Google

אברהם רוקח - משה חנוני, אגד חברת אוטובוסים בע"מ

פסקי דין על אברהם רוקח | פסקי דין על משה חנוני | פסקי דין על אגד חברת אוטובוסים |

36300-09/11 תק     18/03/2012




תק 36300-09/11 אברהם רוקח נ' משה חנוני, אגד חברת אוטובוסים בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 36300-09-11 רוקח נ' חנוני ואח'






בפני

כב' הרשמת בכירה
סיגל אלבו


תובעים

אברהם רוקח


נגד


נתבעים

1.משה חנוני
2.אגד חברת אוטובוסים בע"מ




פסק דין


לפני תביעה שעניינה תאונת דרכים שאירעה ביום 13.2.11 באזור צומת עמק המצלבה בירושלים.

1.
התובע הוא הבעלים של רכב מסוג הונדה מ.ר.
63-116-70 (להלן:" רכב התובע").

2.
הנתבע 1 היה במועד התאונה נהג אוטובוס מ.ר. 87-621-01 (להלן: "האוטובוס"), והנתבעת 2 הינה מבטחת האוטובוס.

3.
מוסכם בין הצדדים כי ביום 13.2.11 אירעה התנגשות בין רכב התובע לבין האוטובוס. המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת החבות.

4.
עוד יצוין, כי התובע פוצה על ידי מבטחתו בגין הנזקים שנגרמו לרכבו, וכי הוא תובע את סכום ההשתתפות העצמית וכן עגמת נפש והוצאות.

5.
גרסת התובע הינה כי ביום התאונה כאשר נסע ברכבו, הגיע האוטובוס הנהוג על ידי הנתבע 1 במהירות, תוך שהוא חותך שני נתיבים ופגע ברכבו של התובע בחלקו הקדמי שמאלי.

6.
גרסת הנתבעים לאופן התרחשות התאונה היא שונה. לגרסתם, נהג האוטובוס סיים את חציית הצומת של עמק המצלבה ונסע לכיוון תחנת האוטובוס הסמוכה, שלאחר הצומת. נהג האוטובוס הבחין כי רכב התובע האט בכניסתו לצומת, אך טוען כי לא עצר על מנת לאפשר זכות קדימה לאוטובוס, כפי שמתחייב ממנו על-פי תמרור ב-36, אשר היה מוצב לפניו ופנה לכיוון רחוב הרצוג מבלי לאפשר לאוטובוס לסיים את כניסתו לתחנת האוטובוס. כתוצאה מכך פגע רכב התובע בדופן האחור ימני של האוטובוס באמצעות הדופן הקדמי שמאלי שלו. הנתבעים טוענים כי במעשיו הפר התובע את תקנות 64(ג) ו-64(ו) לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961 (להלן: "תקנות התעבורה")



7.
העידו בפני
התובע והנתבע 1.
בעדותו העיד התובע כי פנה ימינה לרח' הרב הרצוג, לאחר שעצר לפני קו העצירה בהתאם לתמרור המוצב בפני
ו. התובע העיד כי לפני שפנה ימינה הביט שמאלה, אך בשלב זה לא ראה אוטובוס הנוסע במסלול הימני. לאחר שפנה התובע ימינה והיה במצב של עצירה בנתיב ההתמזגות בתנועה, הגיע האוטובוס במהירות ופגע בו בצדו השמאלי .

8.
הנתבע 1 העיד כי נסע בנתיב הימני ולאחר שחצה את הרמזור הבחין ברכבו של התובע כשהוא מנסה להשתלב בצומת, וכאשר נכנס לתחנת האוטובוס שמע חבטה. לגרסתו, רכבו של התובע פגע בפינה הימנית של האוטובוס עם הפינה השמאלית שלו.

9.
עדותו של התובע היתה אמינה עלי ואני מבכרת את גרסתו על פני גרסת הנתבע 1.
כאמור, התובע העיד כי בטרם פנה ימינה עצר, ולאחר שראה כי הכביש פנוי, פנה ימינה. הפגיעה ברכבו אירעה לאחר שהשלים את הפניה ימינה וכשהוא נמצא במצב של עצירה בנתיב ההתמזגות, וזאת על מנת להשתלב בנתיב השמאלי.
הנתבע לא הפר את תקנה 64(ג) לתקנות התעבורה, שכן מעדותו עולה כי עצר לפני הצומת על מנת לתת זכות קדימה לכלי רכב אחר הנכנסים לצומת. התאונה אירעה לאחר שהתובע נכנס לצומת שעה שהאוטובוס היה רחוק ממנה.
התובע אף לא הפר את תקנה 64(ו) לתקנות התעבורה שעניינה מתן זכות קדימה לכלי רכב הנוסעים בנתיב שאליו הוא מבקש לסטות, שכן התובע היה בעצירה שעה שאירעה ההתנגשות וטרם הספיק להשתלב בתנועה. נהג האוטובוס, אשר ככל הנראה נסע במהירות גבוהה, לא הבחין ברכבו של התובע ופגע בו.

10.
גרסת התובע מתיישבת אף עם הנזק שאירע לרכבו, שכן מחוות דעת השמאי עולה כי נגרם נזק לרכב התובע בחלקו השמאלי קדמי, ולא בפינה השמאלית של הרכב בלבד ,כפי שטוען הנתבע 1.

11.
לפיכך, אני קובעת כי הנתבע 1 הוא שאחראי להתרחשות התאונה.

12.

משכך, התובע זכאי להחזר השתתפות עצמית בסך של 2,743 ₪, בהתאם לאישור שצורף לכתב התביעה. איני מוצאת מקום לפסוק פיצוי בגין עוגמת נפש ודי בפסיקת הוצאות.

13.
אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובע סך של 2,743 בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום 10.7.11 ועד יום התשלום בפועל. כן יישאו הנתבעים, ביחד ולחוד, בהוצאות התובע בסכום של 500 ₪.

הסכומים שנפסקו ישולמו בתוך 30 יום.

ערעור על

פסק דין
זה הוא ברשות בלבד. בקשת רשות ערעור ניתן להגיש לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום מיום המצאת פסק הדין.



ניתן היום,
כ"ד
אדר תשע"ב, 18 מרץ 2012, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 36300-09/11 אברהם רוקח נ' משה חנוני, אגד חברת אוטובוסים בע"מ (פורסם ב-ֽ 18/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים