Google

נאדר עסוס - עיריית חיפה

פסקי דין על נאדר עסוס | פסקי דין על עיריית חיפה

17955-10/10 עתמ     09/01/2012




עתמ 17955-10/10 נאדר עסוס נ' עיריית חיפה








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים

עת"מ 17955-10-10 עסוס נ' עיריית חיפה


09 ינואר 2012




בפני

כבוד השופט א' קיסרי


עותר

נאדר עסוס


נגד

משיבה


עיריית חיפה




פסק דין


העותר הגיש עתירה המכוונת נגד סירובה של המשיבה לתת לו רישיון רוכלות. בתמצית הקיצור ייאמר שביום 30.6.09 קיבלה המשיבה החלטה שבה היא אישררה החלטה קודמת שלה לדחות את בקשתו של העותר לרישיון רוכלות ("ההחלטה"). מטעמים שיסתברו להלן אין צורך להרחיב בנושא ההחלטה והפגמים שהעותר ביקש למצוא בה, זאת מפני שכמסתבר מטענותיה של המשיבה, ביום 7.9.11 התקיים דיון של ועדת רישוי עסקים שלה, ובעקבות כך הוחלט להתיר לעותר עיסוק ברוכלות באזור מסוים בתחום העיר חיפה ("ההחלטה הנוספת").

ההחלטה הנוספת התקבלה אמנם לאחר שהוגשה העתירה, ולמעשה בשלב הגשת סיכומי הטענות, אולם משהודיעה המשיבה לבית המשפט על העובדה שניתנה ההחלטה הנוספת ביקשתי את תגובת העותר וממנה עולה כי הוא אינו חולק על הנאמר בהודעה אלא שדעתו אינה נוחה ממנה והוא סבור שהיא לוקה בחוסר תום לב מצד המשיבה, המעוניינת להצר את צעדיו ולהגביל במידה בלתי סבירה את חירותו לעסוק ברוכלות.

עמדה זו של העותר איני יכול לקבל.

סעיף 2(א) לחוק רישוי עסקים תשכ"ח-1968 קובע כי רשות הרישוי הפועלת מכוחו של החוק (ולענייננו רשות הרישוי של המשיבה) רשאית להשתמש בסמכותה גם בעניינים כגון "איסור רוכלות באזורים מסוימים, הגבלת מספר הרישיונות לרוכלות בהן,
איסור סוגים מסוימים של רוכלות, או הגבלת מספר הרישיונות לסוגי רוכלות מסוימים...".

משקיבלה המשיבה את ההלטה הנוספת, ונתנה בידי העותר רישיון לעסוק ברוכלות, גם אם זה הוגבל לאזור מסוים של העיר חיפה, לא ניתן לומר כי המשיבה סירבה לאפשר לעותר לעסוק ברוכלות ולא ניתן לכן לדון בעתירה במתכונת בה הוגשה ואין איפה מנוס מדחייתה.

אין צריך לומר כי ככל שהעותר סבור שההחלטה הנוספת לוקה בפגם המקים עילת התערבות של בית משפט לעניינים מנהליים, ואיני נוקט כל עמדה בשאלה זו, פתוחה בפני
ו הדרך לעתור כנגד ההחלטה הנוספת ולהעמידה לביקורת שיפוטית, ככל שישנה עילה לעשות כן.

העתירה נדחית.

בנסיבותיו של העניין אין צו להוצאות.

ניתן היום,
י"ד טבת תשע"ב, 09 ינואר 2012, בהעדר הצדדים.














עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 17955-10/10 נאדר עסוס נ' עיריית חיפה (פורסם ב-ֽ 09/01/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים