Google

רחל מאירי - מדינת ישראל - נציבות שירות המדינה, מדינת ישראל - משרד הבריאות, טלי שמואלי

פסקי דין על רחל מאירי | פסקי דין על מדינת ישראל - נציבות שירות המדינה | פסקי דין על מדינת ישראל - משרד הבריאות | פסקי דין על טלי שמואלי |

4195-11/11 ברע     18/12/2011




ברע 4195-11/11 רחל מאירי נ' מדינת ישראל - נציבות שירות המדינה, מדינת ישראל - משרד הבריאות, טלי שמואלי




רחל מאירי




רחל מאירי

המבקשת

-

1.
מדינת ישראל - נציבות שירות המדינה
2.
מדינת ישראל - משרד הבריאות
3.
טלי שמואלי

המשיבות

החלטה
1.
לפניי בקשה למתן רשות הערעור על החלטתו של בית הדין האזורי בחיפה כ"ב/כסלו/תשע"בעל המבקשת הוצאות לטובת המשיבה 3, שהתביעה נגדה נדחתה.

2.
בבקשתה ביקשה המבקשת, לחילופין, מתן ארכה להגשת בקשת רשות ערעור, עד שתינתן החלטת בית הדין האזורי בבקשתה לעיון מחדש בהחלטתו. בהחלטה מיום 6.11.2011 הוריתי למבקשת ליידע את בית הדין כאשר תינתן החלטת בית הדין האזורי. ביום 27.11.2011 דחה בית הדין האזורי את הבקשה לעיון מחדש. המבקשת הודיעה כי אין בכוונתה להוסיף טיעונים לאור החלטתו זו של בית הדין האזורי.
משכך אפנה להכרעה בבקשת רשות הערעור שלפניי.

3.
בבית הדין האזורי מתבררת תביעתה של המבקשת כנגד כשרותו של מכרז שהתקיים, אליו התמודדה, ולבסוף זכתה בו המשיבה 3 (להלן - גב' שמואלי). התביעה הוגשה בתחילה בשנת 2007 כנגד המשיבות 1 ו-2 בלבד. לאחר מכן תוקן כתב התביעה כך שיכלול גם את המשיבה 3. לאחר מספר החלטות ודיונים שהתקיימו בתיק זה, בדיון שהתקיים ביום 10.11.2011, ביקש ב"כ הגב' שמואלי כי התביעה נגד מרשתו תידחה משאין חולק כי התביעה כיום, לאחר חלוף כ-4.5 שנים ממועד קיום המכרז, היא כספית בלבד, ולפיכך למעשה אין כל סעד שמבוקש ממנה. ב"כ המבקשת הסכימה להצעת ביה"ד לדחות את התביעה כנגד הגב' שמואלי ללא צו להוצאות, אולם ביקשה לחקור אותה על תצהירה באותו מועד. ב"כ הגב' שמואלי ביקש להדגיש כי הסכמתו לוויתור על ההוצאות היתה רק בתנאי שהגב' שמואלי לא תיאלץ לבזבז יותר זמן בדיונים ולא תוזמן לחקירה. הגב' שמואלי הבהירה כי המדינה משלמת את שכר טרחת עורך דינה. ב"כ המדינה טען כי אף אם מדובר בהוצאות של המדינה יש לחייב בהוצאות. ב"כ המבקשת ביקשה להדגיש כי לגב' שמואלי לא נגרמו כל הוצאות. בית הדין האזורי קבע כי בהסכמת הצדדים התביעה נגד גב' שמואלי תידחה. באשר לעניין ההוצאות קבע בית הדין, כי לאור בזבוז הזמן שנגרם לגב' שמואלי וטרחתו של בא כוחה, ולאור העובדה שכבר זמן רב היה ברור כי אין כל עילה או סעד כספי שמבוקש ממנה, יש מקום לפסוק לזכותה של הגב' שמואלי הוצאות בסך של 3,000 ש"ח. בית הדין האזורי התיר למבקשת לחקור את גב' שמואלי באותו דיון.

4.
ב"כ המבקשת הגישה לבית הדין האזורי בקשה לעיון מחדש בהחלטתו. ב"כ המשיבות התנגדו לבקשה, וטענו כי לאורך השנים חזר בית הדין והמליץ למבקשת לחזור בה מתביעתה בכלל, וכנגד המבקשת 3 בפרט, אולם המבקשת עמדה על המשך ההליך. בית הדין האזורי דחה את הבקשה לעיון מחדש, בעיקרו של דבר מנימוקי המשיבות, והדגיש כי גב' שמואלי הסכימה לוותר על ההוצאות רק אם לא תיחקר. המבקשת לא קיבלה הסכמה זו כאשר דרשה לחקור את גב' שמואלי. בכל מקרה הבהיר בית הדין האזורי, כי ההחלטה לעניין ההוצאות התקבלה לאחר שיחה ארוכה שהתקיימה בבית הדין בעניין זה, ולאחר שהוסברו למבקשת כל האפשרויות העומדות בפני
ה, ולפיכך אין מקום לשנות את ההחלטה.

5.
בבקשת רשות הערעור נטען, כי מלכתחילה התביעה הוגשה רק כנגד המדינה. לאחר דיון בבית הדין האזורי תיקנה המבקשת את כתב התביעה וצירפה את גב' שמואלי כנתבעת, וזאת לטענתה על פי המלצת בית הדין. לפיכך, ונוכח העובדה שהסכימה לדחיית התביעה נגד גב' שמואלי, ונוכח העובדה שלגב' שמואלי לא נגרמו הוצאות בהליך משום שייצוגה היה במימון המדינה, לא היה מקום לפסוק הוצאות.

6.
לאחר שנתתי דעתי לבקשה ולחומר התיק, אני מחליט לדחותה.

כלל הוא, כי

פסיקת הוצאות בהליך נתונה לשיקול דעתו של בית הדין, וערכאת הערעור לא תתערב בהחלטות שעניינן הוצאות משפט אלא במקרים חריגים
(ראה למשל בר"ע 168/09 יורי פופקוב - פתרון ר.ש.ת. בע"מ, ועוד)
. המקרה שלפניי אינו נמנה על מקרים חריגים אלה.
בית הדין האזורי הסביר ופירט, הן בהחלטתו המקורית והן בהחלטתו בבקשה לעיון מחדש, את הנימוקים שהובילוהו לחיוב המבקשת בהוצאות. לא מצאתי כי נימוקים אלו, או גובה הסכום שנפסק, חריגים באופן המחייב התערבותה של ערכאת הערעור. מעבר לנדרש אוסיף, כי אין בכך שהגב' שמואלי יוצגה על חשבון המדינה כדי לשלול את האפשרות של חיוב המבקשת בהוצאותיה.
ל
אור האמור, לא מצאתי כי ישנה הצדקה למתן רשות הערעור.

7.
סוף דבר

- הבקשה נדחית. משלא התבקשה תגובת המשיבות, אין צו להוצאות.


ניתנה היום,כב' כסלו התשע"ב (18 דצמבר 2011), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.














ברע בית הדין הארצי לעבודה 4195-11/11 רחל מאירי נ' מדינת ישראל - נציבות שירות המדינה, מדינת ישראל - משרד הבריאות, טלי שמואלי (פורסם ב-ֽ 18/12/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים