Google

רועי שלמה - מדינת ישראל

פסקי דין על רועי שלמה |

4004-03/12 עמת     13/03/2012




עמת 4004-03/12 רועי שלמה נ' מדינת ישראל





לפני כב' השופט אהרון מקובר
העורר
רועי שלמה
(עציר)

נגד

המשיבה
מדינת ישראל

<#2#>
נוכחים:
עו"ד בן ציון קבלר
ב"כ העורר
העורר הובא ע"י שב"ס
עו"ד הילה סלע
ב"כ המשיבה
<#3#>
החלטה
ערר על החלטתה של כב' השופטת ריבה שרון , בית משפט שלום פתח תקווה, מיום 28.2.12, בתיק מ"ת 40824-02-12.
בהחלטה הנ"ל הורתה כב' השופטת על קבלת תסקיר מעצר משרות המבחן וקבעה את המשך הדיון בעניינו של העורר ליום 1.4.12, כשעד למועד זה הורתה על מעצרו עד להחלטה אחרת.

כתב האישום שהוגש נגד העורר מייחס לו שתי עבירות של סחר בסם מסוכן ועבירה אחת של הספקת סם מסוכן. על פי כתב האישום, בתאריך 25.2.10 מסר העורר לסוכן חתיכת סם מסוכן מסוג חשיש במשקל 0.70 גר' נטו. בתאריך 26.2.10 מסר העורר לסוכן סם מסוכן מסוג חשיש במשקל 5.52 גר' נטו בתמורה לסכום של 100 ₪. בתאריך 10.3.10 מסר העורר לסוכן מפתחות ליחידת דיור שבה נמצאה חתיכת חשיש במשקל 3.83 גר' נטו בתמורה ל-100 ₪.
בדיון שהתקיים בבית משפט קמא ביום 22.2.12 הודיע ב"כ העורר כי הוא אינו טוען להעדר ראיות לכאורה ועילת מעצר, מה גם שהעורר הודה בחלק הארי של המיוחס לו.
בית משפט קמא לא קיבל את טענת העורר שהשיהוי שחל ממועד ביצוע העבירות עד מועד מעצרו, של קרוב לשנתיים, מלמד על חולשת העילה וקבע כי עילת המעצר הסטטוטורית מסוג של מסוכנות הינה איתנה.
עם זאת, בדק בית המשפט חלופת מעצר שהוצעה על ידי העורר ולא התרשמה כי החלופה ראויה.
בעקבות כך, התבקש תסקיר המעצר בעניינו של העורר.

בדיון היום חוזר ב"כ העורר על טענתו בנוגע לשיהוי הגדול שחל לטענתו ממועד ביצוע העבירות המיוחסות לעורר, פברואר מרץ 2010, ועד למועד מעצרו בפברואר 2012. לטענתו, עצם השיהוי מעיד על כך שהעורר אינו מסוכן. ב"כ העורר דוחה טענות המשיבה על חיפושים שנעשו במהלך אותה תקופה, כשלטענתו החיפושים לא נעשו במידת הרצינות הראויה.
ב"כ העורר גם טוען כי פרק הזמן שנקבע ע"י בית משפט קמא לקבלת תסקיר, מעל חודש ימים, הינו ארוך מדי, כאשר העורר נותר במעצר במשך תקופה זו.
משכך, מבקש ב"כ העורר להורות על שחרור העורר בתנאים שייקבעו, ולחלופין לקצר את תקופת ההמתנה לתסקיר.

ב"כ המשיבה מתנגדת לבקשה לשחרור העורר בתנאים בשלב זה, בטרם התקבל תסקיר שרות המבחן. ב"כ המשיבה מפנה לכך שאין מדובר בשיהוי של כשנתיים כפי שטוען העורר. העבירות המיוחסות לעורר בוצעו אמנם בחודשים פברואר מרץ 2010, אולם בכל אותה תקופה המשיך הסוכן בפעילותו והפיצוח היה רק בחודש אוקטובר 2010, וממועד זה ועד למעצרו של העורר בחודש פברואר 2012 עברו רק שנה ושלושה חודשים, כשבתקופה זו נעשו מספר ניסיונות לאיתורו שלא צלחו. ב"כ המשיבה מסכימה לקיצור תקופת ההמתנה לתסקיר שרות המבחן .

נראה שלא יכול להיות חולק על כך שהעבירות המיוחסות לעורר בכתב האישום הינן עבירות חמורות. בית המשפט העליון הביע דעתו לא אחת על עבירות של סחר בסם מסוכן ואין צורך לחזור על כך. לעורר גם עבר פלילי קודם של החזקת סם מסוג קוקאין במשקל 1 גר'. הטענה בדבר השיהוי איננה הופכת בשל כך בלבד את העורר לבלתי מסוכן, והויכוח בין ב"כ הצדדים אם הניסיונות שנעשו בתקופת השנה ושלושה חודשים לאיתורו של העורר היה יסודי אם לאו, אינו ממעט ממסוכנותו של העורר נוכח חומרת העבירות המיוחסות לו. לכך יש להוסיף גם את תקופת המאסר על תנאי בן 6 חודשים שלטענת ב"כ המשיבה הינו חב הפעלה, ולטענת ב"כ העורר הינה בר הפעלה בלבד ולא חב הפעלה. עם זאת, הדברים מצטרפים כמכלול לנתונים הקיימים בעניינו של העורר.

בש"פ 1909/07 שהעורר הפנה אליו, שגם בו דובר על שיהוי או הגשת כתב אישום והעורר שם היה משוחרר למשך 8 חודשים לאחר שנחשפה הפרשה, אינו מורה על שחרור העורר ממעצר ללא קבלת תסקיר של שרות המבחן. באותו מקרה הוגש תסקיר של שרות המבחן , ולאחר מכן הוגש גם תסקיר משלים , ורק לאחר מכן החליט בית משפט השלום לשחרר את אותו עורר לחלופת מעצר בתנאים. בית המשפט המחוזי בבאר שבע שינה את ההחלטה והורה על מעצרו של העורר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, ובית המשפט העליון החזיר את החלטתו של בית משפט השלום על כנה.

כאמור, במקרה שבפני
נו, לא התקבל עדיין תסקיר של שרות המבחן. במצב דברים זה, אין מקום לשחרור של העורר בתנאים כאלה או אחרים, בטרם תבדק שאלת מסוכנותו והחלופה שתוצע על ידו, אם היא חלופה ראויה ואם יש בה כדי לשמש כפיקוח נאות לחלופה כזו.

עם זאת, התקופה שקבע בית משפט קמא לקבלת תסקיר שרות המבחן הינה אכן תקופה ארוכה. נוכח הסכמת ב"כ המשיבה לקיצורה של תקופת קבלת התסקיר, ונוכח דברי ב"כ העורר שקצינת שרות המבחן ראתה את העורר היום וזימנה את חברתו לחיים להיום, אני קובע את המשך הדיון בפני
בית משפט קמא ליום 20.3.12 בשעה 11:30.

שרות המבחן מתבקש לשלוח את התסקיר עד המועד הנ"ל.

המזכירות תשלח מיד בפקס העתק מהחלטה זו לשרות המבחן וכן תעביר עותק ההחלטה לבית משפט קמא.

שב"ס יביא את העורר לדיון במועד הנ"ל.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ט אדר תשע"ב, 13/03/2012 במעמד הנוכחים.

אהרון מקובר
, שופט
בית המשפט המחוזי מרכז
עמ"ת 4004-03-12 שלמה(עציר) נ' מדינת ישראל
13 מרץ 2012
1
1








עמת בית משפט מחוזי 4004-03/12 רועי שלמה נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 13/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים