתנהל נגדו. תסקיר שירות המבחן ממליץ על הרשעה, מאסר על תנאי והתחייבות להמנע מביצוע עבירה דומה, לאחר שהנאשם לא הסכים לבצע של"ץ. שירות המבחן ציין כי הנאשם לוקח אחריות מלאה על מעשיו, מתאר נסיבה אישית וטראומה בעברו בעטינ החזיק את הסכין. אשר על כן עותרת המאשימה כי ביהמ"ש ירשיע את הנאשם ויטיל עליו מאסר שירוצה בעבודות שירות ולו קצר, ומאסר על תנאי, ויורה להשמיד את המוצג בסיום ההליך.


טיעוני ב"כ הנאשם לעונש
6.
שירות המבחן סבור כי מאחר והרשעה לא תפגע בנאשם ובעתידו, ניתן להרשיעו, לפיכך המליץ על הטלת מאסר על תנאי לצד התחייבות להימנע מביצוע עבירה דומה. ואולם יש קושי לקבל את הסבר שירות המבחן, ולו מהסיבה שהנאשם עובד מזה כ 14 שנים כנהג מונית, והמשך החזקתו ברישיון של נהג מונית כרוך באי הרשעתו. לפיכך, יש בהרשעתו כדי לפגוע בעיסוקו כנהג מונית. מתלושי שכרו הנאשם כנהג מונית, עולה כי לאחרונה הוא צמצם את שעות עבודתו בשל מחלתו.

7.
הנאשם בן 66, ללא עבר פלילי, ותיק זה הינו היחיד בו עורב עם החוק, שירות המבחן עמד על הטראומה שהובילה לטעות בשיקול דעתו בהחזיקו סכין, כשנשדד ע"י חבורת נערים בתחילת דרכו כנהג מונית, מאז האירוע עברה תקופה של יותר מ-3.5 שנים, והנאשם אדם נורמטיבי כשהמקרה הספציפי היה מעידה חד פעמית מצידו. לפיכך עותר הסניגור כי ביהמ"ש ימנע מהרשעת הנאשם, ומאחר והנאשם לא יכול להתחייב לביצוע של"ץ מטעמי בריאות עקב מחלת ריאות כרונית, יסתפק בהתחייבות ללא הרשעה.

8.
לחלופין אם ביהמ"ש יראה לנכון להרשיע את הנאשם, עותר הסניגור כי ביהמ"ש יאמץ את המלצת שירות המבחן ויטיל מאסר על תנאי והתחייבות להמנע מביצוע העבירה. שליחת הנאשם לממונה על עבירות שירות עלולה להיתקל בסירוב הממונה על עבודות שירות שלא יאשר בריאותית ביצוע מאסר בעבודות שירות.


דיון
9.
מדובר בעבירה חמורה, שכידוע עולה ממנה סיכון חמור לחיי אדם או פגיעה בגופו, עקב השימוש בסכין ברגע של כעס או סכסוך, עבירה הטומנת בחובה סכנה ממשית לחיי וגופו של אדם, שיש להמשיך ולהילחם בה על מנת למגרה, לאור הקלות הבלתי נסבלת של השימוש בסכין זמינה בעידנא דריתחא.
10.
מנגד קיימות נסיבות לקולא, לנאשם אין עבר פלילי והוא מנהל אורך חיים נורמטיבי, אך בית המשפט העליון כבר קבע כי גם בהיעדר עבר פלילי יש להטיל עונשים מרתיעים של מאסר בגין עבירה זו.

11.
בנוסף, מהתסקיר ומדברי הנאשם עולה כי הנאשם אינו עובד כנהג מונית, ואין בהרשעה כדי לפגוע בעתידו התעסוקתי, אשר על כן אני מרשיעה את הנאשם בעבירה של החזקת סכין.

12.
בהתחשב במכלול הנסיבות, חומרת העבירה מחד, וקשיי הנאשם לבצע צו של"ץ עקב מצבו הרפואי כמפורט בחוו"ד הממונה על עבודות השירות, אמנע גם מהטלת מאסר בעבודות שירות, ואני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א.
מאסר על תנאי לתקופה של 60 יום, והנאשם לא ירצה עונש זה, אלא אם יעבור תוך תקופה של 3 שנים מהיום, כל עבירה של החזקת סכין.

ב.
קנס בסך של 750 ש"ח או מאסר של 10 ימים תחתיו.
הקנס ישולם החל מיום 1.12.11 ובכל 1 לחודש שאחריו, ב-5 תשלומים שווים ורצופים.

ג.
חתימה על התחייבות על סך 2,500 ש"ח, להימנע מלעבור על החיקוק לפיו הורשע הנאשם תוך 3 שנים מהיום.

ד.
מורה על השמדת הסכין.

13.
המזכירות תשלח עותק מגזר הדין לשירות המבחן.


זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום
.

ניתן היום כ"ג בחשון, תשע"ב (20.11.11), בנוכחות ב"כ המאשימה, עו"ד
בועז ביטון, הנאשם וב"כ עו"ד
עבד אלקאדר אשרף.


_____________________


אילתה זיסקינד
, שופטת






פ בית משפט שלום 8648/08 מדינת ישראל - ענף תביעות ש"י נ' טאהא גוילס (פורסם ב-ֽ 20/11/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים