Google

אדמונית החורש בע"מ, סעיד חמזי - בנק ערבי ישראלי בע"מ, המוסד לביטוח לאומי ירושלים סניף ויצמן

פסקי דין על אדמונית החורש | פסקי דין על סעיד חמזי | פסקי דין על בנק ערבי ישראלי | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי ירושלים סניף ויצמן |

32637-06/10 א     04/03/2012




א 32637-06/10 אדמונית החורש בע"מ, סעיד חמזי נ' בנק ערבי ישראלי בע"מ, המוסד לביטוח לאומי ירושלים סניף ויצמן








בית המשפט המחוזי בחיפה



ת"א 32637-06-10 אדמונית החורש בע"מ
ואח' נ' בנק ערבי ישראלי בע"מ
ואח'





מספר בקשה:28

בפני

כב' השופט
מנחם רניאל


מבקשים

1
.
אדמונית החורש בע"מ

2
.
סעיד חמזי


נגד


משיבים

1.בנק ערבי ישראלי בע"מ
2.המוסד לביטוח לאומי ירושלים סניף ויצמן




פסק דין


לבקשת הצדדים, אני מאשר את הסכם הגישור כ

פסק דין
בתיק זה, ללא צו להוצאות.

לענין האגרה, מאחר שהתובענה הסתיימה בהסכם גישור, חל האמור בתקנה 6 (ד) לתקנות בתי המשפט (אגרות) תשס"ז – 2007. על פי תקנה (ב), אם הסתיים הליך בגישור לפני שהסתיימה ישיבת קדם המשפט השלישית, ינוכה מהאגרה סכום כנקוב בפרט 35 ויתרת האגרה ששולמה תוחזר בתוספת הפרשי הצמדה. לפי תקנה (ד), אם הסתיים ההליך בגישור כאשר לא חלה תקנה (ב), דהיינו לאחר שהסתיימה ישיבת קדם המשפט השלישית, רשאי בית המשפט להורות כי ינוכה מהאגרה ששולה סכום כנקוב בפרט 35 ותוחזר יתרת האגרה. כלומר, בית המשפט רשאי לקיים אותו הסדר הקיים במקרה שההליך נגמר בגישור לפני תום ישיבת קדם המשפט השלישית. זהו הרף התחתון של האגרה שתשולם, ועל בית המשפט להפעיל שיקול דעתו בהתאם לנסיבות.

בתיק זה התקיימה רק ישיבת קדם משפט אחת, אבל לאחריה התקיימו שתי ישיבות הוכחות, כל אחת משך כמה שעות, וכל הראיות נשמעו. הסכם הגישור נכרת לאחר שמיעת כל הראיות, ובשלב שבו עמדו הצדדים להגיש סיכומיהם. התקנות מעודדות סיום ההליכים בשלב מוקדם ככל האפשר. האגרה, ששולמה במלואה, נועדה בין היתר לממן את פעולתו של בית המשפט, על כל מרכיביו, בניהול ההליך. בתיק זה, מלבד פסק הדין, בית המשפט פעל את כל הפעולות הדרושות – הוגשו ראיות, נוהל קדם משפט, נוהלו ישיבות הוכחות, נערך פרוטוקול, המוצגים תוייקו, והמזכירות פעלה את פעולתה. ההליך לא הסתיים בתחילתו, לפני תום ישיבת קדם משפט שלישית, אלא סמוך לתום ההליך. ממילא, יש לקבוע שיעור אחר לאגרה, שהוא בין השיעור המינימלי לבין השיעור המלא.

לפיכך, אני קובע
כי ינוכה מהאגרה ששולמה סכום השווה ל- 60% ממנה, כך שתושב לצדדים, התובעים והמודיעה לצד ג', היתרה שהיא 80% מהמחצית השניה של האגרה ששולמה, בצירוף הפרשי הצמדה עד למועד ההחזר.




ניתן היום,
י'
אדר תשע"ב, 04 מרץ 2012, בהעדר הצדדים.














א בית משפט מחוזי 32637-06/10 אדמונית החורש בע"מ, סעיד חמזי נ' בנק ערבי ישראלי בע"מ, המוסד לביטוח לאומי ירושלים סניף ויצמן (פורסם ב-ֽ 04/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים