Google

מדינת ישראל - יקיר קיבריט

פסקי דין על יקיר קיבריט

40341-12/11 עמת     22/12/2011




עמת 40341-12/11 מדינת ישראל נ' יקיר קיבריט




לך






בית המשפט המחוזי מרכז

עמ"ת 40341-12-11 מדינת ישראל
נ' קיבריט(עציר)



22 דצמבר 2011





לפני כב' השופט אהרון מקובר




העוררת

מדינת ישראל


נגד

המשיב

יקיר קיבריט
(עציר)

<#2#>
נוכחים:
ב"כ העוררת עו"ד טל בן יוסף
ב"כ המשיב עו"ד ירון פורר

המשיב הובא

החלטה

זהו ערר על החלטת בית משפט השלום ברחובות (כב' השופטת איריס לושי-עבודי), מיום 20.12.11 בתיק מ"ת 51838-11-11.
נגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של איומים ב-3 מועדים שונים, נסיון חבלה במזיד ברכב, והפרת הוראה חוקית ב-4 מועדים שונים.
עיקרם של העבירות המיוחסות למשיב הינן כלפי המתלוננת, אמה של קטינה כבת 15, שעימה היה לו קשר אינטימי בעבר.
על פי כתב האישום, המשיב איים על המתלוננת שיתפוס אותה, יהרוג אותה, ישרוט לה את האוטו, יאמלל אותה, וכן שירצח את הבת שלה ויחטוף אותה . במועד אחר ניסה לפגוע במזיד ברכבה בכך שהשליך לעבר הרכב אבן שפגעה ברכב. המשיב הפר הוראות חוקיות של קצין משטרה שהורה לו ליצור קשר עם המתלוננת ולא להכנס למושב שבו היא גרה, בעוד הוא נכנס לאחר מכן למושב.

כב' השופטת לושי עבודי הורתה על קבלת תסקיר שירות מבחן. בתסקיר מיום 18.12.11, נאמר שהמשיב שיתף פעולה, לקח אחריות על התנהגותו, והביע צער וחרטה על מעשיו. שירות המבחן התרשם מגורמים מפחיתי סיכון, כמו העדר עבר פלילי, מצוקתו הגבוהה במעצר, התרשמות שהוא אינו מאופיין בדפוסי התנהגות עברייניים, אלא פעל מתוך מצוקה. עמדותיו האישיות השוללות התנהגות אלימה כדרך לפתרון בעיות ונכונות להשתלב בטיפול מונע.
שירות המבחן בדק מפקחים שונים שהוצעו בפני
ו ומצא מס' מפקחים כמתאימים, בעלי אורח חיים נורמטיבי המבינים את תפקידם כמפקחים ואת האחריות הכרוכה בכך ומודעים לנסיבות מעצרו של המשיב ולרקע לו ובאפשרות להציב גבולות להתנהגותו ולפקח עליו.
בית המשפט, בהחלטה מנומקת וארוכה, קבע כי מסוכנותו של המשיב הינה נקודתית כלפי המתלוננת ובתה וכי בחלופה מוקפדת ומהודקת ניתן לאיין את מסוכנותו.
סופם של דברים , בית המשפט הורה על שחרורו של המשיב למעצר בית מלא בבית הדודה באשדוד, בפיקוח רציף 24 שעות ביממה של 2 מפקחים כל העת מתוך המפקחים שאישר.
כמו כן קבע בית המשפט שהמשיב יהיה בפיקוח אלקטרוני, הפקדה של 15,000 ₪, התחייבות עצמית בסך 15,000 ₪ ו-5 ערבויות צד ג' על ידי כל אחד מן המפקחים בסך של 15,000 ₪ כל אחת.

המדינה טוענת כי מדובר במסוכנות רבה מצד המשיב, שיש לו רקע קודם עם הבת של המתלוננת, וגם לאחר הגשת התלונה, נהג בעזות הן כלפי אמה של המתלוננת, הן בתחנת המשטרה, ואף הפר הוראות קצין המשטרה יום אחד לאחר שנאסר עליו להכנס למושב שבו גרה המתלוננת.

לאחר ששמעתי את טיעוני שני הצדדים החלטתי שלא לקבל את הערר. אני סבור כי כב' השופטת לושי עבודי הקיפה בהחלטתה את כל הנסיבות, ונתנה החלטה למסוכנות הקיימת מצד המשיב. ניתחה את תסקיר שירות המבחן ולא המעיטה, כפי שכתבה בעבירות המיוחסות למשיב והמסוכנות העולה ממעשים אלה.
אומנם אכן נראית כי קיימת מסוכנות מצד המשיב כלפי המתלוננת. נראה כי המשיב אובססיבי כלפי בתה שלה המתלוננת וקשה לו לשלוט בעצמו בכל הקשור ליחסיו עם המתלוננת ובתה. הפרת ההוראה החוקית הינה חמורה מאוד כשלעצמה ומעצימה את המסוכנות. ואולם, שירות המבחן היה ער גם לעניינים אלה והתרשם כי לאחר מכן הפנים המשיב את חומרת המעשים המיוחסים לו בעקבות מעצרו והביע חרטה על מעשיו אלו.
חלופת המעצר שעליה המליץ שירות המבחן נראית ראויה. מדובר במעצר בית במקום שהוא מרוחק ממקום מגוריה של המתלוננת, היינו בבית הדודה באשדוד, כאשר המתלוננת מתגוררת במושב בן זכאי. כמו כן נאסר על המשיב ליצור כל קשר עם המתלוננת ובתה בכל דרך וצורה שהיא והפיקוח של שני מפקחים צמודים במשך 24 שעות נראה אכן פיקוח צמוד והדוק, בנוסף לאיזוק האלקטרוני. גם הערבויות הכספיות אינן נמוכות וחתימה של 5 מפקחים על ערבות צד ג' כל אחד, מוסיפה למערכת הבטחונות.
העובדה ששניים מן המפקחים הינם גם שוטרים הינה עניין למשטרה לענות בו. מבחינת בית המשפט מדובר במפקחים שיכולים לפקח בצורה טובה על המשיב.
יוער כי בית המשפט לא קבע שהמפקחים יהיו דווקא השוטרים, אלא שיהיו שניים שיפקחו מתוך המפקחים המאושרים.
גם בית משפט זה רואה לנכון להזהיר את המשיב מפני כל הפרה ולו הקטנה ביותר של כל ההוראות שניתנו על ידי בית המשפט קמא ובעיקר איסור על יצירת כל קשר עם המתלוננת ובתה וכמובן אי הפרת תנאי מעצר הבית. כל הפרה כזו יהיה בכוחה כדי להביא את המשיב למעצר של ממש.

ב"כ המשיב מודיע כי המפקחים חתמו על מרבית הערבויות בבית משפט השלום ברחובות ומבקש כי ישלימו את מערך הערבויות והבטחונות שנקבעו, בבית משפט השלום ברחובות. לבקשתו, יוכל לעשות כן.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ו כסלו תשע"ב, 22/12/2011 במעמד הנוכחים.



אהרון מקובר
, שופט









עמת בית משפט מחוזי 40341-12/11 מדינת ישראל נ' יקיר קיבריט (פורסם ב-ֽ 22/12/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים