Google

אהוד אור - נמרוד עובדיה

פסקי דין על אהוד אור | פסקי דין על נמרוד עובדיה

7117-02/11 עא     09/01/2012




עא 7117-02/11 אהוד אור נ' נמרוד עובדיה








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



ע"א 7117-02-11 אור נ' עובדיה ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
2

בפני

רשמת - כב' השופטת
אסתר נחליאלי חיאט


מבקש

אהוד אור


נגד


משיב

נמרוד עובדיה




החלטה


1.
בפני
בקשת המבקש לפטור אותו מהפקדת ערבון בגין הערעור דנא.

2.
לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובה ובתשובה מצאתי להפחית את סכום הערבון לסך של 7,500 ₪.
על המבקש בבקשה לפטור מהפקדת ערבון מוטל הנטל להניח תשתית עובדתית המצדיקה את חשיפת המשיב בפני
הסיכון כי לא יוכל לגבות את הוצאותיו ככל שתפסקנה לטובתו.

לצורך מתן פטור כאמור, על המבקש לפרוש בפני
בית המשפט תמונה מלאה בדבר מצבו הכלכלי, ובכלל זה עליו להציג דפי חשבון בנק, אסמכתאות מעודכנות בדבר הכנסותיו, עליו לפרט את רכושו ולהוכיח כי אין באפשרותו לגייס מקרוביו את הממון הנדרש.

3.
בבקשה נטען כי אין ביכולתו של המבקש לממן את סכום הערבון אותו נדרש הוא להפקיד. לטענת המבקש, הוא ערירי, ללא משפחה או חברים, וסובל מנכות נפשית וגופנית מלאה. עוד נטען, כי אין ברשות המבקש רכב או "מקרקעין", וכי למבקש הוצאות בסך חודשי של 900 ₪
בגין כלכלה. המבקש מוסיף כי אין בבעלותו חסכונות וכי חובותיו בלשכת ההוצאה לפועל מסתכמים במאות אלפי שקלים. עוד נטען, שלמבקש יתרת חובה בבנק וכי הוא מתקיים מהסכומים המשולמים לו על ידי המוסד לביטוח לאומי. המבקש מוסיף כי הוא
היה אסיר משך תקופה ממושכת.

4.
לטענת המשיב, בבעלות המבקש נכסים רבים בגינם הוא גובה דמי שכירות המסתכמים בכ- 30,000 ₪ לחודש. עוד טוען המשיב, כי המבקש מטריד אותו ועושה שימוש לרעה בהליכים משפטיים. סופו של דבר, מותיר המשיב את ההחלטה בבקשה דנא לשיקול דעת בית המשפט.

5.
לאחר שהמבקש התבקש במסגרת החלטתי מיום 27.12.11, להתייחס לטענות
המשיב ביחס לבעלותו בנכסים שונים, הגיש הוא תגובה נוספת אותה תמך בתצהירו ולפיה אין בבעלותו נכסים או חשבונות בנק והוא מתקיים מקצבת ביטוח לאומי בסך של 2,100 ₪. המבקש מוסיף, כי היה מאושפז בבית חולים לחולי נפש משך תקופה ארוכה.

6.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, מצאתי להפחית את סכום הערבון לסך של 7,500 ₪. מעיון בתצהירי המבקש ובמסמכים שצורפו על ידו עולה כי כנגד המבקש פתוחים תיקי הוצאה לפועל וכי למבקש משולמת קצבת נכות בסך של 2,400 ₪ מהמוסד לביטוח לאומי. יחד עם זאת, המבקש לא פירט בפני
בית המשפט האם הוא שוכר את הדירה בה הוא מתגורר ואם כן, מה סכום השכירות המשולם על ידו. עוד אוסיף, כי מצבו הבריאותי של המבקש, אין בו כשלעצמו, כדי להוכיח היעדר יכולת כלכלית.

לאור האמור לעיל, התרשמתי כי מצבו הכלכלי של המבקש אינו מן המשופרים אך אני סבורה כי המבקש לא הוכיח היעדר יכולת כלכלית המצדיקה מתן פטור מתשלום ערבון ולכל היותר בנסיבות דנא, יש מקום להפחתת סכום הערבון לסך של 7,500 ₪.

7.
בהחלטתי הבאתי בחשבון גם את סיכויי הערעור דנא. מעיון בהודעת הערעור עולה כי הערעור הוגש על החלטת בית המשפט קמא לדחות את בקשת המבקש לביטול

פסק דין
שניתן בהיעדר התייצבות המבקש. בערעור נטען כי המבקש לא התייצב לדיון מאחר שהיה מאושפז בבית חולים וכי בא כוחו לא התייצב אף הוא לדיון ולא יידע את המבקש אודות הדיון. מקריאת החלטת בית המשפט קמא, עולה כי המבקש הגיש מספר בקשות לביטול פסק הדין שניתן בהיעדר התייצבות ושבית המשפט קמא לא ראה לבטל את פסק הדין אך הפחית בהוצאות שנפסקו לחובת המבקש.
אני סבורה, בלי לקבוע מסמרות בעניין, כי מאחר שמדובר ב

פסק דין
שניתן במעמד צד אחד, מן הראוי שהחלטת בית המשפט קמא שלא לבטל את פסק הדין שניתן במעמד צד אחד תובא לערכאת הערעור.
לאור האמור לעיל, לאחר שערכתי את האיזון הראוי בין זכותו של המבקש להישמע וזכותו של המשיב כי הוצאותיו יובטחו ככל שהערעור יידחה, ובשים לב להסכמתו ההגונה של המשיב להותיר את ההחלטה בבקשה דנא לשיקול דעת בית המשפט, מצאתי להפחית את סכום הערבון לסך של 7,500 ₪.

8.
סיכומו של דבר, סכום הערבון יופחת לסך של 7,500 ₪. המבקש יפקיד את הערבון תוך 30 ימים שאם לא כן, יידחה הערעור ללא משלוח הודעות או התראות נוספות.
ת.פ בהתאם.


ניתנה היום, י"ד טבת תשע"ב,
09 ינואר 2012, בהעדר הצדדים.
אסתר נחליאלי-חיאט, שופטת, רשמת בית המשפט המחוזי







עא בית משפט מחוזי 7117-02/11 אהוד אור נ' נמרוד עובדיה (פורסם ב-ֽ 09/01/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים