Google

יפת קוטאי, יצחק נחום - שלמה משיח

פסקי דין על יפת קוטאי | פסקי דין על יצחק נחום | פסקי דין על שלמה משיח

2060-08/11 א     14/02/2012




א 2060-08/11 יפת קוטאי, יצחק נחום נ' שלמה משיח








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 2060-08-11 יפת קוטאי
ואח' נ' שלמה משיח






בפני

כב' השופט
יאיר דלוגין


המבקשים (תובעים)

1
.
יפת קוטאי

2
.
יצחק נחום
ע"י עורכי הדין חיים שטנגר וגיא הלוי


נגד


משיב (נתבע)

שלמה משיח
ע"י עורכי הדין דורון רצאבי ואבי בכר




החלטה

לאחר עיון בטענות הצדדים, נחה דעתי כי דין הבקשה להתקבל.

הטענה שלפיה חל איחור בהמצאת הדרישה היא אמנם נכונה, אולם אין בה כדי להצדיק הימנעות ממתן תגובה לבקשה לגופה, בפרט שלא קיימים טעמים ממשיים, אם בכלל, שלא להעניק הארכת מועד לאיחור הקל הנ"ל. כלום יעלה על הדעת כי בית המשפט ימנע מבעל דין את זכותו הבסיסית ויסודית לקבלת מסמכים רלוונטיים ותשובות לשאלון, אך בשל איחור של 4 ימים במשלוח הדרישה לעניין זה, אשר אף לא גרמה לכל נזק ממשי לצד שכנגד ובפרט כאשר ההליך מצוי רק בתחילתו?!

זאת ועוד: הטענה שלפיה לא קיבל ב"כ המשיב את מלוא מסמכי הבקשה, אף היא דינה להידחות. די בכך שהמסמכים, שלא נשלחו במצורף לבקשה, צורפו עוד קודם לכן והיו כבר בידיו של ב"כ המשיב, דבר שאינו במחלוקת כלל, כדי לדחות טענה זו ואף כדי לומר שמדובר בטענה המועלית שלא בתם לב.

משלא הגיב המשיב לגופה של הדרישה, לא בפעם הראשונה ולא בתגובתו, ניתן צו כמבוקש בבקשה, אולם לביצוע עד יום 13.3.12. על רקע בקשת המשיב בסעיף 14 לתגובה, אשר לא באה לה כל התנגדות בתשובה, ועל רקע הזכות היסודית לקבלת מסמכים ותשובות לשאלון, כמו גם על רקע האיחור, גם אם קל, של משלוח הדרישה על ידי המבקשים, ולמען יעילות הדיון, מוארך בזה המועד למשיב לשלוח שאלון אל המבקשים עד יום 5.3.12 כאשר תשובות יינתנו עד יום 5.4.12. כן מוארך המועד לבקש גילוי כללי של מסמכים עד למועד שבו הדבר התבקש למעשה בתגובה, כך שהמבקשים יבצעו גילוי מסמכים כללי לפי התקנות עד יום 13.3.12.

לעניין הוצאות הבקשה, הרי שעל רקע האיחור של המבקשים במשלוח הדרישה, כמו גם על רקע טענת המשיב בדבר אי עמידת המבקשים בהחלטתי מהדיון האחרון (טענה שלא נסתרה), כל צד יישא בהוצאותיו.

התיק נקבע לתז"פ ליום 5.5.12
. אם לא תוגש בקשה כלשהי עד למועד הנ"ל, אצא מתוך נקודת הנחה שהסתיימו ההליכים המקדמיים ויינתנו הוראות להגשת תצהירי עדות.

בשולי הדברים ובהזדמנות זו, אני שב על המלצתי שניתנה בדיון האחרון לצרכי פשרה ואשר לפיה, ההליכים בתיק זה יעוכבו עד למתן פסק הדין בבית המשפט המחוזי ויתרה מכך, ממליץ אני כי תחת זאת, הצו הזמני שניתן בהסכמת הצדדים, יהפוך קבוע, במובן זה שיחול הוא עד למתן פסק הדין בבית המשפטי המחוזי. אין כל טעם ומקום לקיים תיק זה במקביל לתיק במחוזי, שעה שתיק זה הנו בעיקרו, בקשה לצו מניעה זמני, שניתן היה להגישה במסגרת התיק במחוזי. זאת ועוד: בנסיבות אלה, נראה לכאורה, על סמך החומר הקיים, ומבלי להכריע בכך, כי הסיכוי למתן צו קבוע בתיק זה, שיחול עד למתן פסק הדין בבית המשפט המחוזי, הנו גבוה.

ניתנה היום, כ"א שבט תשע"ב, 14 פברואר 2012, בלשכתי.








א בית משפט שלום 2060-08/11 יפת קוטאי, יצחק נחום נ' שלמה משיח (פורסם ב-ֽ 14/02/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים