Google

מדינת ישראל - חוסני חסנין

פסקי דין על חוסני חסנין

35152-01/12 מת     15/02/2012




מת 35152-01/12 מדינת ישראל נ' חוסני חסנין





לפני כב' השופטת עירית וינברג-נוטוביץ
המבקשת
מדינת ישראל
נגד

המשיב
חוסני חסנין
(עציר)
<#2#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת – עו"ד בן שמואל

ב"כ המשיב – עו"ד הרשקוביץ

המשיב הובא באמצעות שב"ס
אמו וחברתו של המשיב

החלטה

בהמשך להחלטת כב' השופט סטולר מיום 25.1.12 הופנה המשיב לשירות המבחן לצורך עריכת תסקיר שיבחן חלופת מעצר בעניינו.
בקצרה יצוין כי כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, פריצה לרכב, גניבת רכב, החזקת מכשירי פריצה, חבלה במזיד ברכב, היזק בזדון, נהיגה בזמן פסילה וללא ביטוח.

המשיב יליד 1985, לחובתו עבר פלילי מכביד הכולל 10 הרשעות קודמות בעבירות של גניבת רכב ועבירות רכב בכלל, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, נהיגה ללא רישיון, החזקת סכין, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, איומים, הפרת הוראה חוקית ועבירות סמים.
המשיב ריצה מספר עונשי מאסר בפועל, חלקם לאחר הפעלת מאסרים מותנים וכן תלוי ועומד כנגדו מאסר על תנאי בר הפעלה בן 12 חודשים שהוטל עליו ביום 17.3.09 בגין עבירות זהות.
המשיב ביצע את העבירות המיוחסות לו בהיותו אסיר ברישיון.

בהחלטת כב' השופט סטולר נבחנה התשתית הראייתית, לכאורה בעיקר בכל הנוגע לזיהויו של המשיב כמי שנצפה על ידי שוטרים שהיו במקום נטישת הרכב כ – 30 דקות לאחר שהרכב התנגש בחומה והנוסעים או הנוסע בו ברח ממנו.

בהחלטה נקבע כי:
"נוכח העובדה שהמשיב נראה באופן חטוף על ידי השוטרים ונעלם מעיניהם למשך כ – 20, 30 דקות ולאור הסתירות בתיאור נהג הרכב על ידי כל אחד מהשוטרים שרדפו אחריו, לא ניתן לומר אפוא כי אין ראיות לכאורה בהתאם למבחני הפסיקה שצוטטו לעיל כנגד המשיב. יחד עם זאת, נדמה לי כי יש חולשת מה בראיות נגדו".

בהמשך, צוין בהחלטה:
"נקודת המוצא כאן היא, כאמור, כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת המיוחס למשיב. עם זאת, לא ניתן לשלול את טענת המשיב כי קיימת חולשה מסוימת בתשתית הראייתית אשר נובעת בעיקר מהיעדרן של ראיות ישירות וחד משמעיות הקושרות את המשיב למעשים המיוחסים לו ובעיקר בשל הבעיות בזיהוי והיעדר כל תמיכה פורנזית לראיות האמורות".
לאור החולשה בעוצמת הראיות כפי שצוין לעיל הופנה המשיב לקבלת תסקיר שירות מבחן.

בבש"פ 5564/11 פלוני נגד מדינת ישראל
(ניתן ביום 8.8.11), נקבע:

"ואכן הפסיקה עמדה זה מכבר על הזיקה בין עוצמת הראיות לבין חלופת מעצר. בהשאלה מתורת הסעדים הזמניים במשפט האזרחי קיימת "מקבילית כוחות" בין עוצמת הראיות לכאורה לבין מידת ההגבלה על חירותו של הנאשם. ככל שעוצמת הראיות קטנה יותר ובחינת חומר החקירה, אפילו בשלב הלכאורי, מעוררת ספקות וסתירות, כך תגדל הנכונות לשחרר לחלופת מעצר. ולהפך, ככל שהראיות לכאורה חזקות וחד משמעיות יותר ובהתקיים שאר התנאים להורות על מעצר כך תקטן הנכונות להסתפק בחלופת מעצר".

יוצא, איפוא, כי בנסיבות העניין יש מקום לשקול שחרורו של המשיב לחלופה, אם תמצא כזו שיהא בה כדי לאיין את מסוכנותו.

ב"כ המבקשת הביעה התנגדות נחרצת לשחרורו של המשיב בשים לב לחומרת העבירות המיוחסות לו והסיכון הרב הנשקף ממנו בעת ביצוען, לכאורה ולאור עברו הפלילי המכביד והעובדה כי ביצע את העבירות בהיותו אסיר ברישיון ולא היה בכך כדי להרתיעו מלבצע עבירות נוספות.

ב"כ המבקשת הציגה את גזר הדין מיום 17.3.09 בו נדון בגין מסכת עבירות דומה מאוד לשלוש שנות מאסר בפועל ול – 12 חודשי מאסר על תנאי, מאסר ממנו שוחרר לפני כשנה.

עוד נטען על ידי ב"כ המבקשת כי המשיב שוחרר ממאסרו האחרון לאחר שעבר הליך שיקומי ונשלח להוסטל בו שהה כתשעה חודשים ולמרות זאת, כ - שלושה חודשים לאחר שסיים את ההוסטל, שב וביצע את העבירות נשוא תיק זה.

ב"כ המשיב שם את הדגש בטיעוניו על החולשה בראיות ועל המלצת שירות המבחן להורות על שחרורו של המשיב לחלופה שנמצאה טובה ומציבת גבולות.

מעיון בתסקיר שירות מבחן עולה כי לאחר שהמשיב סיים את ההליך הטיפולי בהוסטל "אביב חדש" ובהמשך ב"בית החסד", תוך שיתוף פעולה מלא מצידו ומסירת בדיקות שתן נקיות, התמיד המשיב בעבודתו כעוזר נהג אמבולנס ועמד בתנאי שחרורו ברישיון ובתנאי ההוסטל. בהמשך, חזר להתגורר בעיר לוד בבית אמו חזרה זמנית לצורך בחינת עתידו הכלכלי ולדבריו תכנן להמשיך ולהתגורר עם בת זוגו בחיפה. שירות המבחן בחן את החלופה המוצעת בבית בת זוגו בחיפה, בפיקוחה ובפיקוח אמו.

בת הזוג אינה עובדת כיום, גרושה ואם לילדה בת 10, הכירה את המשיב לפני כשנה ושירות המבחן התרשם ממנה כדמות אסרטיבית, עצמאית ומתאימה לתפקיד.

המשיב הציע כי אמו, המתגוררת בלוד, תעבור להתגורר בבית חברתו על מנת לסייע בידה לפקח על המשיב.
שירות המבחן התרשם כי מדובר באם מסורה אשר תוכל לסייע בתפקיד הפיקוח.
בסופו של התסקיר המלצה לשחרר את המשיב לחלופה המוצעת תוך הטלת צו פיקוח מעצר במסגרתו ישולב מחדש בטיפול בהוסטל "בית החסד".

לאחר ששמעתי את הצדדים, עיינתי בהחלטת השופט סטולר ובתסקיר שירות המבחן סבורני כי על אף מסוכנותו של המשיב, כפי שזו עולה מעברו הפלילי המכביד וחומרת המעשים המיוחסים לו, לאור החולשה בראיות והתסקיר הממליץ, הכף נוטה לעבר שחרורו של המשיב לחלופת מעצר כשתנאי השחרור, כפי שייקבעו להלן יהיו מכבידים כדי שיהיה בהם כדי לאיין את מסוכנותו.

לפיכך אני מורה על שחרורו של המשיב בתנאים כדלקמן:

1. המשיב ישהה בתנאי מעצר בית מלא בבית חברתו הגב' פדל פאדיה, ת"ז 025892332 ברחוב יואב 29, קריית אליעזר חיפה (להלן: "הבית") ובפיקוחה וכן בפיקוח אמו הגב' איוב פאטמה, ת"ז 013776018 , לסירוגין (להלן: "המפקחות").

2. יותקן איזוק אלקטרוני ולצורך כך יומצא אישור "בזק", אשר המצאתו תהווה תנאי לשחרור.

3. להבטחת התנאים הנ"ל יחתום המשיב על התחייבות עצמית וימציא שתי ערבויות צד ג' בסך 30,000 ₪ כל אחת.
הערבות צד ג' יהיו המפקחות.

4. המשיב יפקיד סך 20,000 ₪ במזומן.


5. ניתן בזה צו פיקוח מעצר למשך 6 חודשים.

תנאים אלה יחולו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

בשולי החלטתי יצוין כי הוסברה למפקחות משמעות הפיקוח וחובת הדיווח, במקרה של הפרה, למשטרת ישראל.

נקבע לתזכורת ערבויות ליום 21.2.12 בשעה 10:00 בפני
שופט תורן.
ניתנה והודעה היום כ"ב שבט תשע"ב, 15/02/2012 במעמד הנוכחים.

עירית וינברג-נוטוביץ
, שופטת
<#11#>
החלטה

ניתן בזה צו עיכוב ביצוע ההחלטה למשך 48 שעות, דהיינו עד ליום 17.2.12 שעה 13:00.

במידה והמבקשת תדע קודם לכן את עמדתה, תודיע על כך לב"כ המשיב.

<#12#>

ניתנה והודעה היום כ"ב שבט תשע"ב, 15/02/2012 במעמד הנוכחים.
עירית וינברג-נוטוביץ
, שופטת
בית המשפט המחוזי מרכז
מ"ת 35152-01-12 מדינת ישראל
נ' חסנין(עציר)
15 פברואר 2012
16
16








מת בית משפט מחוזי 35152-01/12 מדינת ישראל נ' חוסני חסנין (פורסם ב-ֽ 15/02/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים