Google

אמיר ג'בארין - כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על אמיר ג'בארין | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי

9670-06/10 פשר     11/12/2011




פשר 9670-06/10 אמיר ג'בארין נ' כונס הנכסים הרשמי








בית המשפט המחוזי בנצרת



11 דצמבר 2011

פש"ר 9670-06-10 ג'בארין נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה




בעניין:
פקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש) תש"ם-1980

הפקודה

ובעניין:

ובעניין:

אמיר ג'בארין

ת.ז. 059364620

עו"ד שמואל לביא
החייב

מנהל מיוחד




ובעניין:
כונס הנכסים הרשמי
הכונ"ר

החלטה

החייב הגיש בקשה להכרזתו כפושט רגל. ב"כ הכנ"ר, המנהל המיוחד וחלק מהנושים מתנגדים לבקשה.

חוות דעת המנהל המיוחד
-
המנהל המיוחד סבור כי החייב לא המציא את מלוא הדוחות. מחלקי הדוחות שהמציא, עולות אינדיקציות לחוסר תום לב בפעילות החברות אותן ניהל החייב. החייב משך משכורות בעשרות אלפי ₪ לחודש, המנהל המיוחד סבור כי מדובר במשכורת בלתי סבירה לחברה בקשיים, רכש רכב יוקרתי מסוג מרצדס בשנת 2007 בעלות של 200,000 ₪, למרות הקשיים הכלכליים של החברות.
החייב לא הרים את הנטל המוטל עליו להראות תום לב.
במהלך ניהול ההליך מנהל החייב, במסווה, עסק על שם בנו ולא מדווח על הכנסותיו ורכושו. שיתוף הפעולה שלו עם המנהל המיוחד הינו חלקי, לא המציא חלק מהמסמכים שנדרש. החייב מקפיד להגיש דוחות ולשלם את התשלום החודשי. המנהל המיוחד סבור גם כי יש להורות על הגדלת התשלום החודשי. כיום משלם החייב סך של 700 ₪.
על פי ממצאי החקירה, החייב מועסק החל מינואר 2011 אצל קבלן בשם "אביבים", כמנהל עבודה באתר בנייה בחולון ושכרו נע בין 5,500 ₪ לבין 6,000 ₪. בחקירתו הראשונה בפני
המנהל המיוחד, ציין כי אשתו איננה עובדת מזה כשנתיים בשל הקושי למצוא עבודה. לפני כן, הועסקה אשתו בחברות שבבעלותה. לאחר מכן, הצהיר כי גם אשתו עובדת אצל אותו קבלן "אביבים" בניהול חשבונות אך לא באופן רציף, אלא לפי צורך. לאחר מכן, שוב הצהיר החייב כי אשתו איננה עובדת כי לא השתלם לה וחיפשה עבודה אחרת.
לשאלת המנהל המיוחד האם יש קשר בין החייב או מי מטעמו לבין הקבלן "אביבים", השיב החייב:
"אני רק עובד וזה הכל".
בפועל, הקבלן "אביבים" הוא עסק על שם בנו של החייב שהוא כבן 21 [יליד 1989], המתגורר עם החייב.
המנהל המיוחד סבור ש"אביבים" הינו למעשה עסק של החייב ולא סביר שבנו בן ה- 21 ינהל עסק שכזה.

בחוות דעת משלימה מציין המנהל המיוחד כי סך כל תביעות החוב עומד על 10,361,359 ₪.
המנהל סבור, לאחר שחקר את בנו של החייב, כי בנו של החייב הינו "איש קש" המהווה מסווה לפעילות עסקית של החייב, תוך כדי הגנת צו הכינוס, מבלי שפעילות שכזו דווחה ואושרה כנדרש, ותוך העלמת הכנסות מעיני הנושים. הסיבות למסקנה זו פורטו בסעיף 9 לחוות הדעת המשלימה. סך הכנסתו החודשית האמיתית של החייב היא 20,000 ₪ ברוטו, וההכנסה הפנויה של החייב היא 12,000 ₪ לכל הפחות. המנהל מבקש להעמיד את התשלום החודשי על סכום זה.
סיכומם של דברים, המנהל המיוחד סבור כי קיים חוסר תום לב גם באופן יצירת החובות וגם בהתנהלותו של החייב במהלך ניהול ההליך.

הכנ"ר סומך את ידיו על ממצאי ועמדת המנהל המיוחד, מתנגד בכל תוקף להכרזה ומבקש לדחותה לאלתר.

הנושה – "יסודות ח.פ. בע"מ" ביקש לבטל את צו הכינוס והודיע על התנגדותו הנחרצת להכרזה.

תגובת החייב
-
החייב מציין כי קודם לפנייתו להליכי פש"ר, הוא ביקש להיות מוכרז כחייב מוגבל באמצעים, אך הופנה להליכי פש"ר. החייב טוען שהעסק "אביבים" שנפתח הוא עסק עצמאי של בנו. החייב עדכן את המנהל המיוחד עוד קודם לחקירתו, על תחילת עבודתו וביקש לתאם את הדברים עם המנהל המיוחד.
החייב מבקש מבית המשפט שלא להכריע בבקשה ולדחות אותה עד אשר יסתיימו הליכי הבוררות שהחייב צד להם, בהם הוא מיוצג על ידי עו"ד בנר, שהסיכוי לקבלת תשלום כספי משמעותי מהליך הבוררות הנמצא כעת בעיצומו. מצב היכול להביא את החייב למצב בו יוכל להציע הצעת הסדר הוגנת וסבירה. עוד מציין החייב כי החובות בפועל נמוכים מסכום תביעות החוב.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, נראה לי כי עמדתם של המנהל המיוחד והכנ"ר מבוססת וכי התנהלות החייב, לכאורה, הינה בעייתית ונגועה בחוסר תום לב.

במצב דברים רגיל היה מקום לקבל את הבקשה של המנהל המיוחד והכנ"ר, לדחות את בקשת החייב להכרזתו כפש"ר, ולהסיר ממנו את הגנת הפקודה.

למרות האמור, אני סבור כי לאור הודעת ב"כ החייב כי בכוונתו להציע הסדר שיש סיכוי כי יקבל את האישור הנדרש מהנושים, נראה לי כי יש לתת את ההזדמנות הנאותה לחייב, שכן אם תוסר ממנו הגנת הפקודה, הסיכוי להסדר סביר, נראה על פניו, קלוש.

לאור התנהלות החייב ולאור העובדה כי מן הדין היה לקבל את עמדת הכנ"ר והמנהל המיוחד, נראה לי כי האיזון הנכון המצריך לקחת בחשבון את אינטרס הנושים, ייעשה על ידי הגדלת התשלום החודשי באופן משמעותי, כתנאי לדחיית ההכרעה בבקשה, כפי שביקש החייב.

לפיכך, אני מורה על דחיית הדיו בבקשה ליום 20/06/12, שעה 12:00.

התנאי לכך הוא שהחייב ישלם מדי חודש בחודשו, החל מיום 1/1/12, סך של 10,000 ₪. סכום זה איננו בבחינת "קנס" על התנהלותו של החייב, אלא מתוך קביעה והכרה כפי שציין המנהל המיוחד, לאחר חקירה ודרישה, כי לרשות החייב עומדת בפועל הכנסה גבוהה בהרבה מזו שהוא הצהיר עליה וכי הכנסתו זו מאפשרת לו להפריש לקופת הכנ"ר סך של 10,000 ₪ לחודש.

ככל שלא ישולם תשלום כלשהו במועדו, וככל שתהיה פניה לבית המשפט על ידי הכנ"ר, המנהל המיוחד, או מי מנהושים תינתן החלטה בעניין בקשת החייב להכרזה עוד קודם מועד הדיון שנקבע.

ניתנה היום,
ט"ו כסלו תשע"ב, 11 דצמבר 2011, בהעדר הצדדים
.







יוסף בן-חמו
, שופט
רשם בית המשפט המחוזי - נצרת









פשר בית משפט מחוזי 9670-06/10 אמיר ג'בארין נ' כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 11/12/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים