Google

מדינת ישראל - אסף לפלר

פסקי דין על אסף לפלר

2416-08/08 פ     13/01/2011




פ 2416-08/08 מדינת ישראל נ' אסף לפלר





בפני
כב' השופט ד"ר מ.ארגמן
, סגן נשיא
המאשימה
מדינת ישראל
נגד

הנאשמים
אסף לפלר
<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה: עו"ד זיידלסון

הנאשם: נוכח
ב"כ הנאשם: עו"ד אלינור כהן
<#3#>
גזר דין

1. הנאשם הורשע פי הודאתו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום. ע"פ עובדות כתב האישום בין התאריך 29.7.08 ל- 4.8.08 , ברח' קרן היסוד 35/3 בנשר, התפרץ הנאשם לביתו של שכנו, מיכאל מרגוליס, וגנב רכוש השייך לבעלים הכולל תכשיטים, מחשב נייד וחלקי מחשב, מסך lcd, dvd, מגבר, בקבוקי שתיה חריפה, פנקס שיקים, ארנק, תלושי מתנות, קסדה, מוצרי קוסמטיקה, וארגזי בגדים. בכך הואשם והורשע הנאשם בעבירה של התפרצות למקום מגורים, עבירה לפי סעיף 406(ב) חוק העונשין התשל"ז- 1977, וכן בעבירה של גניבה לפי סעיף 384 לחוק העונשין.
2. בישיבה מיום 14.12.08 כפר הנאשם בעובדות כתב האישום והתיק נקבע לשמיעת ראיות. בישיבה מיום 27.6.10, ביקש הנאשם לחזור בו מהכפירה ולהודות בעובדות כתב האישום. בית המשפט התיר לנאשם לחזור בו מכפירתו, קיבל את הודאתו, והרשיע אותו בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום. כמו כן, לאור גילו של הנאשם, ועמדת המאשימה למאסר בפועל, הופנה הנאשם לקבלת תסקיר מטעם שירות המבחן.
3. בתסקיר המבחן מיום 18.10.10, ציינה קצינת המבחן כי הנאשם נחוש בדעתו כי אינו זקוק לעזרה טיפולית ועל כן שירות המבחן לא בא בהמלצה טיפולית בעניינו. עם זאת ציינה קצינת המבחן כי ייתכן וענישה מוחשית בדרך של מאסר שירוצה בעבודות שירות לצד פיצוי לקורבן העבירה, ימחישו ביתר שאת לנאשם, את חומרת מעשיו, ויובילו לחיבור בין התנהגותו לתוצאות מעשיו.
4. בטרם שמיעת הטיעונים לעונש ביקשה ב"כ המאשימה להביא ראיות לעונש. מטעם התביעה העיד בעל הדירה אליה התפרץ הנאשם, מר מיכאל מרגוליס, אשר מעדותו עולה כי הוא, חברתו לחיים ובנה בן ה-3 מתגוררים בדירה ברח' קרן היסוד 35, בנשר. לטענתו הנאשם ידע שהוא ובני משפחתו יוצאים לחופשה, וכי כשעזבו את ביתם הם הבחינו בנאשם מסתכל עליהם מחלון ביתו. בזמן ששהו בני המשפחה כשבוע באילת, דירתם נפרצה, וכשחזרו הופתעו לגלות את אי הסדר שנותר בה. לדברי העד נגנב מדירתו רכוש רב ערך, הן מבחינה כספית והן מבחינה סנטימנטאלית, כן הוסיף העד כי הרכוש שנגנב לא הוחזר. כמו כן העיד העד כי מאז הפריצה בטחון בני המשפחה נפגע , ובנוסף מצבו של בנה של חברתו הורע ויתכן כי טיפול שעבר בסמוך עובר לקרות האירוע לא צלח לאור הפגיעה הנפשית שנגרמה לו כתוצאה מהפריצה לביתם.
5. בטיעוניה לעונש טענה ב"כ המאשימה כי לנאשם הרשעה קודמת מבית משפט לנוער בחיפה בת.פ. 745/07, מיום 29.4.08, במסגרתה נדון הנאשם בגין עבירות שעניינם עבירות סמים, גניבה, והחזקת סכין. כמו כן טענה ב"כ המאשימה, כי כנגד הנאשם תלויים ועומדים שני מאסרים מותנים מאותו ת.פ, האחד למשך 4 חודשים בגין עבירות רכוש מסוג פשע, והשני למשך 2 חודשים בגין עבירות רכוש מסוג עוון. לטענת ב"כ המאשימה, לא חלפו אלא 3 חודשים מאז גזר הדין, והנאשם ביצע את העבירות נשוא התיק שלפנינו. לכן ביקשה ב"כ המאשימה כי יוטל על הנאשם עונש של מאסר בפועל שלא בדרך של עבודות שירות, וכן שיופעלו במצטבר, שני המאסרים המותנים העומדים ותלויים כנגד הנאשם. וזאת בנוסף למאסר על תנאי מרתיע, קנס ופיצוי למתלונן.
6. במסגרת טיעוניו לעונש טען ב"כ הנאשם כי על אף ששירות המבחן נמנע מלתת המלצה טיפולית בעניינו של הנאשם, המליצה קצינת המבחן להטיל על הנאשם עונש של מאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות, וזאת לצד פיצוי למתלונן. באשר למאסרים המותנים שהוטלו על הנאשם בת.פ. 745/07 של בימ"ש שלום חיפה, טען ב"כ הנאשם כי המאסר על תנאי בן של ה-4 חודשים שנפסק שם הינו בגין גניבת בקבוק ויסקי. באשר לנסיבות חייו האישיות טען ב"כ הנאשם כי בעת ביצוע העבירות היה הנאשם בן 19, ומאז האירוע ועד היום חלו שינויים חיובים בחייו, כפי שניתן להתרשם מהתסקיר. הנאשם סיים לימודים והוכשר לעבור בשוק העבודה, הוא נקי מסמים, והוא מודע ומכיר כיום בקיצוניות של התנהגותו.
7. לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, ועיינתי בכל החומר שהוצג בפני
, מצאתי לנכון לאמץ את המלצת שירות המבחן. אכן העבירות אותן עבר הנאשם, הינן עבירות חמורות של התפרצות לדירה וגניבה מתוכה, ועל בית המשפט כחלק ממערכת אכיפת החוק, מוטלת החובה למגר ככל שניתן תופעות עברייניות, מעין זו, אלא שהענישה בכל מקרה ומקרה צריכה להיות אינדיבידואלית, ולשקלל בנוסף לחומרת העבירה והאינטרס הציבורי, גם את נסיבות ביצוע העבירות, נסיבותיו האישיות של הנאשם, הדרך שעבר הנאשם מעת ביצוע העבירות ועד מתן גזר הדין, ובנוסף גם את האינטרס של נפגעי העבירה שנפגעו ישירות ממעשיו. מהנתונים בתיק עולה כי הנאשם פרץ לביתו של המתלונן, תוך שהוא מנצל הזדמנות כשידוע לו שהבעלים אינם בבית כך שלא יכול להיווצר עימות אלים בינו לבינם. זאת ועוד, לנאשם אין עבר פלילי של ההתפרצויות, ועבירת הרכוש בה הורשע בת.פ. 745/07 של בית משפט שלום לנוער חיפה, מתייחסת לגניבת בקבוק ויסקי בשווי 134.99 ₪ מחנות "מגה", כשהנאשם ניסה להסתיר את הבקבוק בבגדיו ולצאת מן החנות. בגין עבירה זו הוטלו על הנאשם מאסר על תנאי של 2 חודשים למשך שנתיים שלא יבצע עבירת רכוש מסוג עוון, ומאסר על תנאי של 4 חודשים למשך שנתיים שלא יבצע עבירת רכוש מסוג פשע. בנוסף לאמור לא ניתן שלא להתרשם מכברת הדרך שעבר הנאשם, וכן מהעובדה שהנאשם רכש מקצוע, ועלה על דרך הישר, כשבכוונתו להשתלב במעגל העבודה, כאמור בתסקיר שירות המבחן. בנסיבות העניין גם לא ניתן להתעלם מהאינטרס של נפגעי העבירה שניזוקו כתוצאה ממעשיו של הנאשם, אך דווקא אי מיצוי הדין עם הנאשם, והטלת פיצוי כבד לטובתם עבור הנזקים שגרם להם הנאשם, יטיבו עמם. הנה כי כן, הנאשם הביע רצונו לפצות את הבעלים בסכום של 15,000 ₪.

8. סוף דבר: בשים לב למהות העבירות ונסיבות ביצוען, בהתחשב בטיעוני הצדדים לעונש, לרבות המלצת קצינת המבחן להטלת עונש מאסר בפועל שירוצה בדרך של עבודות שירות, לצד פיצוי הולם למתלונן, הנני דן את הנאשם לעונשים כדלקמן:
* הנני דן את הנאשם למאסר בפועל למשך 4 חודשים, שירוצה בדרך של עבודות שירות במועצה הדתית נשר ברח' צבר 19 בנשר.
* הנאשם ירצה את גזר הדין בעבודות שירות במועצה דתית נשר ברחוב צבר 19 נשר. בעבודות סיוע ואחזקה, בימים א-ה בין השעות 8:00 עד 16:30. העבודות יחלו ביום 20.2.11.

על הנאשם להתייצב בפני
מפקח על עבודות שירות לצורך קליטה והצבה בתאריך תחילת עבודה בשעה 08:00. במפקדת מחוז צפון, יח' עבודות שירות, מתחם בית סוהר חרמון.
* הנני דן את הנאשם למאסר לתקופה של 8 חודשים על תנאי למשך שלוש שנים והתנאי הוא, שהנאשם לא יעבור עבירה בה נידון ויורשע בה.
* הנני מורה על הפעלת המאסר על תנאי בן 4 חודשים התלוי ועומד כנגד הנאשם אשר ניתן בגזר דין מיום 29.4.08 בת.פ. 745/07 של בימ"ש שלום לנוער חיפה, באופן שחודשיים יבוצעו בחופף וחודשיים יבוצעו במצטבר בדרך של עבודות שירות.
* הנני מורה על הפעלת המאסר על תנאי בן 2 חודשים התלוי ועומד כנגד הנאשם אשר ניתן בגזר דין מיום 29.4.08 בת.פ. 745/07 של בימ"ש שלום לנוער חיפה, באופן שכולו יבוצע בחופף.
* סה"כ ירצה הנאשם 6 חודשי עבודות שירות.
פיצוי לנפגע:

1. בהתאם לסמכותי, כאמור בסעיף 77 לחוק העונשין, תשל"ז – 1977, הנני מחייב את הנאשם לשלם למר מיכאל מרגוליס ת.ז. 304678204 , אשר ניזוק/ה כתוצאה מביצוע העבירה, שבה הורשע הנאשם, סכום של 15,000 ₪, לפיצוי הנזק והסבל שנגרמו לו.

2. הסכום ישולם כעת באמצעות מזכירות בימ"ש.

הנאשם רשאי לערער על פסק הדין תוך 45 יום מהיום.
<#4#>

ניתנה והודעה היום ח' שבט תשע"א, 13/01/2011 במעמד הנוכחים.
ד"ר מרדכי ארגמן, סגן נשיא
הוקלד על ידי: איבגי איריס
בית משפט השלום בקריות
ת"פ 2416-08-08 מדינת ישראל
נ' לפלר
13 ינואר 2011
29
29









פ בית משפט שלום 2416-08/08 מדינת ישראל נ' אסף לפלר (פורסם ב-ֽ 13/01/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים