Google

עמר שמעון - אבי שלום בן שבת

פסקי דין על עמר שמעון | פסקי דין על אבי שלום בן שבת

125/10 א     15/12/2011




א 125/10 עמר שמעון נ' אבי שלום בן שבת








בית המשפט המחוזי בנצרת



ת"א 125-10 עמר נ' בן שבת




בפני

כב' השופט
אשר קולה

התובע
עמר שמעון


נגד

הנתבע
אבי שלום בן שבת



פסק דין


1.
בעלי הדין הסמיכו את בית המשפט לפסוק בתיק דנן בדרך של פשרה בהתאם לסעיף 79א לחוק בתי המשפט (נוסח משולב), תשמ"ד - 1984, זאת לאחר שבישיבה מיום 03.10.11 קיבלו הצדדים את הצעת בית המשפט ולפיה:


"לסילוק סופי מלא ומוחלט של כל תביעות התובע מכל מין וסוג שהוא ולסילוק טענות הנתבע בגין חובות כלשהן שחייב לו התובע, אם בגין מכירת החנות נשוא התביעה ואם בגין הסכומים שהנתבע טוען שהתובע חייב לו, בית המשפט יפסוק את הסכום שעל התובע להעביר לנתבע וזאת בסכום שבין 200,000 ₪ ל- 500,000 ₪. כמו כן, בית המשפט יפסוק באיזו פריסה ישולם הסכום שיקבע בסופו של יום וכל זאת על דרך הפשרה ובהתאם לסעיף 79(א)א לחוק בתי המשפט. עוד מוסמך בית המשפט לקבוע מה תהיה הסנקציה במידה והתובע לא יעמוד בתשלומים שייקבעו. לצורך קביעת הסכום כאמור יגישו הצדדים סיכומים קצרים בכתב שאליהם יהיו רשאים לצרף כל מסמך קביל שהוגש אם בבית משפט זה ואם בבתי משפט אחרים, לרבות לשכת ההוצאה לפועל. הנתבע אף הוא יהיה רשאי לצרף כל מסמך כמפורט לעיל".

2.
ב"כ הצדדים הגישו סיכומים ארוכים, זאת בניגוד להצהרותיהם לפרוטוקול, בהם עסקו בעיקר בטענות של מהימנות או למעשה אי מהימנות שכל צד ייחס למשנהו וכן באשר לטענות העובדתיות לגופן.

3.
אקדים ואומר, כי בית משפט אשר נותן פסקי דין על דרך הפשרה, רשאי לשקול, לבד משיקולי משפט גם שיקולים של צדק ועוד.

ראה לעניין זה דברי השופט טירקל ע"א 1639/97 אגיאפוליס בע"מ נ' הקסטודיה אינטרנציונלה דה טרה סנטה נג (1) 337, ניתן ביום 17.1.1999 וכדלהלן:


"בית משפט הדן שלא על דרך הפשרה, חזקה עליו שהוא פוסק בראש ובראשונה על פי הדין שהוא מיישם על העניין שלפניו. עם זאת, אין הוא מנוע מלהביא בחשבון שיקוליו – אם הדין אינו מציב גבולות לכך, גם שיקולים ראויים אחרים, שהם, בעיקר, שיקולים אנושיים ומוסריים העולים מתוך הנסיבות המיוחדות של העניין ושל המתדיינים. במילים אחרות, שיקול דעתו מבוסס הן על הדין והן על אותם שיקולים, כאשר הבכורה היא, כמובן, לשיקולי הדין.


גם שיקול דעתו של בית משפט הפוסק על דרך הפשרה, מבוסס הן על הדין והן על השיקולים הנוספים שהזכרתי, אולם כאן לא ניתנה הבכורה לאלה או לאלה. ראה בית המשפט לטוב לפניו, ישקול רק – או בעיקר – שיקולים שבדין; ראה לטוב לפניו, ישקול רק - או בעיקר – אותם שיקולים נוספים בתהליך ההכרעה, רשאי הוא לאחוז באלה כמו באלה, במידה היפה בעיניו".


עוד ראה רע"א 11579/05 ניידות חב"ד להפצת יהדות ארה"ב נ' נסים חנניה.

4.
לאחר שעיינתי בחומר הנמצא בתיק, לרבות סיכומי הצדדים בכתב על נספחיהם, הנני
פוסק בדרך של פשרה כדלקמן:

5.
אני מורה על ביטול מכירת הזכויות בנכס הידוע כגוש 13162 חלקה 42 ברח' ההסתדרות מס' 5 בקרית שמונה (להלן: "העסק") ובכפוף לאמור בסעיף 11 להלן.

6.
על התובע לשלם לנתבע סך כולל של 300,000 ₪ (להלן: "סכום הקרן").

7.
התובע ישלם את הסכום הנ"ל לנתבע ב- 30 תשלומים שווים ורצופים החל מ- 30.1.12 ובכל 30 לחודש שלאחריו. הסכום, כאמור לעיל, כולל בתוכו הפרשי ריבית והצמדה משוערכים עתידיים.

8.
סכום זה הינו לסילוק סופי, מלא ומוחלט של כל
תביעות הנתבע כנגד התובע.

9.
ב"כ הצדדים הסמיכו את בית המשפט לקבוע גם מה תהיה הסנקציה במקרה של אי תשלום סכום הקרן. בהתאם לסמכות זו שהוקנתה לי, אני קובע כדלהלן:


היה ולא ישלם התובע 4 תשלומים חודשיים תועמד כל יתרת הסכום לפרעון מיידי ובתוספת סך של 100,000 ₪. לסך הקרן שלא שולמה יתווספו הפרשי ריבית והצמדה כחוק, ממועד ההפרה (אי תשלום התשלום הרביעי) ועד לתשלום המלא בפועל.

היה וההפרה כאמור, של אי תשלום 4 תשלומים חודשיים תהיה לאחר ששילם התובע סך של 150,000 ₪ (מחצית מסכום הקרן) תועמד כל
יתרת סכום הקרן לפרעון מיידי ובתוספת סך של 50,000 ₪.

לסכום הקרן שלא שולם, יתווספו הפרשי ריבית והצמדה כחוק ממועד ההפרה (אי תשלום התשלום הרביעי) ועד ליתרת התשלום המלא בפועל.

10.
למען הסר ספק וכדי שהצדדים לא ייקלעו להליכים משפטיים נוספים, הרי שמובהר בזאת שהסכום כאמור, כולל בחובו גם צ'קים מעותדים שנמסרו על ידי התובע לנתבע ולרבות צ'קים שכבר הגיעו לידי צד ג'.

היה וישלם התובע בפועל לצדדי ג' כלשהם בגין צ'קים שמשך לפקודת הנתבע, לפני מועד הגשת התביעה כאן (19.4.10), יהיה זכאי התובע לקזז סכומים אלה מסכום הקרן וכמפורט לעיל ובתנאי, כי יציג אישור קביל כי אכן שילם סכום כסף כלשהו לצדדים שלישיים וכמפורט לעיל.

11.
התובע
ימסור לנתבע, באמצעות בא כוחו תוך 20 יום מהיום, סדרה של 30 צ'קים מעותדים או שטרי חוב מעותדים על סך של 10,000 ₪, כל אחד מהם ולתאריכים כפי שנקבעו בסעיף 7 לעיל. עם מסירת הצ'קים כאמור, תבוטל עסקת המכירה באשר לזכויות בנכס והצדדים יהיו רשאים להציג לשלטונות מס שבח ולכל רשות אחרת בה נרשמה העברת הזכויות, עותק מ

פסק דין
זה על מנת שהמכירה תבוטל גם בספרי מס שבח, וגם בספרי הרשות שבה נרשמה העברת הזכויות.

לא ימסרו הצ'קים או השטרות, כמפורט לעיל, במועד שנקבע, תוותר מכירת הזכויות בעסק על כנה ותביעת התובע כאן, תדחה.

12.
בנסיבות העניין, אין צו להוצאות.


המזכירות תמציא העתק לב"כ הצדדים.
ניתן היום,
י"ט כסלו תשע"ב, 15 דצמבר 2011, בהעדר הצדדים.







א בית משפט מחוזי 125/10 עמר שמעון נ' אבי שלום בן שבת (פורסם ב-ֽ 15/12/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים