Google

אחמד חסן, מחמוד חסן - יבגני שלום בלוך

פסקי דין על אחמד חסן | פסקי דין על מחמוד חסן | פסקי דין על יבגני שלום בלוך

1163-03/09 תאמ     06/12/2011




תאמ 1163-03/09 אחמד חסן, מחמוד חסן נ' יבגני שלום בלוך








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בקריית שמונה



תא"מ 1163-03-09 חסן ואח' נ' בלוך






בפני

כב' השופטת
רבקה איזנברג


תובעים

1
.
אחמד חסן

2
.
מחמוד חסן


נגד


נתבע

יבגני שלום בלוך




פסק דין




1.
פסק-דין זה ניתן על דרך הפשרה, לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד – 1984 וזאת מכוח הסכמת הצדדים,כמפורט בפרוטוקול מיום 6.12.11.


המדובר בתביעה בגין נזקי רכוש שנגרמו לרכב התובע 1 ,בו נהג
התובע 2, מסוג משאית מרצדס (להלן :"המרצדס"),כתוצאה מתאונה שארעה ביום 7.1.08 בין המרצדס לרכב מסוג פיאט (להלן:"הפיאט"),בו נהג הנתבע.

2.
לטענת התובעים,התאונה ארעה
בעת שהנתבע נהג במהירות מופרזת ופגע מאחור במרצדס. התובעים תבעו את הפרש הנזקים הישירים בגינם לא קיבלו פיצוי מטעם מבטחת המרצדס וכן תבעו נזקים עקיפים בגין עגמת נפש והשבתת רכב.

3.
הנתבע הכחיש את נסיבות התאונה וטען בכתב הגנתו כי נסע במהירות איטית כשהתובע 2 אשר נהג במרצדס מאחוריו,יצא ללא התראה מוקדמת מנתיבו וחזר לנתיב בו נסע הנתבע תוך שהוא מנסה להשתלב בתנועה ובולם לפני הנתבע. הנתבע טען כי לא יכול היה לצפות את הכניסה והבלימה הפתאומיים לנתיבו ולכן פגע במרצדס מאחור. הנתבע הכחיש את הנזקים הנטענים וטען כי אינם אמיתיים ומופרזים.

4.
מטעם התובעים העיד התובע 2 בלבד וכן הוגשו,בין היתר,חוות דעת שמאית והודעות
שנגבו בתיק המשטרה.
מטעם הנתבע העיד הנתבע והוגשו,בין היתר,חוות דעת מומחה בתחום תאונות דרכים וכן חוות דעת שמאית.
התובעים הפנו בסיכומיהם לסתירות בין גרסאות הנתבע בחקירתו במשטרה ,בכתב הגנתו ובתצהירו. התובעים טענו כי גם חוות הדעת שהגיש הנתבע אינה נתמכת במציאות וכי מיקום הנזקים ברכבים נובע מכך שהנתבע סטה ימינה כדי לנסות לברוח
מהתאונה כפי שאף העיד במשטרה.
הנתבע הפנה בסיכומיו לחוות הדעת ולתמונות שהגיש ואשר על פיהם מיקום הנזקים ברכבים,מיקום הרכבים לאחר התאונה וסימני הבלימה בכביש תומכים לטענתו,בגרסתו. הנתבע הוסיף כי התובע ֲ הודה בחקירתו כי נסע במהירות של 80 קמ"ש ומאחר שמהירות זאת הייתה כפולה ממהירות הנתבע טען הנתבע כי גרסת התובעים אינה אפשרית.
הנתבע הוסיף כי עדותו במשטרה נבעה מחוסר הבנה של השפה העברית ומהיותו בלתי מרוכז ונסער בסמוך לתאונה. לעניין הנזקים,טען הנתבע כי מלבד נזקים בגין כינון והשתתפות עצמית,קיבלו התובעים פיצוי מהמבטחת וכי לעניין הנזקים העקיפים לא הוגשה כל אסמכתא להוכחתם. הנתבע טען כי מחקירת התובע
עלה כי חלק מהנזקים שנקבעו בחוות דעת השמאי שהגיש,לא התרחשו כלל וכלל.

5.

כבר בראשית הדברים אדגיש, כי בעובדה שהצדדים הסכימו והסמיכו את בית המשפט להכריע על דרך הפשרה, יש להצביע על כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת, אשר יהיו בה קביעות וממצאים חד משמעיים ביחס למי מהצדדים.

בעניין זה כבר נקבע בפסיקה: "הסכמה זו מקפלת בתוכה את נכונותו של כל צד שלא לעמוד בתוקף על כל טענותיו בבחינת "יקוב הדין את ההר" ואת נכונותו של כל צד להטות אוזן קשבת לטענות חברו. המשפט מכיר בחשיבות ערך האמת, אך גם ביחסיותו של ערך זה. המשפט מתרחק מערכים מוחלטים ומחפש פשרה- המשקפת את מלוא המורכבות של הקיום האנושי- בין ערכים מתנגדים. דווקא החיפוש אחר ערכים ובהם החיפוש אחר האמת מביא את המשפט לצורך הדורש לאזן בין ערכים מתנגשים (ראה אהרון ברק- על משפט שיפוט ואמת, משפטים כ"ז (תשנ"ו) 11).

כבר נקבע כי פסיקת בית המשפט בהליך לפי סעיף 79 איננה מוגבלת לד' אמותיו של הדין המהותי אלא גם לעקרונות ושיקולים של מוסר, חירות, צדק, שלום ויישור הדורים"
(ת"א (ת"א) 726247/06 סלקום ישראל בע"מ נ. בריטניה ישראל מעוף נכסים והשקעות בע"מ).

6.
כפי שהובהר והוסכם על ידי הצדדים, פס"ד זה אשר ניתן על דרך הפשרה אינו מנומק. בעניין זה אזכיר את ההלכה כי מוטב שפס"ד על דרך הפשרה לא ינומק בשל מורכבות השיקולים העומדים בבסיסו ואשר אינם ניתנים למדידה ומשקל (ראה רע"א 3876/01 פלסט בע"מ נ. שיטרית, שם סקר בית המשפט את הבסיס להלכה זו).


7.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ובמסמכים שהגישו ולאחר ששמעתי את עדויות הצדדים והתרשמתי ממהימנותם ולאחר שהבאתי בחשבון
את מכלול הנסיבות והשיקולים הנדרשים לצורך הכרעה על דרך הפשרה,כאמור,אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובעים סכום של 10,200 ₪.


בנוסף יישא הנתבע בהוצאות התובעים ,לרבות שכ"ט עו"ד בסכום כולל של 2,300 ₪.

(בקביעת סכום זה הבאתי בחשבון,בין היתר ולרבות מכלול הנסיבות בתיק, גם את העובדה שמדובר בהכרעה על דרך הפשרה,אך גם את התנהלות הנתבע בהגשת תצהיריו באיחור).






ניתן היום,
י' כסלו תשע"ב, 06 דצמבר 2011, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 1163-03/09 אחמד חסן, מחמוד חסן נ' יבגני שלום בלוך (פורסם ב-ֽ 06/12/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים