Google

מינהל מקרקעי ישראל - מסעוד דבאח, סעיד דבאח, יונס דבאח ואח'

פסקי דין על מינהל מקרקעי ישראל | פסקי דין על מסעוד דבאח | פסקי דין על סעיד דבאח | פסקי דין על יונס דבאח ואח' |

30157-12/10 א     02/06/2011




א 30157-12/10 מינהל מקרקעי ישראל נ' מסעוד דבאח, סעיד דבאח, יונס דבאח ואח'










בית המשפט המחוזי בחיפה

ת"א 30157-12-10 דבאח ואח'
נ' מינהל מקרקעי ישראל



02 יוני 2011



בקשה מס'

2


בפני

כב' השופטת ר. למלשטריך- לטר

מבקשים

1
.
מינהל מקרקעי ישראל



נגד

משיבים

1. מסעוד דבאח


2. סעיד דבאח


3. יונס דבאח


4. סאלח דבאח




החלטה

1. בתיק זה הגישו המשיבים תביעה למתן

פסק דין
הצהרתי, אשר יצהיר כי סבם המנוח של המשיבים, מר יונס דבאח ז"ל אשר נפטר בשנות ה-60 (להלן "המנוח "), הינו הבעלים של 2000/144141
חלקים מחלקה 3 בגוש
18814
באדמות כפר דיר אלאסד (להלן "המקרקעין"). נטען כי המנוח התגורר במקרקעין ונהג בהם מנהג בעלים כחמישים שנה לפני קום המדינה וכי צאצאי המנוח מתגוררים במקרקעין ונוהגים בה מנהג בעלים.
צורף נסח רישום (הוצא ביום 23.6.09) ממנו עולה כי הבעלים הרשום במקרקעין כבר מיום 3.2.66 הינה מדינת ישראל, מכח רישום לאחר הסדר. נטען על ידי התובעים כי בשנות ה-50 וה-60, האזור בסביבת המקרקעין היה שומם, לכן לא השתתף המנוח בהליכי ההסדר ולא דרש לרושמו כבעלים.

2. המבקשת הגישה בקשה לסילוק התביעה על הסף בשל העדר עילה, התיישנות ושיהוי.
נטען כי חזקת הרישום במקרקעין מוסדרים הינה חותכת, וכתב התביעה חסר כל טענה או התייחסות לענין ס' 93 לפקודת הסדר זכויות מקרקעין [נוסח חדש] התשכ"ט 1969. תמצית תגובת המשיבים הינה כי אין להכריע בתביעה ללא שמיעת הוכחות וראיות, שכן סילוק על הסף הינו סעד קיצוני. עוד הוסיפה התגובה, מבלי שנתמכה בתצהיר כלשהו ובשונה מתסריט שצורף לכתב התביעה עצמו, כי על החלקה נבנו שני בתים כאשר המשיבים מתגוררים בבתים אלו ולפי חוק המקרקעין, חזקה שמחזיקי דירות הם בעלי הדירות. עוד הוסיפו כי טענו כי זכות הבעלות צומחת מהחזקה במקרקעין, שקדמה לחוק המקרקעין התשכ"ט 1969 , וכן טענו לעילת מרמה לפי ס' 93 לפוקדת ההסדר (על אף שאין טענה כזו בכתב התביעה) . המשיבים הביעו נכונותם לתקן את כתב התביעה בהתאם. עוד נטען כי מדובר ביורשים המחזיקים את הנכס בנאמנות ולכן אין מקום לטענת ההתיישנות. עוד בנושא זה טוענים המשיבים כי רק לאחרונה נודע להם על הליכי ההסדר ועל המרמה. (לא פורט בכתב התגובה מהי המרמה הנטענת).

3. על פניו עולה כי תגובת המשיבים לבקשה לסילוק על הסף תלושה מכתב התביעה שהגישו.

4. ס' 125 לחוק המקרקעין התשכ"ט 1969 קובע – "רישום בפנקסים לגבי מקרקעין מוסדרים יהווה ראיה חותכת לתוכנו, אולם אין בכך כדי לגרוע מהוראות סעיפים 93-97 לפקודת הסדר זכויות במקרקעין [נוסח חדש] תשכ"ט 1969."
תביעת התובעים מתייחסת למעשה לרישום "לא נכון" בפנקס המקרקעין. ס' 93 לפקודת הסדר זכויות במקרקעין [נוסח חדש] התשכ"ט 1969 קובע – " שוכנע בית המשפט לאחר ההסדר שרישומה של זכות בפנקס הושג במרמה, או שזכות שהיתה רשומה בפנקס קיים הושמטה מן הפנקס החדש או נרשמה בו שלא כשורה, רשאי בית המשפט, בכפוף לדין החל על התיישנות תובענות להורות על תיקון הפנקס...."

5. עוד טרם דיון בנושא ההתיישנות והשיהוי, האופציה שמעלים המשיבים כדי להצדיק את
שינוי הרישום הינה טענה לרישום הזכות במרמה. טענה כזו לא נטענה בכתב התביעה. נהפוך הוא. צויין כי המנוח לא לקח חלק בהליכי הרישום בשל היות המקום נידח ולא מיושב, ואולי מפאת גילו או אורחות חייו. (ס' 8 לכתב התביעה).

6. מאחר שסילוק התביעה על הסף הינו סעד קיצוני, וסעד זה ניתן במשורה וביד קמוצה כדי שלא לפגוע בזכות החוקתית של התדיינות בפני
ערכאות ,במיוחד כשמדובר בתביעה לזכות קניינית , ניתנת שהות לתובעים להגיש בקשה לתיקון כתב תביעתם.
הבקשה צריכה להיות נתמכת בתצהיר שמסביר בפרוט את הטענות שמבקשים להוסיף לכתב התביעה המקורי, וכן מסביר מדוע ענין זה לא הובא בכתב התביעה המקורי שהוגש. לבקשה לתיקון כתב התביעה יש לצרף מפת מודד מוסמך של חלקה 3 הנטענת המראה מצב קיים.

7. בקשה כאמור תוגש בתוך 21 יום מהיום. לאחר מתן תגובת המדינה תנתן החלטה בבקשה לתיקון כתב התביעה.
8. התיק אלי למעקב ביום
25.12.11.

9. המזכירות תודיע לצדדים על החלטה זו. ד


ניתן היום,
כ"ט אייר תשע"א, 02 יוני 2011, בהעדר הצדדים.







הוקלד על ידי .......







א בית משפט מחוזי 30157-12/10 מינהל מקרקעי ישראל נ' מסעוד דבאח, סעיד דבאח, יונס דבאח ואח' (פורסם ב-ֽ 02/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים