Google

סמיר פארוואגי, בוטרוס אבו שנב - השאם אבו אצבע, גסאן עקלם, כריסטינה ראבן ואח'

פסקי דין על סמיר פארוואגי | פסקי דין על בוטרוס אבו שנב | פסקי דין על השאם אבו אצבע | פסקי דין על גסאן עקלם | פסקי דין על כריסטינה ראבן ואח' |

52093-05/11 הפ     18/12/2011




הפ 52093-05/11 סמיר פארוואגי, בוטרוס אבו שנב נ' השאם אבו אצבע, גסאן עקלם, כריסטינה ראבן ואח'








בית משפט השלום בירושלים



ה"פ 52093-05-11 פארוואגי ואח'
נ' אבו אצבע ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
28

בפני

כב' השופט
עודד שחם


מבקשים

1
.
סמיר פארוואגי

2
.
בוטרוס אבו שנב


נגד


משיבים

1. השאם אבו אצבע
2. גסאן עקלם
3. כריסטינה ראבן
4. רוז קופטי ברג
5. פקיד הסדר מקרקעין



החלטה


1. בפני
י תביעה לסעדים שונים הנוגעים לחלקת קרקע בבית צפפא. הסעדים המבוקשים הם, בין היתר, מתן

פסק דין
הצהרתי לפיו התובעים הם הבעלים הבלעדיים ו/או הזכאים להירשם כבעלים בחלקים שווים בחלקת האדמה שבנדון; צו מניעה האוסר על הנתבעים או מי מטעמם לבצע כל פעולה משפטית או שינוי בזכויות הקנייניות, לרבות מכירה, השכרה, החכרה, הכרה לדורות, או הענקה במתנה, בחלקת האדמה. ומתן

פסק דין
הצהרתי לפיו כל עיסקה ופעולה משפטית מכל סוג שהוא, לרבות פעולות מאלה המנויות לעיל, שנעשתה בחלקת האדמה על ידי הנתבעים, בטלה ומבוטלת. כן נתבקש בית המשפט להורות לרשם המקרקעין או פקיד ההסדר לרשום תוכנו של פסק הדין בספריו.

2. סעיף 51(א)(3) לחוק בתי המשפט
קובע, לעניין סמכותו העניינית של בית משפט השלום, כי זה ידון תביעות בדבר חזקה או שימוש במקרקעין או בדבר חלוקתם או חלוקת השימוש בהם, לרבות תביעות הכרוכות בהן שענינן חזקה או שימוש במיטלטלין, יהיה שוויו של נושא התביעה אשר יהיה; אך בית משפט שלום לא ידון בתביעות בדבר חכירה לדורות ובתביעות אחרות הנוגעות למקרקעין. נוכח הסעדים שפורטו, עולה בבירור כי ההליך שבכותרת אינו מצוי בסמכותו העניינית של בית משפט זה. מסקנה זו אינה משתנה גם נוכח טענות התובעים, כי מדובר בעיסקה במקרקעין שטרם נרשמה, ומכאן כי זכויות התובעים הינן זכויות חוזיות. היא אינה משתנה גם נוכח טענות התובעים, כי למיטב ידיעתם טרם התקיימו הליכי הסדר במקרקעין. גם תחת הנחות אלה, מהות הזכות בה מדובר היא בעלות במקרקעין. זו אף זו, מדובר בבירור בתביעה הנוגעת למקרקעין, ובסעדים הנוגעים לזכויות בהם, החורגים מגדר סמכותו של בית משפט זה. משכך, אני מורה על העברתו של העניין לבית המשפט המוסמך, הוא בית המשפט המחוזי בירושלים.


ניתנה היום, כ"ב כסלו תשע"ב, 18 דצמבר 2011, בהעדר הצדדים.








הפ בית משפט שלום 52093-05/11 סמיר פארוואגי, בוטרוס אבו שנב נ' השאם אבו אצבע, גסאן עקלם, כריסטינה ראבן ואח' (פורסם ב-ֽ 18/12/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים