Google

מואיד גוהגאה - מש עפולה

פסקי דין על מואיד גוהגאה | פסקי דין על מש עפולה

732/04 בש     05/07/2004




בש 732/04 מואיד גוהגאה נ' מש עפולה




3
בתי המשפט
בש 000732/04
בית משפט לתעבורה חדרה
05/07/2004
תאריך:
שופט: גינות משה

בפני
:
מואיד גוהגאה

בעניין:
המבקש
- נ ג ד -
מש עפולה
המשיבה
החלטה

בפני
י בקשה לביטול פסילה מנהלית לאחר שהמבקש מואיד גוהגאה
, נפסל מנהלית ביום 13/6/04 ל - 60 יום על ידי קצין משטרה בגין תאונת דרכים בה היה מעורב שהגורם לה אי אבטחת רכבו בעת נסיעה לאחור.

סעיף 47 (ה) לפקודת התעבורה מסמיך קצין משטרה לפסול נהג ל - 60 יום אם מדובר בעבירה שגרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם או נגרם נזק לרכוש ויש לקצין המשטרה יסוד להניח, כי יוגש כתב אישום.
כידוע הסמכות לפסול מנהלית את רישיון הנהיגה מותנית בקיום ראיות לכאורה לכך שבוצעה עבירה ע"י נהג, אשר גרמה לתאונת דרכים.

מעיון בחומר הראיות בתיק החקירה אשר הוצג בפני
על ידי התובע עולה, כי ביום 25/5/04 סמוך לשעה 18:30, נהג המבקש ברכב מסוג: "אופל" אוטומטית מודל 83 בכפר ערערה. המבקש הסיע את את יונס אחמד מוחמד (להלן: המתלונן) לחנות מכולת.
בהגיעם סמוך למכולת בכביש במגמת עליה, ירד המתלונן מן הרכב כדי לקנות דבר מה, בעוד המבקש נותר ישוב ברכבו כאשר מנוע הרכב נותר פועל. המתלונן נזכר לפתע, כי שכח את ארנקו בתוך הרכב. הוא סב על עקבותיו, הכניס את ידו מבעד לחלון ואת מחצית פלג גופו העליון פנימה לתוך המכונית כדי ליטול את ארנקו, כאשר לפתע החל הרכב להדרדר אחורנית המבקש עצר את רכבו. כתוצאה מהדרדרות הרכב נפל המתלונן ארצה דלת הרכב פגעה בו וידו נשברה.

המתלונן ציין בהודעתו, כי זכור לו שבלם היד לא היה משוך וכי מנוע הרכב פעל.

המבקש נחקר אף הוא במשטרה ובאימרתו תחת אזהרה טען עם עצירת הרכב הוא משך את בלם היד כי וכי הוא הסיט את ידית ההילוכים למצב של "ניוטרל" וכי המתלונן נטל את ארנקו אשר הונח סמוך לידית ההילוכים האוטומטית.
לדבריו רגלו היתה מונחת על דוושת הבלם ובלם היד כאמור נמשך. לשאלה הכיצד איפוא הדרדר הרכב אחרונית, לא היתה בפי המבקש תשובה.
הבוחן אשר חקר בנסיבות התאונה, רס"ר יצחק פפיסמדו, ערך ביום 8/6/04 בחינה לרכב. לאחר ניסוי שנערך גילה הבוחן, כי כאשר ידית ההילוכים נמצאת במצב ביניים (בהילוך סרק) כדי להעבירה להילוך אחורי, יש צורך להרים טובלן קפיצי כלפי מעלה. ללא פעולה זו, כך מדגיש הבוחן, לא ניתן לשלב להילוך אחורי. כן הסיק הבוחן שאין כל סיכוי להדרדרות הרכב, אם נהגו לוחץ על דוושת בלם הרכב.
מסקנתו הינה כי נהג הרכב נכשל ולא אבטח אותו כראוי כדי למנוע את הדרדרותו.

ב"כ המבקש בעתירתו לביטול הפסילה המנהלית טוען, כי המתלונן פגע בשוגג בידית ההילוכים והעבירה ממצב של חניה למצב של נסיעה לאחור. כתוצאה מכך התדרדר הרכב והמבקש אשר פעלה במהירות, עצר את הרכב ומנע ממנו להדרדר לאחור. עוד הוא הוסיף כי ידית בלם היד היתה משוכה אחור והרכב עצר בהילוך "parking" לדבריו חומר הראיות מצביע על כך, שהמדובר בתאונה בלתי נמנעת והמבקש אינו נושא באחריות לקרות התאונה.

הנני דוחה את טענותיו של ב"כ המבקש כאמור חומר הראיות מצביע על כך שהמבקש עצר את רכבו בכביש במגמת עליה ולא איבטח אותו כראוי מפני הדרדרות. מדברי המתלונן עולה כי המבקש לאחר עצירת הרכב, לא משך את בלם היד והמבקש עצמו הפעיל את בלמי הרכב כראוי. לא זו אף זו, מחוות דעתו של הבוחן עולה, כי לו היה המבקש לוחץ על דוושת הבלם, הרכב לא היה מדרדר ללא כל קשר לידית ההילוכים.

טענתו של ב"כ המבקש לפיה המתלונן הוא אשר הסיט את ידית ההילוכים הינה בגדר השערה שאין לה תימוכין בחומר הראיות.

הנני קובע, איפוא, שקיימות ראיות לכאורה לכך שהמבקש עבר עבירה שגרמה לתאונת דרכים.

משקבעתי כי קיימות ראיות לכאורה, נותרה עדיין השאלה האם יש בהמשך נהיגת המבקש משם סכנה לציבור לטעמי יש להשיב בחיוב על שאלה זו . המדובר בנהג חדש שנוהג שנתיים לחובתו רשומה אומנם הרשעה אחת, המבקש נכשל בפעולה פשוטה של עצירת רכב הוא לא משך את בלם היד ואף לא לחץ על דוושת הבלם כתוצאה ממחדליו אלו נפצע המתלונן ונחבל בחבלה של ממש, הנני סבור איפוא שנהיגתו של המבקש מסכנת את הציבור ועל כן דין הבקשה להידחות, והפסילה המנהלית תשאר בעינה.

העתק מהחלטה זו ישלח לצדדים בפקס.
ניתנה היום ט"ז בתמוז, תשס"ד (5 ביולי 2004) בלשכתי.

משה גינות, שופט
ורדה .ש








בש בית משפט לתעבורה 732/04 מואיד גוהגאה נ' מש עפולה (פורסם ב-ֽ 05/07/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים