Google

מדינת ישראל - יוסי בלו

פסקי דין על יוסי בלו

30919-10/10 פ     06/12/2011




פ 30919-10/10 מדינת ישראל נ' יוסי בלו








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו

ת"פ 30919-10-10 מדינת ישראל
נ' בלו


06 דצמבר 2011





לפני
כב' השופט
דר' עודד מודריק
, סגן נשיא



בעניין:

מדינת ישראל
ע"י עו"ד שרונה גדה
פמת"א - פלילי



המאשימה



נגד


יוסי בלו


ע"י עו"ד ניל סיימון
ועו"ד גדי ציון
הנאשמים


גזר דין

הנאשם, אדם כבן 33 שנים,
נותן את הדין בגין עבירת שוד. ביום 10.10.10, בשעת בוקר נכנס הנאשם לסניף
בנק הפועלים ברחוב בן יהודה בתל אביב והציג לפני אחת מפקידות השרות פתק שבו נרשם "זה שוד את הסף במעטפה יש לי פה נשק בשקט". מכוח האיום הזה הוציאה פקידת השרות עשרות שטרי כסף מקופת הסניף והניחה על הדלפק לפני הנאשם. זה דרש שטרי כסף נוספים והפקידה נענתה לדרישה. הנאשם נטל סכום של 10,800 ש"ח
והסתלק מן המקום.

מתסקיר שרות המבחן עולה שהנאשם נעדר כל עבר פלילי הסתבך בעברה דנן על רקע התמכרות להימורים. רקע הצמיחה שלו הוא
במשפחה
נורמטיבית. הוא ניהל עם אביו עסק מסוים ולאחר שהעסק נסגר ומקורות ההכנסה של הנאשם הצטמצמו מאד, קלע הנאשם עצמו, נוכח התמכרותו הכפייתית אל נסיבות שהוליכו לביצוע העברה.

הנאשם ניסה בעבר לטפל בבעיית ההתמכרות באמצעות מכון גמילה אולם הייתה לכך הצלחה חלקית. לאחר ששוחרר ממעצר של כחודש ימים השתלב בשנית במכון גמילה (המכון הישראלי לגמילה מהתמכרויות) ומזה
קרוב לשנה הוא עובר שם תהליך טיפולי. מתסקיר שרות המבחן ומדו"ח המכון עולה שהנאשם מגלה רצון חזק להיפטר מן ההתמכרות. הוא מכיר בפשעו ומבקש לחזור למוטב.

שירות המבחן סבור שיש סיכוי סביר מאד להצלחת המהלך הטיפולי. השרות ממליץ על עונש מאסר לנשיאה בעבודת שירות ובנוסף לכך העמדת הנאשם לפיקוח של שירות המבחן. השירות יקיים קשר עם
מכון הגמילה ויבחן מעת לעת את הצורך בשינוי בתהליך הטיפולי.

התביעה מבקשת שייגזר לנאשם עונש של מאסר ממשי . עונש כזה יהלום את חומרת העבירה ויהווה תגובה מרתיעה כנגד עבירות שוד בסניפי בנקים שקל מאד לבצע אותן.

חככתי בדעתי היטב והגעתי לכלל מסקנה שיש מקום לעונש מתון משהו, כדי שלא תישמט הקרקע מתחת לפני הסיכוי להחזיר את הנאשם למסלול חיים אזרחי תקין. מסקנתי מונעת מכוח שלוש נסיבות: ראשית, הנאשם הודה באשמה, נטל אחריות, הביע חרטה ועשה מעשה חשוב כדי לממש את הבטחתו שלא יחזור לסורו. שנית, הגם שמדובר בעבירה חמורה, שאסור להקל בה ראש, אין להתעלם מכך שלא ננקטה אלימות פיזית וממילא גם לא נגרמה פגיעה פיזית. בנסיבות, אין גם יסוד לסברה שנגרמה פגיעה נפשית לפקידת השירות. שלישית, מאחר שזו הסתבכות ראשונה של הנאשם בפלילים, יש יסוד לסברת שירות המבחן שהוא הפיק את לקחו ויעשה את הנדרש כדי להיפטר מהתמכרותו וכדי להיטיב את דרכו.

אני דן את הנאשם
לשנתיים מאסר שמהן 6 חודשים יהיו לנשיאה בפועל והיתר על תנאי לשלוש שנים מהיום. התנאי הוא שלא יעבור עבירה שיש בה יסוד של אלימות או איומים באלימות והיא פשע או עבירה כנגד רכוש שהיא פשע.

יצוין שתקופת המעצר (10.10.10 – 8.11.10) לא תבוא במניין העונש.

ניתן בזה צו להעמדת הנאשם בפיקוח שרות המבחן למשך שנה מהיום.

הנאשם יישא את עונש המאסר בפועל בעבודת שרות אם הממונה על עבודת השרות יציע עבודת שרות מתאימה.

זכות ערעור כדין

ניתן היום,
י' כסלו תשע"ב, 06 דצמבר 2011, בהעדר הצדדים.











פ בית משפט מחוזי 30919-10/10 מדינת ישראל נ' יוסי בלו (פורסם ב-ֽ 06/12/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים