Google

בשיר שיבלי - זאבי מלכה

פסקי דין על בשיר שיבלי | פסקי דין על זאבי מלכה

29050-09/10 א     30/11/2011




א 29050-09/10 בשיר שיבלי נ' זאבי מלכה








בית משפט השלום בקריית שמונה



ת"א 29050-09-10 שיבלי ואח' נ' מלכה ואח'






בפני

כב' השופטת
רבקה איזנברג


תובע/נתבע שכנגד

בשיר שיבלי


נגד


נתבעת/תובעת שכנגד

זאבי מלכה




פסק דין



1.
פסק-דין זה ניתן על דרך הפשרה, לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד – 1984 וזאת מכוח הסכמת הצדדים,כמפורט בפרוטוקול מיום 19.9.11.



המדובר בתביעה שהגיש התובע, הנדסאי וקבלן לעבודות בניין,בגין עבודות בניה שביצע עבור הנתבעת .לטענת התובע, הפסיק את העבודות בשל התנהלות הנתבעת ו/או מי מטעמה והפרת ההסכם ע"י הנתבעת בסירוב לשלם תמורת העבודות. התובע תבע את יתרת התמורה בגין העבודות שבוצעו על ידו,עלות החומרים,תשלום לקבלן הבניה, עלות שינויים בתכניות שנאלץ לבצע וכן פיצוי בגין עוגמת נפש.

2. לטענת הנתבעת,התובע ביצע את העבודות בניגוד לתכניות ולתקנים המחייבים ולפיכך הופסקה עבודתו על ידה.
התובעת הגישה תביעה שכנגד במסגרתה תבעה פיצוי בגין ליקויים בבניה,הפרש תשלום בין הסכום שהוסכם עם התובע כתמורת העבודות לבין הסכום שנאלצה לשלם לקבלן חלופי,נזקים שנגרמו לארונות בגין העבודה הלקויה הנטענת,דמי פיגור בגין האיחור בסיום העבודה וכן פיצוי בגין עגמת נפש.

3.
מהנדס בניין ושמאי מקרקעין אשר מונה כמומחה מטעם ביה"מ,בדק את טענות הצדדים ואת הנכס נשוא העבודות. המומחה קבע בחוות דעתו,כי לאחר הפחתת שווי הליקויים שמצא מהסכום שהגיע לתובע בגין העבודות שביצע התובע,זכאי התובע לתשלום סכום של 31,300 ₪.

4.
לטענת הנתבעת,יש להפחית מהסכום שקבע המומחה סך של 11,050 ₪ אשר המומחה הביא בחשבון התמורה המגיעה לתובע בגין תוספת בניה. הנתבעת טענה כי המומחה חרג מסמכותו בקביעה זו שכן הטענה כלל לא הועלתה ע"י התובע וזאת מאחר שההסכם שנכרת בין הצדדים,היה הסכם פאושלי.
כן טענה הנתבעת כי יש להפחית מהסכום שנקבע גם את שווי הנזקים הנוספים להם טענה מעבר לליקויי הבניה ולפיכך הנתבע הוא זה שחייב לשלם לה,לטענתה, סכום של 17,130 ₪ בתוספת פיצוי בגין עוגמת נפש.

דיון

5. כבר בראשית הדברים אדגיש, כי בעובדה שהצדדים הסכימו והסמיכו את בית המשפט להכריע על דרך הפשרה, יש להצביע על כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת, אשר יהיו בה קביעות וממצאים חד משמעיים ביחס למי מהצדדים.

בעניין זה כבר נקבע בפסיקה: "הסכמה זו מקפלת בתוכה את נכונותו של כל צד שלא לעמוד בתוקף על כל טענותיו בבחינת "יקוב הדין את ההר" ואת נכונותו של כל צד להטות אוזן קשבת לטענות חברו. המשפט מכיר בחשיבות ערך האמת, אך גם ביחסיותו של ערך זה. המשפט מתרחק מערכים מוחלטים ומחפש פשרה- המשקפת את מלוא המורכבות של הקיום האנושי- בין ערכים מתנגדים. דווקא החיפוש אחר ערכים ובהם החיפוש אחר האמת מביא את המשפט לצורך הדורש לאזן בין ערכים מתנגשים (ראה אהרון ברק- על משפט שיפוט ואמת, משפטים כ"ז (תשנ"ו) 11).

כבר נקבע כי פסיקת בית המשפט בהליך לפי סעיף 79 איננה מוגבלת לד' אמותיו של הדין המהותי אלא גם לעקרונות ושיקולים של מוסר, חירות, צדק, שלום ויישור הדורים"

(ת"א (ת"א) 726247/06 סלקום ישראל בע"מ נ. בריטניה ישראל מעוף נכסים והשקעות בע"מ).

כפי שהובהר והוסכם על ידי הצדדים, פס"ד זה אשר ניתן על דרך הפשרה אינו מנומק. בעניין זה אזכיר את ההלכה כי מוטב שפס"ד על דרך הפשרה לא ינומק בשל מורכבות השיקולים העומדים בבסיסו ואשר אינם ניתנים למדידה ומשקל (ראה רע"א 3876/01 פלסט בע"מ נ. שיטרית, שם סקר בית המשפט את הבסיס להלכה זו).


6. עיינתי בכתבי הטענות ובמסמכים שצורפו אליהם וכן בחוות דעתו המפורטת של המומחה. שקלתי את טענות הצדדים והבאתי בחשבון שיקולים של דין, אך גם של צדק החורגים מהדין המהותי והרלבנטיים כאמור להכרעה על דרך הפשרה.
לאחר בחינת כל הנתונים כאמור, אני קובעת בהתייחס לתביעה ולתביעה שכנגד,כי על הנתבעת לשלם לתובע סכום של 18,250 ₪.
בנוסף תשלם הנתבעת לתובע הוצאות משפט, לרבות שכ"ט עו"ד,

אשר לאור ההסכמה להכרעה על דרך הפשרה וקיצור ההליכים לבירור התביעה ,יעמדו על סך כולל של 2,000 ₪ בלבד.
סכומים אלו ישולמו לתובע תוך 30 יום שאם לא כן,יישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד התשלום המלא בפועל.







ניתנה היום, ד' כסלו תשע"ב


, 30 נובמבר 2011


, בהעדר הצדדים.


















א בית משפט שלום 29050-09/10 בשיר שיבלי נ' זאבי מלכה (פורסם ב-ֽ 30/11/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים