Google

התובע הצבאי הראשי - רס"ן עומר טלמור

פסקי דין על התובע הצבאי הראשי | פסקי דין על רס"ן עומר טלמור

22/11 תיק     09/05/2011




תיק 22/11 התובע הצבאי הראשי נ' רס"ן עומר טלמור




פס"ד לפרסום




בלמ"ס
ערעור (תעבורה) 22/11


בבית הדין הצבאי לערעורים
בפני
:
אל"ם אבי לוי
-
שופט
בעניין:
התובע הצבאי הראשי
-
המערער (ע"י ב"כ, רס"ן אופירה אלקבץ-רוטשטיין
)
נ ג ד
רס"ן עומר טלמור
-
המשיב (ע"י ב"כ, סרן רגינה רודלסון
)
ערעור על

פסק דין
של בית הדין הצבאי לתעבורה במחוז שיפוטי חיל האוויר שניתן בתיק ח"א (תעבורה) 43/11 בתאריך 5/4/2011. הערעור (קולת העונש) התקבל.

פ ס ק - ד י ן
זהו פסק-הדין בערעור התביעה הצבאית על קולת העונש שנגזר לרס"ן עומר טלמור
(להלן – המשיב) בגין עבֵרה של חוסר זהירות במעבר חצייה בניגוד לסעיף 67(א) לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961, שבה הורשע לפני בית-הדין הצבאי לתעבורה מחוז שיפוטי חיל האוויר. המשיב הורשע בכך, שביום 18/10/2009 בשעת אחר הצהריים במחנה
xxx
הוא נהג ברכב צבאי, התקרב למעבר חצייה, הבחין בחיילת החוצה במעבר ולקראת סיום חצייתה החל גולש עם כלי הרכב ופגע בה עם קדמת רכבו. החיילת נפגעה בברכה ונזקקה לחמישה ימי מנוחה. בית-הדין לתעבורה הטיל על המשיב קנס בסך 550 ש"ח וכן שני חודשי פסילת רישיונות נהיגה על תנאי.
התביעה הצבאית ערערה על קולת העונש ועתרה להטלת עונש פסילת רישיונות לתקופה ממושכת. לפי הנטען, החומרה הרבה הניבטת מהתרשלותו של המשיב ומהחבלה שנגרמה לנפגעת, מחייבת הטלת פסילת רישיונות לריצוי בפועל אשר תרתיע ותהלום את חומרת המקרה. טרם שנערך דיון לעיצומו של הערעור, הודיעוני הצדדים שבאו לכלל הסדר טיעון, שלפיו ערעור התביעה יתקבל, כך שתוטל על המשיב פסילת רישיונות למשך 30 ימים. צוין, כי עתירה זו מאזנת כראוי בין נסיבות החומרה לבין השיקולים לקולה, ובהם ויתקו של המשיב בנהיגה, עברו התעבורתי שאיננו מכביד והשיהוי הרב בהגשת כתב האישום.
מצאתי לנכון לכבד את הסכמת הצדדים. עמדתי כבר בעבר, על הצורך להטיל עונשים מרתיעים על מי שפוגע בהולך רגל, המצוי על גבי מעבר חציה, גם אם הפגיעה נעשית שלא במשים ומתוך התרשלות גרידא. מעבר החצייה הוא "המעבר הבטוח" המיוחד להולכי הרגל. מקום בו הנוהג ברכב חוצה אותו, עליו לנקוט זהירות מרבית ולהיות ערני שבעתיים לבל יפגע בהולך הרגל חסר ההגנה.
העונש הראוי לפוגע בהולך רגל על גבי מעבר חציה, הוא פסילת רישיונות נהיגה לריצוי בפועל, גם מקום בו הפציעה או החבלה אשר נגרמה להולך הרגל היא קלה
. הטעם לכך נעוץ בחובת הזהירות המוגברת אשר הופרה ובסיכון הפוטנציאלי האדיר לחיי אדם ולבריאותו העלול לנבוע מהפרתה.
לנוכח הסכמת הצדדים שבאה פניי ולאור מדיניותנו, שלפיה כערכאת ערעור אין אנו ממצים את הדין מקום בו מתקבל ערעור התביעה, מוטלים על המשיב, בנוסף לעונשים האחרים שהוטלו עליו גם 30 ימי פסילת רישיונות נהיגה לריצוי בפועל. המשיב יפקיד רישיונותיו בסמכות רישוי צה"ל עד יום 15/5/2011. אין שינוי ביתר רכיבי הענישה.

ניתן והודע היום, ה' באייר התשע"א, 9 במאי 2011, בלשכה ויועבר לצדדים על ידי מזכירות בית-הדין.

אבי לוי,
אל"ם

שופט בית הדין הצבאי
ל ע ר ע ו ר י ם

חתימת המגיה: _________________

העתק נאמן למקור


סגן
ניר
גולני
תאריך: ______________________

ק'
בית
הדין










תיק בית דין צבאי 22/11 התובע הצבאי הראשי נ' רס"ן עומר טלמור (פורסם ב-ֽ 09/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים