Google

מוחמד עבד אללה מסארווה - עו"ד אבנר כהן בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכים של עיריית טייבה, כונס נכסים רשמי תל אביב

פסקי דין על מוחמד עבד אללה מסארווה | פסקי דין על עו"ד אבנר כהן בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכים של עיריית טייבה | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב |

23231-06/11 פרק     26/12/2011




פרק 23231-06/11 מוחמד עבד אללה מסארווה נ' עו"ד אבנר כהן בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכים של עיריית טייבה, כונס נכסים רשמי תל אביב








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



פר"ק 23231-06-11 מדינת ישראל ואח' נ' עיריית טייבה ואח'





מספר בקשה:12

בפני

כב' השופטת ורדה אלשיך
– סגנית נשיאה


מערער

מוחמד עבד אללה מסארווה
ע"י ב"כ עו"ד שועאע מנצור


נגד

משיבים
1.
עו"ד אבנר כהן
בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכים של עיריית טייבה

2. כונס נכסים רשמי תל אביב
ע"י ב"כ עו"ד רות לינקר-מזרחי




פסק דין



לאחר שעיינתי בערעור ובתגובת הנאמן, הרי שנוכח הודעת הנאמן כי הוא משנה טעמו לאור המסמכים שצורפו לכתב הערעור ובוחר לקבל למעשה את תביעת החוב, הרי שהדיון בערעור עצמו התייתר.
עתה לא נותר אלא לדון בתביעת המערער כי אפסוק הוצאות בסכום הולם כנגד הנאמן. תביעה זו מבוססת על הטענה, כי כל המסמכים צורפו לתביעת החוב, והנאמן הוא שהתרשל נוכח העובדה כי לא עיין כדבעי בצרופות הוכחת החוב.

עניין לנו למעשה בטענה עובדתית, אשר לו הוכחה כדבעי, היתה עשויה להוות עילה לפסיקת הוצאות כנגד קופת הנאמנות. אלא מאי? לשם הוכחתה היה על המערער להתכבד ולצרף העתק של תביעת החוב המלאה שהגיש, בתוספת מלוא נספחיה ומסמכיה התומכים (כולל תאריך המעיד על זמן הגשתם לנאמן). אולם לכתב הערעור לא צורפה אלא תביעת החוב עצמה בתוספת התצהיר שתמך בה, הא ותו לא; זאת, כאשר יתרת המסמכים שצורפו לכתב הערעור, הוגשו במסגרת נספחים אחרים של הערעור, ולא כחלק מתביעת החוב. זאת ועוד; אף אם באותו שלב, כאשר נערך המערער לעימות לגופו של ערעור, לא היתה לאורח חלוקה זו משמעות, הרי שוודאי וודאי שהדברים שונים במסגרת כתב התשובה – קרי, בשלב בו המחלוקת היחידה שנותרה הינה אודות ההוצאות, והיא שואבת את עצם חיותה מן השאלה דנן.

כתב התשובה הינו לקוני ונטול אסמכתאות שכאלו. זאת ועוד; אף לאחר הגשת מסמכי הערעור,
עולה כי ספק אם עסקינן במקרה בו הצדק כולו היה עם המערער, אלא נראה יותר שעסקינן היה ב"מקרה גבולי" של העסקה, שספק אם היתה כדין, אלא שהנאמן בחר בסופו של יום לוותר על העימות עם המערער ולהכיר בתביעת החוב בכל-זאת, במסגרת "שכר ראוי"; ואף מכאן עולה ספק, האם ראוי לתגמל דווקא את הנאמן בהוצאות במקרה כזה. זאת, להבדיל ממקרים אחרים (אשר דומה כי זכרונם נשמט מטענות בא-כוח המערער), בהם נמצאה עמדת הנאמן שלא כדין, ובמסגרתם חוייב אף חוייב בהוצאות בסכום נכבד.

אי לכך, דין תביעת החוב להתקבל, וזאת בלא צו להוצאות.

ניתן היום,
ל' כסלו תשע"ב, 26 דצמבר 2011, בהעדר הצדדים.











פרק בית משפט מחוזי 23231-06/11 מוחמד עבד אללה מסארווה נ' עו"ד אבנר כהן בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכים של עיריית טייבה, כונס נכסים רשמי תל אביב (פורסם ב-ֽ 26/12/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים