Google

מדינת ישראל - ליאור נועם

פסקי דין על ליאור נועם

35041/03 ת     30/12/2003




ת 35041/03 מדינת ישראל נ' ליאור נועם




7
בית המשפט
ת 035041/03
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
30/12/2003
תאריך:
כב' השופט שלמה איזקסון

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
המבקש
אסנת חן

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
ליאור נועם
- בעצמו

הנאשם

ה כ ר ע ת - ד י ן
1. הנאשם הובא לפני לדין על כך, שבעת שנהג את רכבו, במועד ובמקום הנקובים בכתב האישום, השתמש בטלפון נייד, שלא באמצעות המיקרופון. בישיבת ההקראה כפר הנאשם באישום.

2. בישיבת ההוכחות העידו עורכת הדו"ח והנאשם.

3. מטעם התביעה הוגשו לי, הדו"ח שנערך כנגד הנאשם וכן מסמך שכותרתו, ערעור על דו"ח תעבורה. מסמך זה נכתב על ידי הנאשם.

4. לאחר שהאזנתי לעדויותיהם של הנאשם ושל עורכת הדו"ח מתברר, כי אין מחלוקת על כך, שהנאשם אחז בטלפון הנייד שלו ושוחח באמצעותו. המחלוקת בין הצדדים היא בשאלה, האם בעת השיחה היה רכבו של הנאשם ב"תנועה" , כפי שגורסת עורכת הדו"ח, או כגירסת הנאשם שהרכב עמד על עמדו. בעניין זה מוסיף הנאשם, כי במסלול נסיעתו ברחוב אבן גבירול - מדרום לצפון - ארעה תאונת דרכים, שגרמה לעיכוב בתנועה, עד כדי עצירתה המוחלטת משך כ-20-15 דקות כשהרכב איננו בתנועה. על כן, התיר לעצמו לשוחח בטלפון. מאידך גורסת עורכת הדו"ח - כפי שציינה גם בתרשומת בדבר הנסיבות המיוחדות של המקרה- כי רכבו של הנאשם, נע באיטיות עם כל התנועה.
5. בעניין גירסת עורכת הדו"ח, לפיה נע רכבו של הנאשם בנסיעה איטית טוען הנאשם, כי הדברים נרשמו על ידי עורכת הדו"ח, רק לאחר שהעיר לה, שאין מקום לעריכת הדו"ח נגדו, לפי שהרכב היה, במצב של עצירה מוחלטת, משך דקות ארוכות.

6. הנאשם קבל גם על כך, שהשוטרת השנייה, שהיתה במשמרת ביחד עם עורכת הדו"ח ונכחה באותו מעמד, לא זומנה לדיון כעדה מטעם התביעה. לדבריו, אילו היתה מוזמנת, היתה יכולה להעיד על כך, שכלי הרכב בכיוון נסיעתו, היו במצב של עצירה מוחלטת. כל זאת, בשל תאונת דרכים, שארעה במקום. בטרוניה זו של הנאשם, אין ממש. שכן, גם אילו היינו יודעים את זהותה של השוטרת הנוספת וגם אילו היתה מוזמנת לבית המשפט למתן עדות, בהעדר כל תרשומת, על אירוע שהתרחש שנה וחצי לפני מועד המשפט, לא היה כל סיכוי, שהיא תוכל לשפוך אור על אשר ארע במקום.

7. בחנתי בזהירות את עדויותיהם של השניים, של עורכת הדו"ח מחד ושל הנאשם מאידך. לא מצאתי כל דופי בגירסת עורכת הדו"ח שציינה, כי רכבו של הנאשם נע באיטיות. עורכת הדו"ח ציינה במפורש, כי אילו היה רכבו של הנאשם עומד בעצירה מוחלטת, כי אז היתה נמנעת, מלערוך כנגדו את הדו"ח, שכן היא נוהגת כך גם לגבי נהגים שעומדים בצומת באור אדום. עדותה של עורכת הדו"ח, היתה ברורה, בהירה ונקיה מספקות והיא אמינה עלי מתחילתה ועד סופה.

8. אחר הדברים האלה ולאחר ששוכנעתי להעדיף את גירסת עורכת הדו"ח, שהיתה כאמור אמינה עלי ולאחר שהזהרתי את עצמי, שאני סומך על עדות יחידה, אני מוצא את הנאשם אשם בעבירה שבכתב האישום.

ניתנה והודעה היום יום ג', 30/12/03
בנוכחות:
הנאשם __________________
נציגת התביעה _______________

שלמה איזקסון
- שופט








ת בית משפט לתעבורה 35041/03 מדינת ישראל נ' ליאור נועם (פורסם ב-ֽ 30/12/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים