Google

יוסף אבו עגאג - המועצה המקומית כסייפה

פסקי דין על יוסף אבו עגאג | פסקי דין על המועצה המקומית כסייפה

38489-12/11 צו     10/01/2012




צו 38489-12/11 יוסף אבו עגאג נ' המועצה המקומית כסייפה








בית דין אזורי לעבודה בבאר שבע



צ"ו 38489-12-11 אבו עגאג נ' מועצה אזורית כסיפה ואח'



בפני

:
כב' השופט
משה טוינה
נציג מעבידים – דב אבדור
נציג עובדים – פסה מרקוביץ

המבקש:
יוסף אבו עגאג
ע"י ב"כ עוה"ד עבדאללה דכוואר


נגד

המשיבה:
המועצה המקומית כסייפה
ע"י ב"כ עוה"ד דני אליגון



החלטה


1.
עניינה של החלטה זו, בקשתו של מר אבו עג'אג' יוסף (להלן: "המבקש") למתן צו לשעה המורה למועצה המקומית כסייפה (להלן: "המשיבה"), להקפיא ולעכב מכרז חיצוני למשרת "מנהל מדור חירום וקב"ט מוסדות חינוך" במועצה המקומית כסייפה.

2.
יאמר כאן, כי בהמשך להחלטת בית הדין מיום 5.1.2012 התקבלה החלטה זו על יסוד הבקשה והתגובה בכתב; וזאת משאין בין הצדדים מחלוקת עובדתית של ממש וטענותיהם מקבלות ביטוי בבקשה ובתגובה, כמפורט בהמשך ההחלטה.

3.
בקצירת האומר טוען המבקש, כי הגיש מועמדותו למכרז פנימי למשרת "מנהל מדור חירום וקב"ט מוסדות חינוך" והיה המועמד היחיד מבין עובדי המשיבה, אשר הגיש את מועמדתו למשרה האמורה.

4.
המבקש הוסיף עוד, כי מועמדותו נדחתה בהודעה מיום 23.11.2011, אשר צורפה כנספח ב' לבקשה. בהודעה נאמר: "הריני לאשר קבלת קורות חיים למכרז שבנדון. קורות החיים נבדקו על ידי היועמ"ש והתברר שאינך עונה על תנאי הסף למכרז משרת איש חירום".

5.
בבקשה טען המבקש כי מועמדותו למכרז "מנהל מדור חירום וקב"ט מוסדות חינוך" נפסלה שלא כדין, מאחר והוא עונה על תנאי הסף בהם נדרשים מועמדים למכרז; ולפיכך יש להקפיא ולעכב את הליכי המכרז הפומבי למשרה האמורה – שאם לא כן, גם אם יתקבלו טענותיו וייקבע כי הוא עומד בתנאי הסף למשרת "מנהל מדור חירום וקב"ט מוסדות חינוך" לא יהיה לדבר נפקות, משתאויש המשרה במסגרת הליכי המכרז הפומבי.

6.
כידוע, צד המבקש סעד לשעה חייב לעמוד בתנאים מוקדמים ובין היתר, לפנות ללא שיהוי בבקשה מתאימה לבית הדין. כן עליו לשכנע את בית הדין בקיומן של ראיות לכאורה, המלמדות כי סיכויי התביעה העיקרית להתקבל, טובים.

7.
לטעמנו, משקיבל המבקש הודעה לפיה אין הוא עומד בתנאי הסף של המכרז לאיוש משרת "מנהל מדור חירום וקב"ט מוסדות חינוך", עוד ביום 23.11.2011 פנייתו לבית הדין לסעד לשעה המורה על הקפאת המכרז הפומבי רק ביום 21.12.2011, נגועה בשיהוי.

8.
זאת ועוד. לא מצאנו כי יש בידי המבקש להצביע על קיומן של ראיות לכאורה על בסיסן ניתן ללמוד כי סיכויי התביעה במסגרתה טוען המבקש כי מועמדותו למשרת "מנהל מדור חירום וקב"ט מוסדות חינוך" נפסלה שלא כדין – טובים. זאת מהנימוקים שיפורטו להלן.

9.
דרישות המכרז הפנימי למשרת "מנהל מדור חירום וקב"ט מוסדות חינוך" מחייבות מועמד לעמוד בין היתר, בתנאי הסף הבאים: סיום 12 שנות לימוד, בוגר קורס קציני צה"ל או משטרה, בעל נתונים מתאימים לשאת נשק בהתאם לחוקי כלי הירייה.

10.
המסמכים שצירף המבקש במסגרת הצגת מועמדותו למכרז הפנימי למשרה נשוא החלטה זו, צורפו לבקשתו. המסמכים אינם מתייחסים לדרישת ההשכלה, השלמת 12 שנות לימוד, ועל היותו של המבקש בעל נתונים מתאימים לשאת נזק בהתאם לחוק כלי הירייה. המסמכים שמצרפים מלמדים כי המבקש איננו בוגר קורס קציני צה"ל או משטרה.

11.
יוצא מכאן כי על פני הדברים, המבקש איננו עומד בתנאי הסף הנדרשים מהמועמדים במכרז הפנימי למשרת "מנהל מדור חירום וקב"ט מוסדות חינוך". במאמר מוסגר נוסיף, כי העובדה, ככל שהיא נכונה, לפיה הוראות משרד החינוך מאפשרות את מילוי המשרה על ידי מי שעבר קורס פיקודי, לאו דווקא קורס קציני צה"ל או משטרה, אין בה כדי לחייב את המשיבה ולאשר את מועמדותו של המבקש למכרז, על אף שאינו עומד בתנאי הסף כפי שהוגדרו במכרז (ראה: ע"ע 452/08, שחאדה אלג'בור נ' עיריית רהט ואח', על החלטת בית הדין האזורי בבש"א 1315/08 (ב"ש), אלג'בור שחאדה נ' עיריית רהט ואח', שם התקבל ערעורו של המערער בטענה כי נפל פגם היורד לשורש העניין, בכך שנבחר לתפקיד מועמד אשר איננו עומד בתנאי הסף של המכרז, כפי שהוגדרו במכרז, על אף והוא עומד בתנאים שקבע הדין למילוי המשרה נשוא המכרז).

12.
בשולי הדברים נציין, כי לאור התוצאה האמורה, לא ראינו מקום לבחון את שאלת עמידתו של המבקש בתנאי סף שעניינו העדר רישום פלילי, מקום שהסוגיה מעוררת שאלות עקרוניות ואין בה כדי לשנות מההכרעה בהליך זה.

13.
סוף דבר, הבקשה נדחית. בנסיבות העניין אין צו להוצאות.

14.
המבקש יודיע לבית הדין תוך 15 יום אם הוא עומד על התביעה העיקרית. בהעדר הודעה תימחק התביעה.

15.
לעיוני ביום 1.2.2012.

ניתנה היום, ט"ו טבת תשע"ב, 10 ינואר 2012, בהעדר הצדדים.




נציג מעבידים- דב אבדור

נציגת עובדים – פסה מרקוביץ

משה טוינה
, שופט








צו בית דין אזורי לעבודה 38489-12/11 יוסף אבו עגאג נ' המועצה המקומית כסייפה (פורסם ב-ֽ 10/01/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים