Google

עארף כיוף - סמיר חוסין

פסקי דין על עארף כיוף | פסקי דין על סמיר חוסין

13414-11/11 תט     26/12/2011




תט 13414-11/11 עארף כיוף נ' סמיר חוסין








בית משפט השלום בעכו



ת"ט 13414-11-11 ת.ז. 5480380 נ' כיוף

תיק חיצוני
:
0806587967



מספר בקשה:
2

בפני

כב' הרשמת
דנה עופר


מבקשים

עארף כיוף


נגד


משיבים

סמיר חוסין
ת.ז. 5480380



החלטה


המבקש הגיש בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות, התנגדות לביצוע שטר, ובקשה להורות על ביטול עיקולים שהוטלו על זכויותיו אצל צדדים שלישיים, במסגרת תיק ההוצאה לפועל. לכל אלו הוגשה תגובת המשיב.

לטענת המבקש, זמן קצר לפני הגשת ההתנגדות נודע לו על תיק ההוצאה לפועל המתנהל נגדו, עת ננקטו נגדו הליכים. המבקש טוען, כי אינו חייב למשיב דבר. המבקש הינו סוכן ביטוח, לטענתו – אין לו חובות, ואילו המשיב אמנם היה בעבר לקוח שלו, אך הוא אינו חייב לו דבר. המבקש אף צרף (לבקשה לביטול עיקולים) תצהיר מאת המשיב עצמו, לפיו אין המבקש חייב לו דבר, לא זכור לו שהגיש נגד המבקש תביעה, והוא אינו דורש ממנו דבר.

לעומת זאת, בא כוח המשיב, עו"ד מוחמד בשיר, הגיש תגובה אחרת. לטענתו, מי שרשום היום כמשיב בתיק אינו המשיב, דהיינו – הזוכה, הנכון בתיק ההוצאה לפועל. תיק ההוצאה לפועל נפתח בשנת 1991, ובשנת 1995 הוגשה בקשה לשינוי שם הזוכה, שאושרה. בא כוחו הנוכחי של הזוכה (אשר יכונה להלן: "ב"כ הזוכה") טוען, כי ה"זוכה" בתיק אינו מי שרשום כמשיב כיום, אך, מאידך, לא ברור מהתגובה מי הוא הזוכה הנכון. נראה כי הדבר אינו נהיר אף לב"כ הזוכה. ב"כ הזוכה מבקש שהות על מנת לשחזר את המסמכים הישנים, לצורך הבהרת התמונה.
לטענת ב"כ הזוכה, בשנת 1991 הומצאה למבקש אזהרת ההוצאה לפועל, ועל כן חלף זה מכבר המועד להגשת התנגדות. לטענתו, אף ננקט נגד המבקש הליך מאסר, ללמדך, כי המבקש מודע זה מכבר להליכי ההוצאה לפועל.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, אני רואה לנכון להורות על קבלת ההתנגדות, תוך הארכת המועד להגשתה עד למועד בו הוגשה, וכן להורות על ביטול העיקולים, כל זאת מהטעמים הבאים:

א.
אין בנמצא כיום שטר, או אף העתקו, ולא ברור מה היא העילה שבעטייה נתבע המבקש במסגרת תיק ההוצאה לפועל.

ב.
מי שרשום כיום כזוכה בתיק ההוצאה לפועל מאשר בתצהירו, כי המבקש אינו חייב לו דבר. טענת ב"כ הזוכה, לפיה למעשה ישנו כיום זוכה אחר (מיהו?), לאחר שבשנת 1995 אושרה בקשה להחלפת הזוכה בתיק (באיזו עילה?), אינה נתמכת, לעת עתה, במסמכים כל שהם, מלבד תדפיס מחשב אודות החלטת ראש ההוצל"פ שאישרה את הבקשה להחלפת הזוכה.

ג.
בתיק ההוצאה לפועל לא התנהלה פעילות כל שהיא במשך שנים ארוכות. נראה כי התיק היה בלתי פעיל משנת 1996 ועד לשנת 2011, עת קיבל ב"כ הזוכה התראה לפני סגירת התיק מחוסר מעש, ואז – חידש את הפעילות בו. יש בכך כדי לתמוך בטענת המבקש, כי לא ידע דבר אודות התיק, עד לאחרונה.

ד.
טענת המבקש, כי לא קיבל את האזהרה, עומדת בשלב זה בעינה, שכן ב"כ הזוכה אינו מצרף עותק אישור המסירה, המעיד על מסירת האזהרה.

ה.
טענת ב"כ הזוכה, לפיה ננקטו נגד המבקש הליכים שונים, לרבות הליכי מאסר, אינה נכונה, כפי שעולה מעיון בתיק ההוצאה לפועל. הליך המאסר שהתבקש אמנם אושר, אולם בוטל ללא ביצוע בסופו של דבר. הליכים מבצעיים אחרים, לרבות עיקולי צד ג', לא ננקטו, עד לשנת 2011.

המצב המתואר לעיל אינו מצדיק, לטעמי, הותרת עיקולים על כנם, כמו גם חסימת דרכו של המבקש אל ביהמ"ש בהגשת התנגדותו. מי שרשום כזוכה טוען שאין המבקש חייב לו דבר; לא ידוע, לעת עתה, על אדם אחר שיש לו זכות שבדין לנקוט נגד המבקש הליכים; ולא ידוע מה הוא החוב העומד בבסיס תיק ההוצאה לפועל, כשאין בנמצא שטר או אף העתקו.

אשר על כן, אני מורה על קבלת ההתנגדות. ההליכים יעוכבו עד למתן החלטה אחרת.
כן אני מורה על ביטול הליכי עיקול צד ג' שננקטו נגד המבקש בתיק ההוצאה לפועל.

התצהיר ישמש כתב הגנה.

נוכח סכום התביעה היא תידון בסדר דין מהיר.

על ב"כ הזוכה לדאוג להגיש בקשה מתאימה לעניין זהות הזוכה, לכשזו תיוודע לו, ולהגיש תצהיר עדות ראשית מטעמו, בצירוף מסמכים כנדרש, תוך 60 יום מקבלת החלטה זו. אם לא ייעשה כן, תימחק התביעה וייסגר תיק ההוצאה לפועל.

עם העברת התביעה מלשכת ההוצאה לפועל לבית המשפט עשוי להיווצר הפרש אגרה, אותו על התובע לשלם תוך 30 יום מקבלת דרישת הגזברות, שאם לא כן תימחק התביעה, וייסגר תיק ההוצל"פ כנגד המבקש.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.
ניתנה היום, ל' כסלו תשע"ב, 26 דצמבר 2011, בהעדר הצדדים.









תט בית משפט שלום 13414-11/11 עארף כיוף נ' סמיר חוסין (פורסם ב-ֽ 26/12/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים